Šodien uzņēmums «Tilts» sācis iekārt vantīs gājēju tiltu pār Driksu. Lai gan sākotnēji tika plānots, ka tas tiks paveikt šīs dienas laikā, darbu vadītāja palīgs Dmitrijs Popovs norāda – šodien tiltu nolaist nepagūs un darbus nāksies turpināt rīt.
Ilze Knusle-Jankevica
Būvdarbu veicējs SIA «Tilts» bija plānojis tiltu nolaist vantīs un pagaidu konstrukciju novākt pirms ledus iešanas, lai tā netiktu bojāta. Tilta iekāršana vantīs tika sākta šodien no rīta, bet process ir diezgan ilgs un lēns – kopumā tilts jānolaiž uz leju par pusmetru un jānojauc 22 pagaidu balsti, kas to tur. «Tilts ar hidrauliskajiem domkratiem tiek laists uz leju pa pieciem centimetriem, bet vispirms tas mazliet jāpaceļ uz augšu un jānojauc pagaidu konstrukcija zem tā. Šis process jāatkārto 22 reizes – pie katra pagaidu balsta,» procesu ieskicē D.Popovs. Viņš stāsta, ka vanšu garums speciāli projektēts tā, lai tad, kad balsti novākti, vantīm – to pavisam ir 28, pa 14 pie katra pilona – «pietiktu spēka» tiltu noturēt.
Kad gājēju tilts būs iekārts vantīs un novākti tā pagaidu balsti, vēl būs jānovērš daži trūkumi, lai varētu sākt tilta apdares darbus. «Kad gaisa temperatūra gan dienā, gan naktī būs virs plus pieciem grādiem, sāksim tilta apdares darbus – montēsim grīdu, margas, soliņus un apgaismes ķermeņus, krāsosim,» stāsta D.Popovs, piebilstot, ka pats tilts būs pelēks, bet piloni, kas atrodas abos Driksas krastos, – oranži. «Tilta margās būs iebūvēti divi soliņi – pie katra pilona, bet grīdā – gaismas ķermeņi,» jau gatava tilta izskatu ieskicē «Pilsētsaimniecības» vecākā projektu vadītāja Daina Done, piebilstot, ka vantīs iekārtais gājēju tilts pēc tehniskā risinājuma Baltijā būs vienīgais un tāpēc unikāls.
Tiltam jābūt gatavam oktobrī. Līdz tam laikam, visticamāk, būs arī izraudzīts jaunā tilta nosaukums.
Foto: Ivars Veiliņš