Daudzdzīvokļu mājai pārtrauc aukstā ūdens piegādi – tik radikāli SIA «Jelgavas ūdens» bija spiests rīkoties, lai izbeigtu Māras ielas 1. mājas apsaimniekotāja «Latio namsaimnieks» sistemātisko nenorēķināšanos par nodrošināto pakalpojumu. Šis bija pirmais precedents, taču ne pēdējais – jau tuvākajās dienās, ja atsevišķi apsaimniekotāji nerīkosies, lai problēmu risinātu, bez aukstā ūdens paliks vēl četras mājas Jelgavā.
Sintija Čepanone
Lielākie parādnieki «Jelgavas ūdenim» pašlaik ir SIA «Ēku saimnieks» (māja Satiksmes ielā 35a), kā arī dzīvokļu īpašnieku kooperatīvs «Saule» (mājas Satiksmes ielā 37, Meiju ceļā 48 un 50). Likumā noteiktajā kārtībā gan šos apsaimniekotājus, gan attiecīgo daudzdzīvokļu māju iedzīvotājus jau esam brīdinājuši, ka aukstā ūdens piegāde tiks pārtraukta, ja apsaimniekotājs neatrisinās jautājumu par parāda dzēšanu, veicot kaut daļēju parāda apmaksu un izveidojot parāda atlikušās daļas dzēšanas grafiku. Kaut arī zināma interese tiek izrādīta, problēma nav atrisināta nevienā no kopumā četrām mājām,» skaidro «Jelgavas ūdens» tehniskais direktors Viktors Juhna, norādot – pieredze ar Māras ielu 1 apliecinājusi, ka, tikai rīkojoties, iespējams panākt rezultātu. «Tikai pēc tam, kad ūdens bija atslēgts, «Latio namsaimnieks» sāka meklēt risinājumu, un no kopumā apmēram 2500 latu parāda nekavējoties tika dzēsti 1000 lati. Savukārt saskaņā ar vienošanos pārējā parāda summa jānomaksā pusgada laikā un regulāri jānorēķinās arī par kārtējiem maksājumiem,» tā V.Juhna.
Viņš atgādina, ka «Jelgavas ūdenim» līgums par pakalpojumu sniegšanu noslēgts ar namu apsaimniekotāju un tieši tam jāuzņemas atbildība iedzīvotāju priekšā par kavētajiem maksājumiem. «Protams, mēs apzināmies, ka mājā daļa iedzīvotāju par ūdeni norēķinās savlaicīgi un pilnā apmērā un ka parādnieku dēļ viņiem nākas piedzīvot neērtības, dzīvojot bez ūdens. Taču mūsu mērķis pirmām kārtām nav iedzīvotājus atstāt bez ūdens, bet gan panākt, lai par sniegto pakalpojumu ar mums norēķinātos līgumā noteiktajā kārtībā,» uzsver tehniskais direktors.
Jāpiebilst, ka problēmas ar atmaksu Māras ielai 1 sākās, tiklīdz no Jelgavas Nekustamā īpašuma pārvaldes mājas apsaimniekošanu pārņēma «Latio namsaimnieks», un pagājušajā gadā parāds sasniedza pat 4500 latu, kas ir aptuveni sešu mēnešu ūdens patēriņš (rēķins) šai mājai. «Sākotnēji jau no 2010. gada novembra mēneša veicām saraksti un brīdinājām par iespējamo ūdens padeves pārtraukšanu parāda neapmaksāšanas gadījumā. Tikai tad, kad reāli bijām spēruši šo radikālo soli pārtraukt ūdens piegādi, «Latio namsaimnieks» rada iespēju dzēst ievērojamu daļu parāda,» secina V.Juhna.
Un līdzīgā situācijā, kad iedzīvotājiem atbilstoši normatīviem tiek nodrošināts vien dzeramais ūdens, kas pievests ar mucu, visticamāk, nonāks vēl vairāku māju dzīvokļu īpašnieki, jo «Jelgavas ūdens» pieņēmis lēmumu ar parādniekiem rīkoties strikti. «Par ūdens atslēgšanu parādniekus esam brīdinājuši, un tagad tikai šo apsaimniekotāju ziņā ir, vai ūdens piegāde konkrētām mājām tiks pārtraukta,» informē V.Juhna. Viņš atgādina, ka «Jelgavas ūdens» vienmēr ir atvērts sarunām ar klientiem, lai nodrošinātu nepārtrauktu pakalpojumu sniegšanu un sakārtotu norēķinu jautājumus, gatavs sadarboties, apsaimniekotājam piedāvājot vienojoties par parāda atmaksas grafiku. «Taču pārējais atkarīgs no apsaimniekotāja – no tā, cik gatavs viņš ir sadarbībai un kompromisa rašanai,» saka tehniskais direktors.
Foto: Krišjānis Grantiņš