16.7 °C, 1.7 m/s, 98.6 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāDobeles šosejā reversā kustība; satiksmi regulē luksofors
Dobeles šosejā reversā kustība; satiksmi regulē luksofors
11/04/2011

No šodienas, 11. aprīļa, autovadītājiem jārēķinās ar neērtībām Dobeles šosejā – tur atsākušies darbi un posmā no 4. līnijas līdz Svētes upes tiltam, kur ceļu būvnieki frēzēs nost veco asfaltu, satiksmi regulē luksofors. Ar satiksmes organizācijas shēmu var iepazīties pielikumā pievienotajā shēmā vai «Pilsētsaimniecības» mājas lapā www.pilsetsaimnieciba.lv.  

Ilze Knusle-Jankevica

No šodienas, 11. aprīļa,
autovadītājiem jārēķinās ar neērtībām Dobeles šosejā – tur
atsākušies darbi un posmā no 4. līnijas līdz Svētes upes tiltam,
kur ceļu būvnieki frēzēs nost veco asfaltu, satiksmi regulē
luksofors. Ar satiksmes organizācijas shēmu var iepazīties
pielikumā pievienotajā shēmā vai «Pilsētsaimniecības» mājas lapā
www.pilsetsaimnieciba.lv. 

Tomēr Dobeles šoseja nav vienīgā, kur notiek
rosība. Joprojām pilsētas ielās tiek labotas avārijas bedres
tranzīta un maģistrālajās ielās, bet jau aprīļa vidū sāksies
plānveida ielu remonts un grants ceļu greiderēšana un planēšana. Kā
norāda pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs
Baļčūns, avārijas bedres tiek labotas jau no janvāra un darbs
turpinās joprojām, savukārt plānveida bedru labošana tiks uzsākta
mēneša vidū pēc iepriekš izstrādāta grafika.

Šogad melnā seguma ielu bedrīšu remontiem no
valsts budžeta līdzekļiem paredzēts izlietot 154 360 latus un
plānots salabot 15 000 kvadrātmetru asfaltbetona ielu bedrīšu,
informē pašvaldības Sabiedrisko attiecību sektorā. A.Baļčūns
skaidro, ka asfaltbetona bedrīšu remonts tiek organizēts,
izvērtējot remontdarbu tehnoloģijai pieļaujamos laika apstākļus –
kamēr diennakts vidējā gaisa temperatūra nepārsniedz plus astoņus
grādus, avārijas bedres tiek aizpildītas ar auksto asfaltbetonu.
Lai gan tas ir pagaidu asfalts, šie remontdarbi ir nepieciešami
satiksmes drošībai. «Prioritāte ir maģistrālās un tranzīta ielas un
avārijas bedres, kas ir lielākas par 0,1 kvadrātmetru un dziļākas
par pieciem centimetriem,» piebilst «Pilsētsaimniecības» ielu
ekspluatācijas inženieris Edgars Rubenis, norādot, ka vienas no
prioritārajām ielām ir Lietuvas šoseja, Miera iela, Aizsargu iela.
Līdz šim bedrīšu remontam jau izlietoti 20 tūkstoši latu.

Pilsētas grantēto ielu uzturēšanai –
uzbēršanai un greiderēšanai – šogad paredzēts izlietot 30 tūkstošus
latu. Nedēļas sākumā pagūts nogreiderēt ielas Depo un Garozas ielas
mikrorajonā, bet tagad nokrišņu dēļ zeme ir par mitru – E.Rubenis
lēš, ka arī greiderēšanas darbi varētu tikt atsākti mēneša otrajā
pusē, kad kļūs siltāks un sausāks. Tāpat šosezon plānots uzbērt
iekškvartālu ielas, izmantojot ielu rekonstrukciju darbos atgūtos
būvmateriālus – frēzētu asfaltu un šķembas. Paredzēts uzbērt 1.
līnijas šķērsielas, Sieramuižas rajona ielas un šķērsielas Tērvetes
ielas posmā no Baložu ielas līdz pilsētas robežai. Vēl, tāpat kā
iepriekšējos gados, vairākas grantētās ielas plānots apstrādāt ar
putekļus absorbējošu vielu.

Kopumā 2011. gadam Jelgavas pilsētai autoceļu
un tiltu uzturēšanai piešķirtais valsts budžeta finansējums ir
nepilni 435 tūkstoši latu, bet Jelgavas pilsētas pašvaldības
budžeta finansējums – 92 tūkstoši latu. Tiltu uzturēšanai paredzēts
izlietot – 8,6 tūkstošus latu, ceļa nomaļu uzturēšanai – divus
tūkstošus.

«Pilsētsaimniecības» speciālisti norāda, ka
šogad bedru Jelgavas ielās ir mazāk nekā iepriekšējos gados, jo,
pirmkārt, daļa ielu atjaunotas, otrkārt, laiks nav bijis pārāk
lietains un nav veicinājis bedru rašanos.

Foto: Ivars Veiliņš