3.5 °C, 3.6 m/s, 36.1 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāGājēju tiltu iekar vantīs; darbus pabeigs rīt
Gājēju tiltu iekar vantīs; darbus pabeigs rīt
14/03/2012

Šodien uzņēmums «Tilts» sācis iekārt vantīs gājēju tiltu pār Driksu. Lai gan sākotnēji tika plānots, ka tas tiks paveikt šīs dienas laikā, darbu vadītāja palīgs Dmitrijs Popovs norāda – šodien tiltu nolaist nepagūs un darbus nāksies turpināt rīt.   

Ilze Knusle-Jankevica

Šodien uzņēmums «Tilts» sācis iekārt vantīs gājēju tiltu
pār Driksu. Lai gan sākotnēji tika plānots, ka tas tiks paveikt šīs
dienas laikā, darbu vadītāja palīgs Dmitrijs Popovs norāda – šodien
tiltu nolaist nepagūs un darbus nāksies turpināt rīt.
   

Būvdarbu veicējs SIA «Tilts» bija plānojis tiltu nolaist vantīs
un pagaidu konstrukciju novākt pirms ledus iešanas, lai tā netiktu
bojāta. Tilta iekāršana vantīs tika sākta šodien no rīta, bet
process ir diezgan ilgs un lēns – kopumā tilts jānolaiž uz leju par
pusmetru un jānojauc 22 pagaidu balsti, kas to tur. «Tilts ar
hidrauliskajiem domkratiem tiek laists uz leju pa pieciem
centimetriem, bet vispirms tas mazliet jāpaceļ uz augšu un jānojauc
pagaidu konstrukcija zem tā. Šis process jāatkārto 22 reizes – pie
katra pagaidu balsta,» procesu ieskicē D.Popovs. Viņš stāsta, ka
vanšu garums speciāli projektēts tā, lai tad, kad balsti novākti,
vantīm – to pavisam ir 28, pa 14 pie katra pilona – «pietiktu
spēka» tiltu noturēt.

Kad gājēju tilts būs iekārts vantīs un novākti tā pagaidu
balsti, vēl būs jānovērš daži trūkumi, lai varētu sākt tilta
apdares darbus. «Kad gaisa temperatūra gan dienā, gan naktī būs
virs plus pieciem grādiem, sāksim tilta apdares darbus – montēsim
grīdu, margas, soliņus un apgaismes ķermeņus, krāsosim,» stāsta
D.Popovs, piebilstot, ka pats tilts būs pelēks, bet piloni, kas
atrodas abos Driksas krastos, – oranži. «Tilta margās būs iebūvēti
divi soliņi – pie katra pilona, bet grīdā – gaismas ķermeņi,» jau
gatava tilta izskatu ieskicē «Pilsētsaimniecības» vecākā projektu
vadītāja Daina Done, piebilstot, ka vantīs iekārtais gājēju tilts
pēc tehniskā risinājuma Baltijā būs vienīgais un tāpēc unikāls.

Tiltam jābūt gatavam oktobrī. Līdz tam laikam, visticamāk, būs
arī izraudzīts jaunā tilta nosaukums.

Foto: Ivars Veiliņš