16.3 °C, 1.2 m/s, 91.3 %

Pilsētā

Autobuss gar «Ķipariem» nekursēs
22/10/2011

«Jelgavas Vēstnesis» saņēmis vairākus jautājumus par pilsētas autobusu maršrutiem. Viens lasītājs vēlējās noskaidrot, vai Raiņa ielas remontdarbu laikā 4. autobusam, kurš kursē pa Rūpniecības, Tērvetes un Filozofu ielu, ir iespējams izveidot pieturu Rūpniecības un Tērvetes ielas krustojumā, tādējādi kompensējot to, ka pa Tērvetes ielu vairs nekursē 9. un 16. autobuss. Savukārt kāds cits lasītājs jautā, vai autobusu kustību nav plānots organizēt arī gar jauno bērnudārzu «Ķipari».

«Jelgavas Vēstnesis» saņēmis vairākus jautājumus par
pilsētas autobusu maršrutiem. Viens lasītājs vēlējās noskaidrot,
vai Raiņa ielas remontdarbu laikā 4. autobusam, kurš kursē pa
Rūpniecības, Tērvetes un Filozofu ielu, ir iespējams izveidot
pieturu Rūpniecības un Tērvetes ielas krustojumā, tādējādi
kompensējot to, ka pa Tērvetes ielu vairs nekursē 9. un 16.
autobuss. Savukārt kāds cits lasītājs jautā, vai autobusu kustību
nav plānots organizēt arī gar jauno bērnudārzu
«Ķipari».

SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) norāda, ka nevienu no lasītāju
ierosinājumiem realizēt nav iespējams. «Lai izvērtētu iespējas
ierīkot pagaidu pieturvietu, mūsu speciālisti devās uz Rūpniecības
un Tērvetes ielas krustojumu. Ņemot vērā, ka Rūpniecības iela ir
maģistrāla, vienīgā iespējamā pieturas izvietošanas vieta ir
Tērvetes iela, bet speciālisti secināja, ka tas tomēr nav
iespējams, jo netālu no krustojuma ir iebrauktuve uz būvniecības
veikalu «Kurši». Savukārt aiz iebrauktuves pieturvietu pārcelt nav
jēgas, jo nedaudz tālāk ir pietura «Zirgu iela»,» situāciju
raksturo JAP satiksmes organizācijas inženieris Gatis Dūmiņš,
piebilstot, ka arī Tērvetes ielas otrajā pusē pieturvietu izbūvēt
nav iespējams.

Savukārt gar bērnudārzu «Ķipari» autobusu satiksme nav
iespējama, jo Pulkveža Brieža iela šim mērķim ir par šauru. JAP
komercdirektore Viktorija Ļubļinska norāda, ka šis jautājums tika
aktualizēts arī pirms gadiem pieciem sešiem un jau tad netika
akceptēts, jo secināts, ka Pulkveža Brieža iela neatbilst prasībām,
lai pa to varētu organizēt autobusu satiksmi – tā ir pārāk šaura
autobusu pieturu izvietošanai. «Ministru kabineta noteikumi paredz,
ka apdzīvotā vietā attālumam starp autobusu pieturām jābūt ne
mazākam kā 800 metri. No bērnudārza līdz Lielajai ielai, pa kuru
kursē autobusi, attālums ir nepilni 500 metri, bet uz otru pusi –
līdz Satiksmes un Zvejnieku ielai – nepilni 600 metri,» viņa
papildina. Jāpiebilst, ka attālumu nosaka MK noteikumi Nr.634
«Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu
tīklā».

V.Ļubļinska atgādina, ka JAP pats neizlemj, kur un kādus
autobusu maršrutus palaist – to dara pasūtītājs, kas šajā gadījumā
ir Jelgavas pilsētas pašvaldība. Pašvaldības aģentūras
«Pilsētsaimniecība» projektu vadītāja Dzidra Staša uzsver, ka pa
Pulkveža Bieža ielu autobusu maršrutu nav iespējams nodrošināt,
raugoties no satiksmes drošības aspekta. «Kazarmes, Pulkveža Brieža
ielas un Meiju ceļa krustojums ir sašaurināts, tajā Meiju ceļa un
Pulkveža Brieža ielas asis ir nobīdītas, turklāt pie paša
krustojuma atrodas ēka, kas būtiski apgrūtina redzamību. Šādi
nepārredzamie un šķībie krustojumi ar nobīdītām asīm ir satiksmei
ļoti bīstami. Otra problēma – Pulkveža Brieža ielā nav kur izveidot
autobusu pieturvietu paplašinājumus. Lai to nodrošinātu, būtu
jālikvidē stāvvietas pie bērnudārza un Jelgavas Nekustamā īpašuma
pārvaldes, bet tas radītu jaunas problēmas,» skaidro Dz.Staša,
norādot, ka reālāk būtu jau esošu autobusa maršrutu novirzīt nevis
pa pašu Pulkveža Brieža ielu, bet gan pa piegulošajām ielām,
piemēram, Dobeles vai Kazarmes. «Kopā ar JAP izvērtēsim visas
iespējas, un ceru, ka šo jautājumu mums izdosies atrisināt,»
piebilst «Pilsētsaimniecības» speciāliste.

Sagatavoja Ilze Knusle-Jankevica