SIA «Jelgavas ūdens» informē, ka sakarā ar gadskārtējo ūdensvadu profilaksi no 20. līdz 24. aprīlim notiks pilsētas ūdensvada ietaišu un tīklu skalošana un hlorēšana.
Juris Sīlis, SIA «Jelgavas tipogrāfija» valdes priekšsēdētājs:
«No vienas puses, mums ir vienalga, kas un no kurienes ir pasūtītājs, it sevišķi šajā elektronikas laikmetā, vienīgi mums gatavā produkcija jānogādā pie klienta. No otras puses, no sociālā viedokļa raugoties, jo vairāk kādā reģionā uzņēmēji un iedzīvotāji izmanto vietējos pakalpojumus un pērk šeit ražotās preces, jo vairāk naudas šajā reģionā cirkulē, tā paliek te, nonāk vietējo darbinieku un patērētāju kabatās un atkal atgriežas apritē. Var teikt, ka viss ir saistīts – arī mēs kā uzņēmums, kura saknes meklējamas jau 16. gadsimtā, par savu pienākumu uzskatām ne tikai saglabāt ražotni un saglabāt to tieši Jelgavā, bet arī iesaistīties apkārtējās vides, tostarp infrastruktūras, sakārtošanā.
Mēs ražojam gan grāmatas, gan vizītkartes, veidlapas un citus poligrāfijas materiālus. Šā gada sākumā grāmatu tirgus Latvijā saruka, samazinājās pasūtījumu apmēri, bet kopš 1. augusta, kad grāmatām PVN likme tika samazināta, jau saņemam pirmos signālus, ka šis tirgus atkopsies. Gan izdevēji rod spēku izdot jaunus produktus, gan tirgotāji ziņo, ka palielinās noiets. Latvijas grāmatu tirgū mums gan neiet tik labi, toties šogad par 30 procentiem ir palielinājušies mūsu eksporta apjomi. Grāmatas vedam uz tādām valstīm kā Holande, Vācija, Baltijas valstis, Skandināvija.
Iespējams, daudzi cilvēki grāmatu veikalā nepievērš uzmanību tam, kas grāmatu izdevis, kur tā iespiesta, tomēr ir arī tādi gadījumi, kad izdevējs tā saucamajā grāmatas pasē, kur šie dati jānorāda, tos nenorāda. Tad situācija var būt pretēja – kāds varbūt apbrīno šo grāmatu, slavē, visi par to runā, bet nevienam nav ne jausmas, ka tā izgatavota Latvijā, pilsētā pie Lielupes.
Ja runājam par vizītkartēm, veidlapām un citiem mūsu ražotajiem produktiem, kas nepieciešami uzņēmumiem, jāsaka, ka jelgavnieki veido nelielu daļu no visa pasūtītāju skaita. Manuprāt, tas ir tāpēc, ka trūkst informācijas par reģiona uzņēmumiem un viņu sniegtajiem pakalpojumiem, ražotajiem produktiem. Pieļauju, ka daudziem mēs saistāmies tikai ar grāmatu iespiešanu. Ja mūsu klientiem no Rīgas svarīga ir produktu kvalitāte, ko mēs nodrošinām, tad citi varbūt meklē lētākus un vienkāršākus risinājumus.»