-5.5 °C, 0.8 m/s, 88.4 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāAutovadītājiem piedāvās izmērīt nogurumu
Autovadītājiem piedāvās izmērīt nogurumu
25/04/2011

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) turpina autovadītāju noguruma jeb riska iemigt pie auto stūres reidus un nākamais šāds reids Jelgavā notiks 5. maijā Jelgavā «Latvija Statoil» degvielas uzpildes stacijā.

www.jelgavasvestnesis.lv

Ceļu satiksmes drošības direkcija
(CSDD) turpina autovadītāju noguruma jeb riska iemigt pie auto
stūres reidus un nākamais šāds reids Jelgavā notiks 5. maijā
Jelgavā «Latvija Statoil» degvielas uzpildes stacijā.

Direkcijā informē, ka līdz šim pētījumā ir
piedalījušies vairāk nekā 130 autovadītāju. Vienai trešdaļai no
tiem tika konstatēts paaugstināts vai pat ļoti paaugstināts
iemigšanas risks.

Kā ziņu aģentūrai LETA skaidro,
fiziologs un pētījuma veicējs Leons Blumfelds, mērījuma laikā, kas
ilgst 11 minūtes, atsevišķi autovadītāji pat vairākas reizes
piedzīvoja tā dēvēto sekundes miegu. Tas liekot secināt, ka daļa
cilvēku pie stūres sēžas tik neizgulējušies, noguruši, ka viņu
fizioloģiskais stāvoklis apdraud kā paša, tā arī citu satiksmes
dalībnieku drošību.

Pētījums turpināsies visu šo gadu, un tā
nolūks ir noskaidrot, cik liels risks ir autovadītājam Latvijā
iemigt pie auto stūres.

Pētījums ir brīvprātīgs, anonīms, un tas
tiek organizēts sadarbībā ar «Latvija Statoil» un biedrību
«Latvijas Samariešu apvienība». Apzinoties miegaina autovadītāja
bīstamību, CSDD jau vairākus mēnešus visā Latvijā veic pētījumu,
kura nolūks ir noteikt autovadītāju noguruma pakāpi. Mērījumus veic
speciālisti – fiziologi, kuri izmanto unikālu, ne vien Latvijā, bet
visā Austrumeiropā vienīgo aparatūru, ar kuras palīdzību tiek
reģistrētas acu zīlīšu spontānās svārstības.

CSDD ir jau vēstījis, ka
neizgulējies un noguris autovadītājs reaģē lēnāk, nespēj laikus
pieņemt lēmumu vai pat uz vairākām sekundēm iesnaužas. Šāds
stāvoklis bīstamības ziņā tiek pielīdzināts braukšanai alkohola
reibumā. Noguruma sekas pie auto stūres diemžēl ir ļoti traģiskas –
nobraukšana no ceļa, grāvis, kūleņi, ieskriešana stabā vai
frontālās sadursmes.

Šāda rakstura avārijas Latvijā nav
retums. Kā rāda statistika, apmēram puse avāriju, kurās iet bojā
autovadītāji un pasažieri, ir tādi negadījumi, kuros iesaistīts
viens transportlīdzeklis. Negadījumu iemesli ir kā ātrums,
neuzmanība, tā arī nogurums, kurš ir visgrūtāk pierādāmais
fakts.