Šodien Jelgavu darba vizītē apmeklēja satiksmes ministrs Kaspars Gerhards. Vērtējot satiksmes jomā padarīto un vēl darāmo mūsu pilsētā, ministrs uzsvēra, ka ir divas prioritātes – galveno ceļu sakārtošana un dzelzceļa pārvadājumu attīstīšana. «Eiropa ir uzņēmusi kursu uz to, lai attīstītu dzelzceļa pasažieru pārvadājumus. Jau ir parakstīts Vienošanās memorands par maršrutu izveidi uz Baltkrieviju un Poliju. Iespējams, ka pēc diviem trim gadiem būs arī līnija Jelgava – Berlīne,» tā K.Gerhards.
Ilze Knusle-Jankevica
Šodien Jelgavu darba vizītē apmeklēja satiksmes ministrs Kaspars Gerhards. Vērtējot satiksmes jomā padarīto un vēl darāmo mūsu pilsētā, ministrs uzsvēra, ka ir divas prioritātes – galveno ceļu sakārtošana un dzelzceļa pārvadājumu attīstīšana. «Eiropa ir uzņēmusi kursu uz to, lai attīstītu dzelzceļa pasažieru pārvadājumus. Jau ir parakstīts Vienošanās memorands par maršrutu izveidi uz Baltkrieviju un Poliju. Iespējams, ka pēc diviem trim gadiem būs arī līnija Jelgava – Berlīne,» tā K.Gerhards. Vizītes laikā Satiksmes ministrs apmeklēja mašīnbūves ražotni «Amo Plant», tikās ar Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētāju Andri Rāviņu, kā arī apskatīja ielu rekonstrukciju objektus pilsētā – Lielās un Dambja ielu krustojumu, Vecpilsētas sakārtotos ielu posmus, Dobeles šoseju, Rūpniecības ielu. Viņš atzinīgi vērtē to, kas pēdējos gados Jelgavā izdarīts, sakārtojot ielas un ceļus un risinot satiksmes drošības jautājumus. «Pēdējos gados ir paveikts liels darbs – sakārtots Rīgas pievedceļš, arī apvedceļš izveidots gana efektīvs, nu tiek rekonstruēta tranzītiela – Dobeles šoseja, kas Jelgavai ir ļoti būtiski. Tagad nākošais lielais solis, kas būs nozīmīgs ne tikai pilsētai, bet arī visam reģionam un valstij kopumā, ir satiksmes termināla izveide, tuvinot autobusu un dzelzceļa pārvadājumus,» tā ministrs. Viņš uzsvēra, ka Dobeles šoseja ir tikai viena no tranzītielām, kas Jelgavā tiek sakārtota, bet iesākto vajadzētu turpināt. Lai gan šajā plānošanas periodā praktiski visi ceļiem atvēlētie Eiropas struktūrfondu līdzekļi ir jau apgūti, šobrīd ministrijā notiek darbs pie tā, lai arī nākošajā periodā, no 2014. līdz 2020. gadam, tiktu paredzēti līdzekļi tieši tranzītielu sakārtošanai. Jelgavas tranzītielu sakārtošana ir ļoti būtiska, jo jau drīzumā valsts plāno uzsākt arī valsts nozīmes ceļu virskārtas atjaunošanu posmā Rīga – Jelgava un Lietuvas pierobežā.
Tomēr nākamais gan Jelgavai, gan reģionam, gan valstij būtiskais projekts ir satiksmes termināļa izveide Jelgavā, satuvinot gan autobusus, gan dzelzceļa pasažieru pārvadājumus. Gan Eiropas, gan valsts politika ir vērsta uz to, lai popularizētu tieši dzelzceļa satiksmi, tiek atjaunots vilcienu parks, veikta sliežu ceļu atjaunošana. Tieši tāpēc terminālim būtu būtiska loma visā Zemgales reģionā, jo pasažieru plūsmu no Jelgavas uz Rīgu nākotnē plānots virzīts lielākoties tieši pa dzelzceļu. Jāatgādina, ka jau kādu laiku uzmanības lokā nonācis jautājums par jaunas dzelzceļa pieturas izveidi pie «Amo Plant». K.Gerhards uzskata, ka tas būtu lietderīgi, un norāda, ka ar AS «Pasažieru vilciens» jau bijušas sarunas par šo tēmu. «Domāju, ka pasažieru tur būtu, jo līdzās ir gan RAF dzīvojamais masīvs, gan rūpnieciskā zona. Turklāt šāda pietura sniegtu papildu attīstības iespējas arī līdzās esošajiem uzņēmumiem un biznesa parkam,» norāda ministrs.
Foto: Ivars Veiliņš