Kaut arī pēdējos gados rekonstruētas virkne ielu, atsevišķos posmos konstatēti brauktuves seguma defekti. «Ja defekti fiksēti garantijas laikā, kas vidēji ir divi trīs gadi, tos saskaņā ar sastādīto defektu aktu novērš būvnieks. Jau pavasarī vietās, kurās izveidojušās plaisas, tiks veikti urbumi un laboratorijā pārbaudīts seguma konstruktīvais slānis,» stāsta «Pilsētsaimniecības» vadītāja vietniece Zaiga Savastjuka.
Sintija Čepanone
Pēc laboratorijas rezultātu saņemšanas tie tiks nodoti neatkarīgajiem jomas ekspertiem, tostarp zinātniekiem un Tehniskās universitātes pētniekiem, jo būtiski ir defektus ne tikai vizuāli novērst, bet arī noskaidrot to rašanās iemeslus un rast optimālāko risinājumu labošanai. Z.Savastjuka akcentē, ka ielu būvniecības process tiek rūpīgi uzraudzīts un nekādas atkāpes no projekta rekonstrukcijas procesā nav konstatētas. Turklāt, izstrādājot ielu rekonstrukcijas projektus, jau tiek ņemts vērā augstais gruntsūdens līmenis Jelgavā, kas laika gaitā var radīt izmaiņas ceļa pamatnē un veicināt plaisu veidošanos.
«Tieši tādēļ, pamatojoties uz laboratorijā veiktajām analīzēm, ekspertu uzdevums būs noskaidrot plaisu rašanās iemeslus, sniegt risinājumu, kā tās efektīvi salabot, un visbeidzot apkopot ieteikumus, kā no šādām problēmsituācijām izvairīties, rekonstruējot citas Jelgavas ielas, – ļoti iespējams, ka jau projektā jāiekļauj vēl kādi papildu nosacījumi brauktuves izbūvei, teiksim, papildus jānostiprina pamatne,» tā vadītāja vietniece. Viņa gan akcentē, ka jau pašlaik, lai novadītu lieko ūdeni un izvairītos no grunts maiņas, ceļa pamatnē tiek izbūvētas pat papildu drenas, taču plaisu rašanās vienalga nav izslēgta.
Asfalta plaisas apsekotas un uzmērītas šādos rekonstruēto ielu posmos:
• Dobeles šosejas posmā no Atmodas ielas līdz Svētes tiltam (posms rekonstruēts 2011. gadā); • Dobeles šosejas posmā no Atmodas līdz Māras ielai un Lielās ielas posmā no Māras līdz Dambja ielai (rekonstruēts 2010. gadā); • Rūpniecības–Atmodas ielas posmā no Filozofu līdz Dambja ielai (rekonstruēts 2010. gadā); • Mātera ielas posmā no Raiņa līdz Lielajai ielai (rekonstruēts 2004. gadā).