Jau trīs dienas jelgavnieki aktīvi apmeklē autoservisus, lai vasaras riepas nomainītu pret ziemas riepām. Servisu pārstāvji kā viens teic – tā ir reakcija uz pagājušās nedēļas beigās izskanējušajām laika ziņām, kas jau šonedēļ Latvijā solīja sniegu. Lai gan šoferi ir palikuši mazliet apzinīgāki, tendence visu darīt pēdējā brīdī joprojām saglabājusies, tāpēc servisu pārstāvji ir pārliecināti – līdz ar pirmo sniegu rindas autoservisos būs neizbēgamas.
Ilze Knusle-Jankevica
«Pēdējās dienās servisā manāma liela aktivitāte – klienti saklausījās laika prognozes, kas vēstīja par gaidāmu sniegu, un pastiprināti sākuši piedomāt pie tā, ka laiks mainīt riepas,» portālam www.jelgavasvestnesis.lv norāda «Mārtiņa riepu servisa» valdes loceklis Mārtiņš Ivanovs. Lai gan pēdējās dienās klientu skaits ir audzis, M.Ivanovs uzskata – lielākā rosība sāksies tad, kad uzsnigs pirmais sniegs. «Jelgavā strādājam jau 15 gadus, un līdz šim vienmēr bijis tā, ka pīķa stunda ir tad, kad sāk snigt sniegs. Pa šiem gadiem nekas nav mainījies, tāpēc domāju, ka šogad būs tāpat,» apstiprina SIA «Freibi riepas» veikala vadītājs.
Lai gan šobrīd ejošākas ir lietotas riepas, servisu pārstāvji uzsver – autovadītāji beidzot ir sapratuši, ka drošība ir pirmajā vietā. Un tikai tad sākas rēķināšana un kalkulēšana, ko nu katrs var atļauties. «Lai gan ar jaunām riepām, ja savlaicīgi tās nomaina, var nobraukt trīs ziemas, bet lietotas riepas kalpos tikai vienu ziemu, pārsvarā cilvēku maciņš atļauj iegādāties vien lietotās. Par jaunām riepām painteresējas apmēram viens klients no desmit,» situāciju raksturo SIA «DZ Automeistars» darbinieks Dzintars Smikārsts. Viņš atzīst, ka arī cenu atšķirība ir ievērojama – ja lietotu riepu pāri var nopirkt par 20 latiem, tad jaunas riepas maksā no 30 latiem gabalā.
Kā smej Dz.Smikārsts, autovadītājus varot iedalīt trīs grupās. Pirmā – apzinīgie, kas riepas nomaina savlaicīgi. Otrā – tie, kas visu atliek uz pēdējo brīdi un riepas maina vien tad, kad uzsnidzis pirmais sniegs. Trešā – tie, kas riepas maina vien tad, kad sasituši mašīnu. Viņaprāt, Jelgavā nospiedošā vairākumā ir otrie.
Foto: Ivars Veiliņš