27.7 °C, 2.1 m/s, 51.6 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāDatorspēle «Uzcel Gaismas pili!» iekļūst «Japan prize 2009» finālā
Datorspēle «Uzcel Gaismas pili!» iekļūst «Japan prize 2009» finālā
30/09/2009

Latvijas Nacionālās bibliotēkas Atbalsta biedrības radītā datorspēle bērniem «Uzcel Gaismas pili!» iekļuvusi starptautiskā izglītojošo mediju konkursa «Japan Prize 2009» finālā.

www.jelgavasvestnesis.lv

Latvijas Nacionālās bibliotēkas
Atbalsta biedrības radītā datorspēle bērniem «Uzcel Gaismas pili!»
iekļuvusi starptautiskā izglītojošo mediju konkursa «Japan Prize
2009» finālā.

 

Biedrības pārstāve Olita Pričina-Voitika
informē, ka «Uzcel Gaismas pili!» ir līdz šim lielākā Latvijā
veidotā izglītojošā datorspēle bērniem. Spēle pieejama latviešu,
krievu un angļu valodā, kas dod iespēju iepazīt latviešu kultūru
arī citu tautību bērniem.

Latvijā radītas datorspēles iekļūšana
šāda mēroga starptautiska konkursa finālā ir liels panākums un
atzinība. Sākumskolas kategorijā «Uzcel Gaismas pili!» ir vienīgā
no konkursam pieteiktām sešām datorspēlēm, kas iekļuvusi
finālā.

Par «Japan Prize 2009» galveno balvu
cīnīsies arī Dānijas, Vācijas, Itālijas, Japānas, Nīderlandes,
Norvēģijas, Filipīnu, Spānijas, Taivānas, Lielbritānijas, ASV un
citu valstu radītās izglītojošās datorspēles, TV programmas,
filmas, mājas lapas bērnu un jauniešu auditorijai.

Konkursa uzvarētāji tiks paziņoti 28.
oktobrī. Konkursa žūrijā ir pasaules vadošie audiovizuālā satura
mediju producenti un programmētāji. «Japan Prize» jau kopš 1956.
gada organizē Japānas Nacionālā sabiedrisko raidorganizāciju
padome.

O.Pričina-Voitika informē, ka «Uzcel
Gaismas pili!» ir pirmais mēģinājums interaktīvi, saprotami un
saistoši, izmantojot jaunākās tehnoloģijas, iepazīstināt bērnus ar
LNB projektu – Gaismas pili un Gaismas tīklu. Datorspēles veidā
bērni tiek iepazīstināti ar latviešu folkloru un dažādos laikos
rakstīto latviešu autoru literatūru bērniem, LNB un citu bibliotēku
lietošanas kārtību, funkcijām un piedāvātajām iespējām. Spēlē tiek
popularizēts Krišjāņa Barona Dainu skapis kā latviešu kultūras
mantojuma neatņemama sastāvdaļa un pamats. Spēle paredzēta
pamatskolas bērniem no sešiem līdz 15 gadiem, taču būs interesanta
jebkura vecuma spēlētājiem.

Datorspēles projekta idejas autors un
pasūtītājs ir Latvijas Nacionālās bibliotēkas Atbalsta biedrība. Tā
tapusi ar «Lattelecom», Valsts Kultūrkapitāla fonda, UNESCO,
Kultūras ministrijas un Pasaules Brīvo Latviešu apvienības
atbalstu. Datorspēles projekta vadītājs ir producents Bruno Aščuks,
scenārija autore – Nora Ikstena, programmēšanas grupas vadītājs –
Raimonds Ūdris, autors/mākslinieks – Harijs Brants un mākslinieki
Egils Mednis un Indulis Gailāns.

Spēle ikvienam pieejama bez maksas
Biedrības mājas lapās www.gaisma.lv, www.light.lv.