Tiesu administrācija plāno iegādāties rindu regulatorus Latvijas tiesu un tiesu Zemesgrāmatu nodaļu vajadzībām. Mūsu pilsētā nepieciešamību pēc šādas sistēmas izteikusi tikai Jelgavas tiesa.
Andra Ozola
Patlaban rindu regulēšanas sistēma uzstādīta tikai Jelgavas pilsētas Zemesgrāmatu nodaļā, tā savu darbu sāka šī gada 9. aprīlī.
«Mums vidēji dienā ir 80 – 85 apmeklētāji, kas nav saistīti ar aktuālajiem tiesu procesiem un iztiesāšanu. Tie ir cilvēki, kas vēlas iesniegt pieteikumus, saņemt kādu izziņu, dokumentus, izpildrakstus – var teikt, ka tas ir birokrātiskais darbs, ko veic tiesas kanceleja,» situāciju raksturo Jelgavas tiesas priekšsēdētājs Alberts Kokins. Lai gan tāpat nemitīgi tiekot domāts, kā regulēt apmeklētāju rindas, elektroniskā sistēma ieviestu lielāku kārtību un nodrošinātu, ka klientu apkalpošana norit raitāk.
A.Kokins stāsta, ka apmeklētājus pieņem trīs kabinetos un tas situāciju krietni sarežģī, jo cilvēks jau nezina, kurā kabinetā jāvēršas ar savu vajadzību. «Ja darbinieks strādā ar klientu, bet ik pa laikam kabinetā ienāk vēl kāds, darbs tiek traucēts. Rindu regulēšanas sistēma nepārprotami norādīs, kurā kabinetā cilvēkam jāvēršas, līdz ar to darbs ritēs raitāk,» uzskata tiesas priekšsēdētājs.
Tiesu administrācijas pārstāve Līva Rancāne skaidro, ka tiesas un Zemesgrāmatu nodaļas paredzēts aprīkot ar rindu sistēmām, kādas jau darbojas bankās, pasta nodaļās un citās iestādēs. «Pakalpojumi, ko tiesa piedāvā, būs izvietoti uz iekārtas uzdevumu pults, savukārt apmeklētājs, nospiežot uzdevumam atbilstošu pogu, saņems biļeti ar numuru un, sagaidot savu kārtu, dosies pie tiesas darbinieka, kurš viņu apkalpos,» tā viņa, norādot: ierobežoto finanšu dēļ maz ticams, ka visas tiesas, kas iesniegušas pieprasījumu par rindu regulatora uzstādīšanu, tiks ar to aprīkotas.
Rindu regulēšanas sistēma būtiski ļauj samazināt gaidīšanas laiku, paaugstināt komfortu un radīt labvēlīgas attiecības starp klientiem un tos apkalpojošo personālu, līdz ar to tiek nodrošināta arī «caurspīdīgas» rindas veidošana un virzības loģika, kas izslēdz savstarpēju pretenziju iespējamību.
Bez tam ar izveidotās mobilās aplikācijas «Qminder» palīdzību, kas pieejama viedtālruņos, ir iespējams pieteikt kārtas numuru pakalpojuma saņemšanai un atteikt to, kā arī saņemt informāciju par tiesu apmeklētāju skaitu un pakalpojumu gaidīšanas ilgumu attiecīgajā tiesā.
«Apzinoties nepieciešamību uzlabot tiesas darbu ar modernajām tehnoloģijām, sagaidām, ka ieviestā rindu regulēšanas sistēma būtiski samazinās apmeklētāju apkalpošanas laiku un uzlabos apkalpošanas kvalitāti,» skaidro Tiesu administrācijas direktors Edvīns Balševics.
Lai saņemtu sev vēlamo pakalpojumu apmeklētājiem jāizņem kārtas numurs, pēc kura tie tiek izsaukti. Apmeklētājiem, kas pieteikuši kārtas numuru ar mobilās aplikācijas palīdzību, nav nepieciešams izņemt papildus kārtas numuriņu.
Foto: no JV arhīva