16 °C, 6 m/s, 65.2 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāGerhards: «Iespējams, trīs gadu laikā tiks izveidots dzelzceļa maršruts Jelgava – Berlīne»
Gerhards: «Iespējams, trīs gadu laikā tiks izveidots dzelzceļa maršruts Jelgava – Berlīne»
15/09/2010

Šodien Jelgavu darba vizītē apmeklēja satiksmes ministrs Kaspars Gerhards. Vērtējot satiksmes jomā padarīto un vēl darāmo mūsu pilsētā, ministrs uzsvēra, ka ir divas prioritātes – galveno ceļu sakārtošana un dzelzceļa pārvadājumu attīstīšana. «Eiropa ir uzņēmusi kursu uz to, lai attīstītu dzelzceļa pasažieru pārvadājumus. Jau ir parakstīts Vienošanās memorands par maršrutu izveidi uz Baltkrieviju un Poliju. Iespējams, ka pēc diviem trim gadiem būs arī līnija Jelgava – Berlīne,» tā K.Gerhards.

Ilze Knusle-Jankevica

Šodien Jelgavu darba vizītē apmeklēja satiksmes ministrs
Kaspars Gerhards. Vērtējot satiksmes jomā padarīto un vēl darāmo
mūsu pilsētā, ministrs uzsvēra, ka ir divas prioritātes – galveno
ceļu sakārtošana un dzelzceļa pārvadājumu attīstīšana. «Eiropa ir
uzņēmusi kursu uz to, lai attīstītu dzelzceļa pasažieru
pārvadājumus. Jau ir parakstīts Vienošanās memorands par maršrutu
izveidi uz Baltkrieviju un Poliju. Iespējams, ka pēc diviem trim
gadiem būs arī līnija Jelgava – Berlīne,» tā
K.Gerhards.

 
Vizītes laikā Satiksmes ministrs apmeklēja mašīnbūves ražotni «Amo
Plant», tikās ar Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētāju Andri
Rāviņu, kā arī apskatīja ielu rekonstrukciju objektus pilsētā –
Lielās un Dambja ielu krustojumu, Vecpilsētas sakārtotos ielu
posmus, Dobeles šoseju, Rūpniecības ielu. Viņš atzinīgi vērtē to,
kas pēdējos gados Jelgavā izdarīts, sakārtojot ielas un ceļus un
risinot satiksmes drošības jautājumus. «Pēdējos gados ir paveikts
liels darbs – sakārtots Rīgas pievedceļš, arī apvedceļš izveidots
gana efektīvs, nu tiek rekonstruēta tranzītiela – Dobeles šoseja,
kas Jelgavai ir ļoti būtiski. Tagad nākošais lielais solis, kas būs
nozīmīgs ne tikai pilsētai, bet arī visam reģionam un valstij
kopumā, ir satiksmes termināla izveide, tuvinot autobusu un
dzelzceļa pārvadājumus,» tā ministrs. Viņš uzsvēra, ka Dobeles
šoseja ir tikai viena no tranzītielām, kas Jelgavā tiek sakārtota,
bet iesākto vajadzētu turpināt. Lai gan šajā plānošanas
periodā praktiski visi ceļiem atvēlētie Eiropas struktūrfondu
līdzekļi ir jau apgūti, šobrīd ministrijā notiek darbs pie tā, lai
arī nākošajā periodā, no 2014. līdz 2020. gadam, tiktu paredzēti
līdzekļi tieši tranzītielu sakārtošanai. Jelgavas tranzītielu
sakārtošana ir ļoti būtiska, jo jau drīzumā valsts plāno uzsākt arī
valsts nozīmes ceļu virskārtas atjaunošanu posmā Rīga – Jelgava un
Lietuvas pierobežā.

Tomēr nākamais gan Jelgavai, gan reģionam, gan valstij būtiskais
projekts ir satiksmes termināļa izveide Jelgavā, satuvinot gan
autobusus, gan dzelzceļa pasažieru pārvadājumus. Gan Eiropas, gan
valsts politika ir vērsta uz to, lai popularizētu tieši dzelzceļa
satiksmi, tiek atjaunots vilcienu parks, veikta sliežu ceļu
atjaunošana. Tieši tāpēc terminālim būtu būtiska loma visā Zemgales
reģionā, jo pasažieru plūsmu no Jelgavas uz Rīgu nākotnē plānots
virzīts lielākoties tieši pa dzelzceļu. Jāatgādina, ka jau kādu
laiku uzmanības lokā nonācis jautājums par jaunas dzelzceļa
pieturas izveidi pie «Amo Plant». K.Gerhards uzskata, ka tas būtu
lietderīgi, un norāda, ka ar AS «Pasažieru vilciens» jau bijušas
sarunas par šo tēmu. «Domāju, ka pasažieru tur būtu, jo līdzās ir
gan RAF dzīvojamais masīvs, gan rūpnieciskā zona. Turklāt šāda
pietura sniegtu papildu attīstības iespējas arī līdzās esošajiem
uzņēmumiem un biznesa parkam,» norāda ministrs.

Foto: Ivars Veiliņš