18.4 °C, 3.7 m/s, 82.5 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāBūvdarbu zonā aicina izvēlēties speciāli iekārtotos gājēju celiņus
Būvdarbu zonā aicina izvēlēties speciāli iekārtotos gājēju celiņus
29/07/2014

Portāls www.jelgavasvestnesis.lv saņēma Karīnas vēstuli, kurā gadu un trīs mēnešus vecā dēliņa mamma pauž nozēlu par situāciju, ar kādu pilsētā nākas saskarties, ikdienā pārvietojoties ar bērnu ratiņiem. Visgrūtāk, viņasprāt, šobrīd ir pārvietoties Zemgales prospektā. Jāatgādina, ka šajā vietā notiek būvdarbi, taču būvnieks sola gājēju taciņas stāvoklim būvobjektā pievērst vēl lielāku uzmanību.

Sintija Čepanone

Portāls www.jelgavasvestnesis.lv
saņēma Karīnas vēstuli, kurā gadu un trīs mēnešus vecā dēliņa mamma
pauž nozēlu par situāciju, ar kādu pilsētā nākas saskarties,
ikdienā pārvietojoties ar bērnu ratiņiem. Visgrūtāk, viņasprāt,
šobrīd ir pārvietoties Zemgales prospektā. Jāatgādina, ka šajā
vietā notiek būvdarbi, taču būvnieks sola

gājēju taciņas stāvoklim būvobjektā pievērst vēl
lielāku uzmanību.

«Jelgavā ir daudzas vietas, kurās ar
bērnu ratiem vai nu nemaz nevar tikt iekšā, vai arī rati ir jānes
augšā pa trepēm,» raksta Karīna, kā piemēru minot gan Valsts
sociālās apdrošināšanas aģentūru, gan mazos «stūra» veikaliņus.
Taču viskritiskākā situācija pašlaik, viņasprāt, ir Zemgales
prospektā – pārrakto ielu dēļ nokļūšana Zemgales Veselības centrā
izvēršas par nopietnu pārbaudījumu. Viņa raksta: «Šī brīža paskats
pie dzelzceļnieku slimnīcas ir tīrākās šausmas. Tur ratiem atvēlēts
tikai viens ceļš, kurš ir ar dubļiem, lieliem akmeņiem, kā arī ceļa
nelīdzenuma dēļ pastāv iespēja, ka pāris posmos rati var nobraukt
no tā saucamās «gājēju taciņas». Saprotams, ka lietu mēs neviens
nevaram novērst, bet es uzskatu, ka strādniekiem, kas tur veic ceļa
remontus, vai pašvaldībai būtu jānodrošina ērta pārvietošanās līdz
tik svarīgai vietai kā medicīnas iestāde. Gājēju taciņu varēja
pārklāt ar kartona strēmelēm vai uztaisīt tiltiņu, vai arī
vienkārši nepārrakt visus piekļuves ceļus vienā laikā. Kāpēc šeit
augstāk vērtē visus ceļa darbus, nevis to, kā pilsoņi tiks līdz sev
vajadzīgajam punktam?!»

«Mēs atvainojamies visiem, kuriem šobrīd
notiekošie būvdarbi jau sagādājuši vai diemžēl arī turpmāk sagādās
zināmas neērtības, kādas neizbēgami rodas, ja būvdarbu zonu, kā tas
ir šajā gadījumā, nav iespējams pilnībā slēgt gan gājējiem, gan
transportlīdzekļiem. Būvnieka pienākums ir veikt pasākumus, lai
iedzīvotāju pārvietošanās šādos apstākļos ir maksimāli droša, tāpēc
bieži vien, lai nokļūtu konkrētā vietā būvdarbu zonā, iepriekšējo
ierasto un ērto maršrutu vietā tiek ieteikti citi,» iepazīstoties
ar Karīnas vēstuli, norāda satiksmes termināļa izbūvei
nepieciešamās ielu infrastruktūras izveides un sakārtošanas darbu
veicējas CBF SIA «Binders» atbildīgais būvdarbu vadītājs Armands
Sams.

Viņš gan norāda, ka no vēstules īsti nav
saprotams, vai gājēja, lai nokļūtu Zemgales Veselības centrā,
izmantojusi Zemgales prospekta posmu tuvāk pilsētas centram, kur
šobrīd notiek intensīvi būvdarbi un sakoncentrēta būvtehnika, vai
virzienu uz dzelzceļa staciju, kur apmēram 150 metrus no medicīnas
iestādes ir gājēju pāreja, līdz kurai var nokļūt pa speciāli
norobežotu joslu gājējiem. «Jāatzīst, ka pēc intensīvajām lietavām
jebkāda pārvietošanās pa būvdarbu zonu kļuva problemātiska, tāpēc
norobežotā gājēju josla tika noklāta ar šķembām, ko pieblietēja.
Citi risinājumi šajā vietā diemžēl nebūs pietiekami efektīvi,» tā
viņš.

A.Sams skaidro, ka būvnieki saņēmuši
lūgumus tuvāk Zemgales Veselības centram ierīkot papildu gājēju
pārejas vai tiltiņus. «Taču tam neesam piekrituši tikai viena
vienīga iemesla dēļ – gājēju drošība, kas noteikti tiktu apdraudēta
vēl vairāk, ja pārvietošanās notiktu tik tuvu zonai, kur šobrīd
intensīvi strādā speciālā ceļu būves tehnika un pa kuru gājējiem
vispār šobrīd nebūtu jāpārvietojas. Diemžēl darbu karstumā nevaram
izsekot, kādu maršrutu nokļūšanai veselības centrā izvēlas katrs
gājējs. Aicinām un lūdzam tomēr arī katru pašu izvērtēt apstākļus
būvdarbu zonā, pa kuru esam spiesti pārvietoties, un izvēlēties
maršrutus, kas šobrīd gājējiem atvēlēti, kā arī ievērot visas
būvdarbu zonā izvietotās norādes un brīdinājumus,» tā viņš,
akcentējot, ka turpmāk ar vēl lielāku rūpību būvnieki uzmanīs
norobežotās gājēju taciņas stāvokli un cer uz pilsētnieku sapratni
par to, ka «ielu izbūves teritorija būtībā ir liels būvlaukums,
kurā gan būvnieku, gan iedzīvotāju piesardzības un uzmanības nekad
nebūs par daudz».

Jāatgādina, ka dzelzceļa stacijas
apkaimē tiek īstenots ERAF projekts «Satiksmes termināļa
apkalpošanai nepieciešamās ielu infrastruktūras izbūve Jelgavā». Tā
gaitā tiek rekonstruēti Zemgales prospekta, Stacijas ielas, Pasta,
Jāņa un Palīdzības ielas posmi.

Savukārt invalīdu un viņu draugu
apvienība «Apeirons» kopā ar «Babyroom» šovasar plāno pārbaudīt
vairākus tūkstošus vides objektu visā Latvijā, tostarp jau apzināti
objekti Jelgavā, lai pieejamākos no tiem vēlāk apkopotu mobilajā
aplikācijā «Mapeirons». «Ar tās starpniecību būtu daudz vieglāk
uzzināt par dažādiem objektiem, kuri ir pieejami un draudzīgi
cilvēkiem ar īpašām vajadzībām un māmiņām ar bērnu ratiņiem,»
aplikācijas ideju pamato «Apeirona» valdes priekšsēdētājs Ivars
Balodis.

Foto: Ivars Veiliņš