Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) turpina autovadītāju noguruma jeb riska iemigt pie auto stūres reidus un nākamais šāds reids Jelgavā notiks 5. maijā Jelgavā «Latvija Statoil» degvielas uzpildes stacijā.
www.jelgavasvestnesis.lv
Direkcijā informē, ka līdz šim pētījumā ir piedalījušies vairāk nekā 130 autovadītāju. Vienai trešdaļai no tiem tika konstatēts paaugstināts vai pat ļoti paaugstināts iemigšanas risks.
Kā ziņu aģentūrai LETA skaidro, fiziologs un pētījuma veicējs Leons Blumfelds, mērījuma laikā, kas ilgst 11 minūtes, atsevišķi autovadītāji pat vairākas reizes piedzīvoja tā dēvēto sekundes miegu. Tas liekot secināt, ka daļa cilvēku pie stūres sēžas tik neizgulējušies, noguruši, ka viņu fizioloģiskais stāvoklis apdraud kā paša, tā arī citu satiksmes dalībnieku drošību.
Pētījums turpināsies visu šo gadu, un tā nolūks ir noskaidrot, cik liels risks ir autovadītājam Latvijā iemigt pie auto stūres.
Pētījums ir brīvprātīgs, anonīms, un tas tiek organizēts sadarbībā ar «Latvija Statoil» un biedrību «Latvijas Samariešu apvienība». Apzinoties miegaina autovadītāja bīstamību, CSDD jau vairākus mēnešus visā Latvijā veic pētījumu, kura nolūks ir noteikt autovadītāju noguruma pakāpi. Mērījumus veic speciālisti – fiziologi, kuri izmanto unikālu, ne vien Latvijā, bet visā Austrumeiropā vienīgo aparatūru, ar kuras palīdzību tiek reģistrētas acu zīlīšu spontānās svārstības.
CSDD ir jau vēstījis, ka neizgulējies un noguris autovadītājs reaģē lēnāk, nespēj laikus pieņemt lēmumu vai pat uz vairākām sekundēm iesnaužas. Šāds stāvoklis bīstamības ziņā tiek pielīdzināts braukšanai alkohola reibumā. Noguruma sekas pie auto stūres diemžēl ir ļoti traģiskas – nobraukšana no ceļa, grāvis, kūleņi, ieskriešana stabā vai frontālās sadursmes.
Šāda rakstura avārijas Latvijā nav retums. Kā rāda statistika, apmēram puse avāriju, kurās iet bojā autovadītāji un pasažieri, ir tādi negadījumi, kuros iesaistīts viens transportlīdzeklis. Negadījumu iemesli ir kā ātrums, neuzmanība, tā arī nogurums, kurš ir visgrūtāk pierādāmais fakts.