Jelgavas ceļu policijas priekšnieks Aivars Putniņš ir teorētiski ideāls autovadītājs – tā liecina viņa Nacionālā braukšanas testa rezultāti. To, kādam profilam autovadītājs atbilst, var uzzināt, līdz gada beigām aizpildot šo testu interneta vietnē www.katubrauc.lv.
Ilze Knusle-Jankevica
Teorētiski ideālos autovadītājus var dēvēt par inteliģentiem šoferiem, kas daudz zina, taču tad, kad ir jārīkojas, viņiem pietrūkst iemaņu. Sarežģītākās situācijās viņi var apjukt un nezināt, kā pareizi rīkoties. Šis ir trešais izplatītākais šofera tips Jelgavā vīriešiem.
Analizējot autovadītājus pēc šofera stāža, var secināt, ka teorētiski ideālā vadītāja tips izplatītākais ir starp tiem vadītājiem, kam ir liels (virs astoņiem gadiem) šofera stāžs – tādi ir 24 procenti. Procentuāli vismazāk šāda tipa vadītāju ir to vidū, kam stāžs ir līdz diviem gadiem. Savukārt, skatoties pēc autovadītāju vecuma, lielākais teorētiski ideālu autovadītāju īpatsvars ir vecumā no 45 līdz 54 gadiem – nepilni 22 procenti.
Interesanti, ka arī Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes, kuras pakļautībā ir arī ceļu satiksmes joma, priekšnieks Artis Velšs atbilst «Saprātīga autobraucēja» profilam. Tas ir gana zinošs autovadītājs, kurš spēj pieņemt lēmumus un attiecīgi rīkoties. Visticamāk, ka šī tipa autobraucējiem saistībā ar auto ir kādi neizdarīti tehniski sīkumi, taču tie ir nebūtiski. «Saprātīga braucēja» profils Jelgavā ir 2. vietā vīriešiem, 3. vietā – sievietēm.
Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja, ka Jelgavā visizplatītākais autovadītāja tips kā vīriešiem, tā sievietēm ir «Debespušu pavēlnieks». Tas ir autovadītājs, kas bieži maina viedokli par savu braukšanas kultūru, uzskatot, ka dažkārt brauc labi, bet dažkārt – slikti, ir nepastāvīgs un svārstīgs. Arī Latvijā šis ir populārākais autovadītāja profils gan sievietēm, gan vīriešiem.
Nacionālo braukšanas testu izstrādājusi apdrošināšanas kompānija «Balta» kopā ar Drošas braukšanas skolu un Valsts policiju. To līdz gada beigām ikviens interesents var izpildīt interneta vietnē www.katubrauc.lv.
Saistītā ziņa
Trešdaļa Jelgavas šoferu – nekonkrēti un neizlēmīgi ielās