Biežie negaisi radījuši virkni neērtību – pārplūdušas ielas un māju pagrabi, elektrības padeves un telefonsakaru traucējumi, kabeļtelevīzijas un interneta līniju bojājumi, visbeidzot no ierindas izgājusi sadzīves tehnika. Nopietni bojājumi vētru laikā nodarīti arī uzņēmumiem un pašvaldības iestādēm, tāpēc tiek apsvērts lūgt «Latvenergo» kompensēt zaudējumus.
Ilze Knusle-Jankevica
Pēc pēdējiem negaisiem nedēļas nogalē bojājumi nodarīti vairāku uzņēmumu un iestāžu infrastruktūrai. Piemēram, «Jelgavas autobusu parkam» sabojāta «Lattelecom» apkalpotā telefoncentrāle, kā arī datorsistēma. Arī pašvaldības aģentūrai «Pilsētsaimniecība» radīti zaudējumi – sadeguši trīs luksofori un no ierindas bija izsists apgaismojums Pārlielupē un arī centrā. Šie, protams, nav vienīgie uzņēmumi, kas negaisa laikā cieta, arī «Jelgavas ūdens» darbs tika traucēts, savukārt vairāki iedzīvotāji piedzīvoja nepatīkamu pārsteigumu – no elektrības padeves traucējumiem sabojājās sadzīves tehnika, galvenokārt televizori un datori. Sadzīves tehniku un arī daudz nopietnākas iekārtas nopietni bojā elektrības padeves traucējumi un nepārtrauktie strāvas pārrāvumi, tāpēc vairāki uzņēmumu un iestāžu pārstāvji gatavi meklēt iespējas, kā panākt, lai arī «Latvenergo» uzņemas daļu atbildības par radītajiem zaudējumiem.
Ja «Lattelecom» vētras radītos bojājumus novērsis par saviem līdzekļiem, tad «Latvenergo» šajā ziņā gan nav tik nasks, vien brīdina iedzīvotājus negaisa laikā atvienot no strāvas elektroietaises, kamēr masu medijos parādās ziņas par to, ka šogad «Latvenergo» gaida rekordlielo peļņu – jau šobrīd tā pārsniegusi 50 miljonus latu. «Latvenergo» pārstāve Ilvija Līvmane gan informē, ka ikviens klients, kuram vētras laikā elektrības padeves traucējumu dēļ nodarīti bojājumi vai pārrauta elektroenerģijas padeve, var rakstīt pieteikumu par zaudējumu atlīdzināšanu un bojājumu novēršanu, tie tikšot izskatīti un klientiem sniegtas atbildes, vai bojājumus novērsīs un zaudējumus kompensēs koncerns, vai klients no savas kabatas.
Foto: Ivars Veiliņš