0 °C, 4.1 m/s, 87 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāAutoosta plāno samazināt iebraukšanas maksu
Autoosta plāno samazināt iebraukšanas maksu
03/02/2012

Kaut arī akciju sabiedrība «Rīgas Starptautiskā autoosta» vēl aizvien uzsver, ka pasažieru pārvadātājiem savus pakalpojumus neuzspiež un tie paši var izvēlēties, vai sadarbību turpināt, saņemti pirmie signāli, kas liecina: autoostas spiestas vairāk domāt par to, kā klientus tomēr noturēt. Viena no iespējām – vasaras mēnešos samazināt maksu par autobusu iebraukšanu autoostā.

Sintija Čepanone

Kaut arī akciju sabiedrība «Rīgas Starptautiskā
autoosta» vēl aizvien uzsver, ka pasažieru pārvadātājiem savus
pakalpojumus neuzspiež un tie paši var izvēlēties, vai sadarbību
turpināt, saņemti pirmie signāli, kas liecina: autoostas spiestas
vairāk domāt par to, kā klientus tomēr noturēt. Viena no iespējām –
vasaras mēnešos samazināt maksu par autobusu iebraukšanu
autoostā.

Pieņemtie grozījumi noteikumos par sabiedriskā transporta
pakalpojumu organizēšanas kārtību maršrutu tīklā pasažieru
pārvadātāju uzņēmumiem devuši iespējas izvēlēties – turpmāk
izmantot vai arī atteikties no autoostu pakalpojumiem. Pirmais šāds
precedents mūsu pusē bija reģionālā pārvadātāja SIA «Migar» lēmums
no 1. janvāra pārtraukt biļešu tirdzniecību Jelgavas autoostas
kasē. Taču līgums par autobusu iebraukšanu autoostā gan pagarināts,
jo, kā norāda SIA «Migar» valdes loceklis Aleksandrs Maļko,
sabiedriskā transporta pakalpojuma pasūtītājs, šajā gadījumā
plānošanas reģions, ar Jelgavas pašvaldību vēl nav saskaņojis citu
pieturvietu pasažieru uzņemšanai, taču cer, ka tas ir tikai laika
jautājums.

Tikmēr autoosta pasažieru pārvadātājiem plāno piedāvāt
izdevīgākus nosacījums līgumā par autobusu iebraukšanu autoostā. Kā
skaidro Jelgavas autoosta apsaimniekotāja Rīgas Starptautiskās
autoostas Loģistikas daļas vadītāja Elita Lukjanoviča, pašreizējās
aplēses liecina, ka iebraukšanas maksu varētu samazināt periodā no
1. aprīļa līdz 31. oktobrim. «Mūsu piedāvātais variants ir maksu
par iebraukšanu autoostā samazināt no 2,30 līdz 2 latiem,
neieskaitot PVN, lielajiem autobusiem un no 1,80 līdz 1,70 latiem
bez PVN vidējas ietilpības autobusiem,» tā E.Lukjanoviča, gan
akcentējot, ka šīs izmaiņas attiektos tikai uz vasaras mēnešiem,
kad autoostas kopējās uzturēšanas izmaksas ir zemākas.
«Samazinājums būtu iespējams, jo vasarā nav nepieciešami tik lieli
ieguldījumi teritorijas uzkopšanā, piemēram, to nevajag atbrīvot no
sniega, jāsedz apkures izmaksas,» piedāvājumu pamato E.Lukjanoviča,
un šāds variants, meklējot kompromisu, arī piedāvāts SIA «Migar»,
ja uzņēmums atjaunotu biļešu tirdzniecību autoostā. «Taču šo
samazinājumu varētu attiecināt arī uz citiem pasažieru
pārvadātājiem,» tā viņa, gan uzsverot, ka pārvadātāji var
izvēlēties arī citu pieturvietu, nevis autoostu.

SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) sadarbību ar Jelgavas
autoostu pašlaik turpina gan biļešu tirdzniecībā, gan autoostas
izmantošanā, taču uzņēmuma valdes loceklis Pēteris Salkazanovs
norāda, ka jebkura iespēja ieekonomēt līdzekļus uz izmaksu
samazinājuma ir vērtējuma pozitīvi, jo tas šajos apstākļos ļautu
optimālāk strādāt. Savukārt A.Maļko spriež, ka piedāvātais
samazinājums pašlaik ir pārāk niecīgs, lai uzņēmums mainītu savu
nostāju. «Saskaņā ar likumu pašlaik mēs nevaram atteikties no
autobusu iebraukšanas autoostā, taču ceram, ka tomēr tiks
atrisināts jautājums par citas pieturvietas ierādīšanu, kas
izdevumus ļautu samazināt uz autobusu iebraukšanas maksas, kas,
manuprāt, ir neadekvāta. Optimālākais risinājums būtu 3. perons
autoostā, kas atrodas uz pašvaldības zemes, un šādā gadījumā pat
tiktu apsvērta iespēja atjaunot biļešu tirdzniecību kasēs, kas
nodrošinātu lielākas ērtības mūsu pasažieriem,» tā
viņš.     

Jāatgādina, ka līdz ar grozījumiem Ministru kabineta noteikumos
panākts, ka autoostas vairs neatrodas monopolstāvoklī un tām vairāk
nākas rūpēties par klientu – pārvadātāju un pasažieru –
piesaistīšanu, piedāvājot tiem plašāku un pievilcīgāku pakalpojumu
par objektīvākām cenām.