25.7 °C, 2.7 m/s, 73 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāDienvidu tilts uzņem tikai 11,3 % satiksmes plūsmas
Dienvidu tilts uzņem tikai 11,3 % satiksmes plūsmas
18/11/2009

Dienvidu tilts uzņem tikai 11,3 % no Rīgas tiltu kopējās satiksmes plūsmas, liecina Rīgas domes Satiksmes departamenta oktobrī veiktie mērījumi.

Dienvidu tilts uzņem tikai 11,3 % no Rīgas tiltu kopējās
satiksmes plūsmas, liecina Rīgas domes Satiksmes departamenta
oktobrī veiktie mērījumi.

 

Oktobrī Dienvidu tiltu vidēji diennaktī šķērsojuši 23 650
transportlīdzekļi. Kopā galvaspilsētas četrus tiltus diennaktī
vidēji šķērso 208 447 transportlīdzekļu.

Visvairāk noslogots oktobrī bijis Salu tilts, kuru vidēji
diennaktī šķērsojuši 73 233 transportlīdzekļi jeb 35,1 % no kopējā
skaita. Vanšu tiltu šķērsojuši 27,3 % transportlīdzekļu, bet Akmens
tiltu – 26,2 %.

Augustā veiktie mērījumi rādīja, ka Dienvidu tilts uzņem 12 %
satiksmes plūsmas.

Zemo satiksmes intensitāti uz Dienvidu tilta Satiksmes
departaments skaidro ar to, ka vēl nav pabeigta tilta pievedceļu
izbūve.

Kā ziņots, pirms gada, 2008. gada 17. novembrī, Rīgā svinīgi
tika atklāts jaunais Dienvidu tilts un tā trīs līmeņu estakādes
pāri Krasta un Maskavas ielai.

Tiltu atklāja pusotru mēnesi pirms paredzētā nodošanas termiņa.
Tiltu iesvētīja trīs Latvijas lielāko reliģisko konfesiju pārstāvji
– Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas arhibīskaps Jānis
Vanags, Visaugsti svētītais Rīgas un visas Latvijas Metropolīts
Aleksandrs un Latvijas Romas katoļu baznīcas kardināls Jānis
Pujats.

Pēc neatkarības atgūšanas Dienvidu tilts ir vērienīgākā un
komplicētākā būve Latvijas vēsturē.

Dienvidu šķērsojuma 1. kārta ietver tiltu pāri Daugavai un
estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai. Tiltam ir trīs satiksmes
joslas katrā virzienā, veloceliņš un gājēju ietve katrā pusē.
Dienvidu tilts ir 803 metrus garš un 34,28 metrus plats. Atļautais
braukšanas ātrums uz tilta ir 70 kilometri stundā.

Dienvidu tilta būvniecība tika sākta 2004. gada novembrī. Tilta
celtniecības ģenerāluzņēmējs bija AS «Dienvidu tilts», kurā
apvienojušās sešas Latvijas celtniecības kompānijas – SIA «Skonto
būve», AS “«Latvijas tilti», AS «BMGS», SIA «Tilts», SIA «Rīgas
tilti» un SIA «Viadukts».

Dienvidu šķērsojuma pirmās kārtas projektēšanas un būvniecības
izmaksas bez iepriekšējo gadu inflācijas un samaksas par finanšu
piesaisti bija 85,5 miljoni latu, ierēķinot pievienotās vērtības
nodokli (PVN). Dienvidu tilta būvniecības izmaksas kopā ir 35,4
miljoni latu ar PVN, bet estakāžu būvniecība izmaksāja 17,5
miljonus latu ar PVN.

LETA