Latvijas Pasts sācis piedāvāt klientiem iespēju jebkurā pasta nodaļā noformēt pilnvaru ierakstītu un apdrošinātu sūtījumu saņemšanai, tādējādi paātrinot sūtījumu nonākšanu pie adresātiem, kam pašiem nav fiziski iespējams konkrētajā laikā saņemt sūtījumu.
www.jelgavasvestnesis.lv
Tāpēc gadījumos, kad klients jau iepriekš zina, ka nevarēs personiski saņemt sūtījumu, viņam ir iespēja noformēt pilnvaru pasta nodaļā, norādot pilnvarotās personas vārdu, uzvārdu un personas kodu. Līdz šim Latvijas Pastā sūtījumus varēja saņemt cita persona tikai gadījumos, ja tai bija notāra vai bāriņtiesas apstiprināta pilnvara, informē Latvijas Pasta sabiedrisko attiecību speciāliste Zane Plone.
Pilnvaras noformēšanai adresātam jādodas uz pasta nodaļu, uzrādot darbiniekiem personu apliecinošu dokumentu – pasi vai personas apliecību – un norādot pilnvarotās personas vārdu, uzvārdu, personas kodu un laika posmu, kurā pilnvara būs spēkā esoša. Klientam ir arī iespēja pilnvarot personu neierobežotu laika posmu visu viņam adresēto sūtījumu saņemšanai, un, lai noformētu attiecīgo dokumentu, pilnvarotās personas klātbūtne nav nepieciešama. Adresātam ir iespēja noformēt un arī atsaukt pilnvaru, dodoties uz jebkuru pasta nodaļu.
Pirms pasta sūtījuma saņemšanas pilnvarotajai personai jāuzrāda pilnvara un personu apliecinošs dokuments – pase vai personas apliecība. Pilnvarotā persona varēs saņemt sūtījumus gan dzīvesvietā, gan jebkurā pasta nodaļā.
Lai sūtījumu varētu saņemt cita persona, adresātam ir iespēja noformēt pilnvaru arī pie notāra vai bāriņtiesā. Attiecīgajā pilnvarā klientam jānorāda savi un pilnvarotās personas dati – vārds, uzvārds un personas kods – un jāpilnvaro konkrētā persona saņemt pilnvaras devējam adresētos pasta sūtījumus Latvijas Pastā, informē Z.Plone.