16.7 °C, 1.7 m/s, 98.6 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaAtzīmēs «Paraolimpisko dienu skolā»
Atzīmēs «Paraolimpisko dienu skolā»
11/05/2011

Piektdien, 13. maijā, no pulksten 10 Zemgales Olimpiskajā centrā (ZOC) notiks pasākums Jelgavas 4. vidusskolas un Jelgavas 1. speciālās internātpamatskolas skolēniem – Paraolimpiskā diena skolā.

Ilze Knusle-Jankevica

 

Piektdien, 13. maijā, no pulksten
10 Zemgales Olimpiskajā centrā (ZOC) notiks pasākums Jelgavas 4.
vidusskolas un Jelgavas 1. speciālās internātpamatskolas skolēniem
– Paraolimpiskā diena skolā.

 

Pasākumu atklās Jelgavas 4. vidusskolas
pūtēju orķestris «Rota», uzrunu teiks pilsētas mērs Andris Rāviņš,
ASV vēstniece Latvijā Džūdita Gārbere, Latvijas Bērnu un jauniešu
invalīdu sporta federācijas prezidente Aija Kļaviņa. Ruta Brīvmane
un abu skolu sporta skolotāji.

Aktivitātes paredzētas vairākās sekcijās:
basketbols, golbols, vieglatlētika – skriešana ar pavadoni,
sēdvolejbols, bočio, sports mākslā. Paralēli tam varēs tikties ar
sportistiem un uzdot viņiem dažādus jautājumus.

 

Pasākumu rīko Latvijas Bērnu un jauniešu
invalīdu sporta federācija, kas stāsta – Paraolimpiskā diena skolā
ir izglītojošs un sociāli audzinošs pasākums, kura mērķis ir
iepazīstināt skolu audzēkņus ar Paraolimpisko spēļu kustību un šo
spēļu humāno misiju – cilvēka prāta, ķermeņa un gara spēka
cildināšanu. Tā pamatā ir paraolimpisko ideālu iekļaušana skolas
sporta izglītības sistēmā, kas kalpo par efektīvu pedagoģisko
metodi, lai radītu sapratni un izpratni par cilvēkiem ar
invaliditāti. Plānots, ka tajā piedalīsies ap 45 Jelgavas 1.
speciālās internātpamatskolas skolēni, 50 Jelgavas 4. vidusskolas
skolēni, 21 brīvprātīgais organizators un skatītāji.

 

Latvijas Bērnu un jauniešu invalīdu sporta
federācija informē, ka ir veikts arī pētījums par to, vai
iesaistītās puses ir apmierinātas ar Paraolimpisko dienu. Rezumējot
apkopotos datus, var secināt, ka 85 procenti ir pozitīvas atbildes,
tas ir, audzēkņiem ir pozitīva attieksme pret iekļaujošo sporta
stundu vai vienaudža ar invaliditāti piedalīšanos kopā ar pārējiem
sporta stundā. 15 procenti atbilžu ir negatīvas. Skolu
administrācija un skolotāji pasākumu vērtē kā efektīvu, audzinošu
un sociāli izglītojošu palīglīdzekli mācību procesā, lai skolas
vecuma audzēkņus interesantā un atraktīvā veidā iepazīstinātu par
unikālām un daudzpusīgām cilvēku ar invaliditāti spējām.