Lai zem Driksas tilta būtu iespējams izveidot pontona tiltu un gājēju kāpnes, nepieciešams iebūvēt urbpāļus. Līdzīgi stiprinājumi vajadzīgi arī gājēju tiltam, kas perspektīvā tiks izbūvēts pāri Čakstes bulvārim, Driksai un noslēgsies Pasta salā, tādējādi šonedēļ sākušies darbi pie tiltu stiprinājumu izveides.
Sintija Čepanone
Saskaņā ar Čakstes bulvāra rekonstrukcijas projektu promenāde gar Driksu tiks izbūvēta divos līmeņos, un, lai pie Driksas tilta nebūtu pārrāvuma un gājēji perspektīvā varētu turpināt ceļu līdz pat Ausekļa ielai, zem Driksas tilta tiks izbūvēts gājēju pontontilts. Lai būtu iespējams veikt būvdarbus, apmēram uz trim mēnešiem slēgta gājēju ietve uz Driksas tilta pa labo pusi virzienā no centra. «Šajā laikā daļēji tiks demontēta gājēju ietve un margas uz Driksas tilta. Urbpāļu iebūvēšana nav iespējama, neiejaucoties tilta konstrukcijā,» gājēju plūsmas novirzīšanu uz Lielās ielas pretējo pusi pamato pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» projektu vadītāja Eva Kidere. Savukārt paralēli notiek darbi stiprinājumu izbūvei iecerētajam gājēju tiltam uz Pasta salu – tilts iecerēts kā Driksas ielas turpinājums, tas šķērsos Čakstes bulvāri, Driksu un noslēgsies Pasta salā.
Tādējādi no jauna tiks izveidoti divi gājēju tilti – viens šķērsos Čakstes bulvāri un Driksas upi, savienojot Driksas ielu ar Pasta salu, otrs būs zem Driksas tilta –, kā arī rekonstruēts jau esošais tilts uz Pasta salu. E.Kidere stāsta, ka abu tiltu stiprinājumu izveide notiek paralēli citiem Čakstes bulvāra rekonstrukcijas darbiem. «Pašlaik turpinās arī Driksas krastmalas nostiprināšana, tāpat sākušies lietus ūdens kanalizācijas izbūves darbi,» notiekošos būvdarbus Čakstes bulvārī ieskicē projektu vadītāja. Jāpiebilst, ka Čakstes bulvāra posmā no Raiņa ielas līdz Lielajai ielai gar upes krastu tiks izveidota gājēju promenāde ar soliņiem un atpūtas vietām divos līmeņos – vienā līmenī ar ielu un vienā līmenī ar upes krastu.
Tiesa gan – tas vienlaicīgi nozīmē arī neērtības autovadītājiem un gājējiem. Pašlaik satiksme atļauta Čakstes bulvāra posmā no Ūdens ielas līdz Lielajai ielai, taču, turpinoties inženierkomunikāciju izbūves darbiem, tiks slēgta transporta kustība Ūdensvada un Čakstes bulvāra krustojumā, bet satiksme Ūdens ielā būs atļauta tikai no Akadēmijas ielas puses.
Taču, sākot jau ar šo nedēļu, gājējiem jārēķinās, ka šķērsot Čakstes bulvāri un Driksas tiltu iespējams vien viesnīcas «Jelgava» pusē. «Tilta daļas slēgšana gājējiem nepieciešama drošības apsvērumu dēļ. Pirms lēmuma pieņemšanas par gājēju kustības slēgšanu tur tika analizēti visi iespējamie varianti, bet tie būtu radījuši vēl lielākas satiksmes drošības problēmas,» stāsta «Pilsētsaimniecības» projektu vadītāja Dzidra Staša. Viņa atklāj, ka, piemēram, izskatīts variants gājēju vajadzībām tilta labajā pusē virzienā no centra slēgt vienu braukšanas joslu un uz brauktuves izvietot norobežotu pagaidu ietves konstrukciju, taču tas apgrūtinātu ne tikai transporta satiksmi, bet arī ceļa tīrīšanu ziemas sezonā, turklāt tas nebūtu droši gājējiem. Jāņem vērā, ka tilta konstrukcija tiks daļēji nojaukta un pie paša tilta strādās būvtehnika. «Gan pilsētas centra, gan Pārlielupes daļā jau savlaicīgi izvietotas vairākas informatīvās zīmes, lai gājēju plūsmu novirzītu atbilstoši izmaiņām,» skaidro Dz.Staša, piebilstot, ka kopā ar Pašvaldības policiju un būvdarbu veicēju regulāri tiks sekots līdzi situācijai un nepieciešamības gadījumā izvietotas papildu norādes.
Gan gājēji, gan autovadītāji aicināti izturēties ar sapratni pret neērtībām.
Foto: Ivars Veiliņš