Šodien Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) notika Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) rīkotais seminārs par elektroniskajiem pakalpojumiem – galvenokārt tika akcentēti pakalpojumi, kas saistīti ar eID kartes izmantošanu, pensijas apmēra noskaidrošanu un pensijas saņemšanu, kā arī rīcību saslimšanas gadījumā, tomēr semināra apmeklētājiem interesēja arī citas iespējas, kā atvieglot savu dzīvi un ietaupīt laiku.
«Jelgava ir zināma kā viena no digitālākajām pilsētām Latvijā, kurā tiek veicināta elektronisko risinājumu ieviešana ikdienā,» atklājot semināru, sacīja VARAM valsts sekretāra vietnieks informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos Edmunds Beļskis. Viņš norādīja, ka līdzīgi semināri plānoti arī citās Latvijas pilsētās un to mērķis ir palīdzēt uzlabot sabiedrības dzīves kvalitāti un ietaupīt mūsu laiku ikdienā. «Portālā Latvija.lv ir pieejami vairāk nekā 500 valsts un pašvaldību elektroniskie pakalpojumi – aicinu ikvienu mācīties tos izmantot, atvieglojot savu ikdienu,» tā E.Beļskis.
Ar Jelgavas pilsētas pašvaldībā pieejamajiem elektroniskajiem pakalpojumiem klātesošos iepazīstināja Jelgavas domes Klientu apkalpošanas centra vadītājs Jānis Zemene. «Portāla Jelgava.lv sadaļā «e-pakalpojumi» ikviens var atrast informāciju par pieejamajiem elektroniskajiem pakalpojumiem – tostarp par nekustamā īpašuma nodokli un bērnu reģistrēšanu pirmsskolas izglītības iestādē. Tāpat vēlos izcelt arī pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» mājaslapu, kur pieejama interaktīvā karte – tajā ikviens interesents reģistrējoties vai anonīmi var pieteikt kādu problēmu, piemēram, ja kaut kur izdzisis apgaismojums vai uz ceļa ir bedre. Turpat var sekot līdzi darbu izpildei,» skaidroja J.Zemene. Viņš norādīja, ka jelgavnieku visbiežāk izmantotais pakalpojums ir dzīvesvietas deklarēšana – šo pakalpojumu dienā izmanto līdz desmit cilvēkiem.
Bet «Baltijas datoru akadēmijas» Projektu vadības nodaļas vadītāja Signe Briķe stāstīja par digitālajiem aģentiem – personām, kas ne vien pašas apguvušas e-risinājumu izmantošanu, bet ir gatavas iedvesmot to izmantošanai citus. «Digitālo aģentu apmācības notikušas 11 Latvijas pilsētās – tostarp Jelgavā –, un portālā mana.latvija.lv ir pieejama digitālo aģentu karte, kurā var apskatīt, kādas iestādes apmācībās piedalījušās,» skaidroja S.Briķe. Jelgavā digitālos aģentus var meklēt visās četrās pilsētas bibliotēkās, vēršoties pie speciālistiem ar jautājumiem par elektronisko pakalpojumu izmantošanu. Tāpat S.Briķe vērsa klātesošo uzmanību uz to, ka portāla mana.latvija.lv sadaļā «Dzīves situācijas» iespējams detalizēti uzzināt par e-pakalpojumiem dažādas nozarēs un video pamācībās apskatīt, kā tos pareizi izmantot.
Semināru apmeklēja gan valsts un pašvaldības iestāžu darbinieki, gan arī seniori, jaunās māmiņas un citi interesenti. «Vēlos izprast elektronisko pakalpojumu lietošanu, lai tiktu līdzi tehnoloģijām. Zinu, ka daudzi lieto elektronisko parakstu, bet man tas neizdodas. Godīgi sakot, no e-pakalpojumiem izmantoju tikai interneta banku, un šodien vēlos uzzināt par daudzajām iespējām. Domāju, šis ir vērtīgs seminārs gan senioriem, gan arī tādiem cilvēkiem, kas neko daudz par elektroniskajiem pakalpojumiem nav dzirdējuši,» vērtē semināra dalībniece Lidija. Bet jelgavniece Ilze uz semināru devās ar konkrētu mērķi – saprast, kādi e-pakalpojumi pieejami jaunajām māmiņām. «Vēlos saprast, kā pieteikties bērna pabalsta saņemšanai, kā pieteikt bērnu bērnudārzā un izzināt citas ar ģimenes pieaugumu saistītas tēmas. Šāds seminārs palīdz paplašināt redzesloku,» atklāj Ilze. Savukārt Aļģimants neslēpj, ka viņam tomēr formalitātes labāk patīk kārtot klātienē, taču viņš tāpat vēlas būt informēts par mūsdienīgiem risinājumiem.
Jāpiebilst, ka seminārā interesentiem bija iespēja izmēģināt apgūtās zināšanas praksē un pārbaudīt savu kompetenci elektroniskajos pakalpojumos.
Foto: Ivars Veiliņš/«Jelgavas Vēstnesis»