Veicot Dobeles šosejas rekonstrukcijas darbus, divās vietās atraktas vēstures liecības – Ulmaņlaiku betons 13 centimetru biezumā. Atradums ne vien liecina par tā laika, 20. gadsimta 30. gadu, ceļu būves metodēm, bet nozīmē arī papildu apgrūtinājumus ielas atjaunošanas procesā.
Ilze Knusle-Jankevica
Pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs Baļčūns portālam http://www.jelgavasvestnesis.lv/ stāsta, ka senais betons atrakts divās vietās – Atmodas un Satiksmes ielas, Atmodas ielas un Pūra ceļa apkārtnē. Pagaidām vēl nevar pateikt, kāda ir betona kopējā platība, jo tas atrasts vietumis. Lai gan betons ir uzskatāms par sava veida vēstures liecību, skaidrs, ka tas apgrūtinās turpmākos ielas rekonstrukcijas darbus. «Kad būs jāvelk komunikācijas, betonu būs nepieciešams sazāģēt – tas nozīmē neplānotus darbus,» piebilst A.Baļčūns.
Jau rakstījām, ka pagājušajā nedēļā ar inženiertīklu pārvilkšanu sākās Dobeles šosejas rekonstrukcija posmā no Atmodas ielas līdz Satiksmes ielai. Darbi jāpabeidz līdz 20. novembrim. Rekonstrukcijas darbu ģenerāluzņēmējs ir akciju sabiedrība «A.C.B.», kā apakšuzņēmēju piesaistot «CBS Igate».
Darbus paredzēts veikt par kopējo summu 2 418 976 lati, un līgums noslēgts Eiropas Savienības fonda līdzfinansētā projekta «Transporta infrastruktūras sakārtošana pilsētas centra un apkārtējo teritoriju sasniedzamības uzlabošanai» īstenošanas gaitā. Jāpiebilst, ka šī posma rekonstrukcija ir daļa no lielā projekta, kas kopumā paredz rekonstruēt Lielo ielu posmā no Dambja ielas līdz Māras ielai un Dobeles šoseju posmā no Māras ielas līdz Atmodas ielai.