7.7 °C, 2.4 m/s, 97.7 %

Pilsētā

Atrok Ulmaņlaiku betonu
28/07/2009

Veicot Dobeles šosejas rekonstrukcijas darbus, divās vietās atraktas vēstures liecības – Ulmaņlaiku betons 13 centimetru biezumā. Atradums ne vien liecina par tā laika, 20. gadsimta 30. gadu, ceļu būves metodēm, bet nozīmē arī papildu apgrūtinājumus ielas atjaunošanas procesā.

Ilze Knusle-Jankevica

Veicot Dobeles šosejas rekonstrukcijas darbus, divās
vietās atraktas vēstures liecības – Ulmaņlaiku betons 13 centimetru
biezumā. Atradums ne vien liecina par tā laika, 20. gadsimta 30.
gadu, ceļu būves metodēm, bet nozīmē arī papildu apgrūtinājumus
ielas atjaunošanas procesā.

Pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs
Baļčūns portālam http://www.jelgavasvestnesis.lv/
stāsta, ka senais betons atrakts divās vietās – Atmodas un
Satiksmes ielas, Atmodas ielas un Pūra ceļa apkārtnē. Pagaidām vēl
nevar pateikt, kāda ir betona kopējā platība, jo tas atrasts
vietumis. Lai gan betons ir uzskatāms par sava veida vēstures
liecību, skaidrs, ka tas apgrūtinās turpmākos ielas rekonstrukcijas
darbus. «Kad būs jāvelk komunikācijas, betonu būs nepieciešams
sazāģēt – tas nozīmē neplānotus darbus,» piebilst A.Baļčūns.

Jau rakstījām, ka pagājušajā nedēļā ar inženiertīklu pārvilkšanu
sākās Dobeles šosejas rekonstrukcija posmā no Atmodas ielas līdz
Satiksmes ielai. Darbi jāpabeidz līdz 20. novembrim.
Rekonstrukcijas darbu ģenerāluzņēmējs ir akciju sabiedrība
«A.C.B.», kā apakšuzņēmēju piesaistot «CBS Igate».

Darbus paredzēts veikt par kopējo summu 2 418 976 lati, un
līgums noslēgts Eiropas Savienības fonda līdzfinansētā projekta
«Transporta infrastruktūras sakārtošana pilsētas centra un
apkārtējo teritoriju sasniedzamības uzlabošanai» īstenošanas gaitā.
Jāpiebilst, ka šī posma rekonstrukcija ir daļa no lielā projekta,
kas kopumā paredz rekonstruēt Lielo ielu posmā no Dambja ielas līdz
Māras ielai un Dobeles šoseju posmā no Māras ielas līdz Atmodas
ielai.