Pagājušajā gadā, iegādājoties preces un pakalpojumus, kuri tika pārdoti kolektīvās iepirkšanās portālos, iedzīvotāji iztērējuši 12,72 miljonu latu (18,1 miljons eiro), liecina preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla Gudriem.lv pētījuma dati.
Tādējādi gada laikā pieaugums bijis 15 procentu apmērā. Pēc portāla Gudriem.lv prognozes, šogad pieaugums varētu būt vēl 10-15 procentu apmērā, jo, pateicoties eiro ieviešanai, Latvijas tirgū ienāks jauni kolektīvās iepirkšanās portāli no kaimiņu valstīm, norāda Gudriem.lv pārstāve Liene Tīruma.
Pēc portāla Gudriem.lv datiem, šī gada janvārī uzņēmumu skaits, kuri aktīvi darbojas kolektīvo iepirkumu tirgū, ir sasniedzis 30. Lielākie tirgus pārstāvji, kas dala 80 procentus no kolektīvās iepirkšanās kuponu tirgus, ir kuponu portāli «Zizu», «Cherry», «Pērkam kopā» un «Citylife». Portāla Gudriem.lv pārstāvji prognozē, ka līderu tops šī gada laikā, visticamāk, nemainīsies.
Pagājušā gada laikā tika pārdoti apmēram 1,3 miljonu kuponu, bet 2012. gadā – 1,6 miljoni kuponu.
Portāla Gudriem.lv pārstāve Kristīne Gema atzīmē, ka, apskatot pagājušā gada 50 ienesīgāko kuponu topu, secināts, ka gandrīz 80 procenti no tā aizņem ceļojumi. Pārējie 20 procenti ir ārstu pakalpojumi un kosmētiskās procedūras, kā arī SPA salonu piedāvājumi.
Pērn kupona vidējās izmaksas bija 9,8 lati (13,94 eiro), savukārt 2012. gadā – 6,8 lati (9,68 eiro). Gada laikā pieaugums ir par 44 procentiem. Tas ir saistīts ar pastāvīgu jauna veida, dārgāku, ekskluzīvu produktu un pakalpojumu, galvenokārt, tūrisma piedāvājumu parādīšanos tirgū.
LETA