25.3 °C, 1.6 m/s, 82 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāEksperti vērtēs plaisu rašanās iemeslus pilsētas ielās
Eksperti vērtēs plaisu rašanās iemeslus pilsētas ielās
25/03/2013

Kaut arī pēdējos gados rekonstruētas virkne ielu, atsevišķos posmos konstatēti brauktuves seguma defekti. «Ja defekti fiksēti garantijas laikā, kas vidēji ir divi trīs gadi, tos saskaņā ar sastādīto defektu aktu novērš būvnieks. Jau pavasarī vietās, kurās izveidojušās plaisas, tiks veikti urbumi un laboratorijā pārbaudīts seguma konstruktīvais slānis,» stāsta «Pilsētsaimniecības» vadītāja vietniece Zaiga Savastjuka.

Sintija Čepanone

Kaut arī pēdējos gados rekonstruētas virkne ielu,
atsevišķos posmos konstatēti brauktuves seguma defekti. «Ja defekti
fiksēti garantijas laikā, kas vidēji ir divi trīs gadi, tos saskaņā
ar sastādīto defektu aktu novērš būvnieks. Jau pavasarī vietās,
kurās izveidojušās plaisas, tiks veikti urbumi un laboratorijā
pārbaudīts seguma konstruktīvais slānis,» stāsta
«Pilsētsaimniecības» vadītāja vietniece Zaiga
Savastjuka.

Pēc laboratorijas rezultātu saņemšanas tie tiks nodoti
neatkarīgajiem jomas ekspertiem, tostarp zinātniekiem un Tehniskās
universitātes pētniekiem, jo būtiski ir defektus ne tikai vizuāli
novērst, bet arī noskaidrot to rašanās iemeslus un rast optimālāko
risinājumu labošanai. Z.Savastjuka akcentē, ka ielu būvniecības
process tiek rūpīgi uzraudzīts un nekādas atkāpes no projekta
rekonstrukcijas procesā nav konstatētas. Turklāt, izstrādājot ielu
rekonstrukcijas projektus, jau tiek ņemts vērā augstais gruntsūdens
līmenis Jelgavā, kas laika gaitā var radīt izmaiņas ceļa pamatnē un
veicināt plaisu veidošanos.

«Tieši tādēļ, pamatojoties uz laboratorijā veiktajām analīzēm,
ekspertu uzdevums būs noskaidrot plaisu rašanās iemeslus, sniegt
risinājumu, kā tās efektīvi salabot, un visbeidzot apkopot
ieteikumus, kā no šādām problēmsituācijām izvairīties,
rekonstruējot citas Jelgavas ielas, – ļoti iespējams, ka jau
projektā jāiekļauj vēl kādi papildu nosacījumi brauktuves izbūvei,
teiksim, papildus jānostiprina pamatne,» tā vadītāja vietniece.
Viņa gan akcentē, ka jau pašlaik, lai novadītu lieko ūdeni un
izvairītos no grunts maiņas, ceļa pamatnē tiek izbūvētas pat
papildu drenas, taču plaisu rašanās vienalga nav izslēgta.


Asfalta plaisas apsekotas un uzmērītas šādos rekonstruēto ielu
posmos:

• Dobeles šosejas posmā no Atmodas ielas līdz Svētes tiltam
(posms rekonstruēts 2011. gadā);
• Dobeles šosejas posmā no Atmodas līdz Māras ielai un Lielās ielas
posmā no Māras līdz Dambja ielai (rekonstruēts 2010. gadā);
• Rūpniecības–Atmodas ielas posmā no Filozofu līdz Dambja ielai
(rekonstruēts 2010. gadā);
• Mātera ielas posmā no Raiņa līdz Lielajai ielai (rekonstruēts
2004. gadā).