-3.4 °C, 2.4 m/s, 78.2 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāImitē vilciena avāriju un dīzeļdegvielas noplūdi Lielupē un Driksā
Imitē vilciena avāriju un dīzeļdegvielas noplūdi Lielupē un Driksā
15/10/2015

Lai izmēģinātu kopīgu operatīvu darbību reālas avārijas gadījumā, šodien pie Lielupes un Driksas tilta notika VAS «Latvijas dzelzceļš» organizētās civilās aizsardzības praktiskās mācības, kurās tika simulēta situācija ar naftas produktu noplūdi Lielupē un Driksā.

Egija Grošteine

Lai izmēģinātu kopīgu operatīvu
darbību reālas avārijas gadījumā, šodien pie Lielupes un Driksas
tilta notika VAS «Latvijas dzelzceļš» organizētās civilās
aizsardzības praktiskās mācības, kurās tika simulēta situācija ar
naftas produktu noplūdi Lielupē un Driksā.

Saskaņā ar mācību scenāriju uz dzelzceļa tilta
pār Lielupi ir notikusi vilciena avārija, kā rezultātā no vagonu
sastāva Lielupē un Driksā izplūdusi dīzeļdegviela, tādēļ tiek
veikta ekoloģisko avāriju seku likvidēšana un vides piesārņojuma
mazināšana abu upju baseina teritorijā, informē Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) Zemgales reģiona
brigādes komandieris Dainis Bērziņš. Lai veiktu noplūdes
ierobežošanu un likvidēšanu, izveidoti divi darba iecirkņi: Viens –
pie Lielupes tilta, kur par piesārņojuma apturēšanu virzībā lejā pa
straumi un naftas produktu savākšanu, izmantojot skimerus, gādāja
VUGD darbinieki, otrs – pie Driksas tilta, kur strādāja «Latvijas
dzelzceļa» ugunsdzēsēji. Viss tika veikts tieši tāpat, kā tas būtu
darīts reālā avārijas gadījumā.

D.Bērziņš atklāj, ka šādas mācības notiek ar
mērķi pārbaudīt teorētiskās zināšanas, sadarbības iespējas starp
iesaistītajām institūcijām, kā arī izvērtēt amatpersonu prasmi
novērtēt situāciju un pieņemt lēmumus. Pēc mācībām tiks pārbaudīts,
vai iesaistīto institūciju rīcība bijusi atbilstoša Valsts civilās
aizsardzības plānā noteiktajiem pasākumiem, vietēja mēroga
katastrofai, imitējot apdraudējumu, iesaistot personālu un
tehniku.

VUGD Zemgales reģiona brigādes komandieris
informē, ka viens no iemesliem, kādēļ šādu mācību norise Jelgavā ir
svarīga, ir tas, ka pilsēta ar ļoti līdzīgu situāciju tai, kāda
šodien tika imitēta, saskārās pirms diviem gadiem. 2013. gada martā
no dzelzceļa sliedēm Jelgavā, aptuveni 300 metru attālumā no
Dzelzceļa tilta (uz pilsētas pusi), nobrauca pieci vagoni. Trīs no
tiem apgāzās. Toreiz, lai likvidētu avārijas sekas, operatīvie
dienesti strādāja visu nakti.

Šādas avārijas seku likvidēšanā svarīga ir
precizitāte, nevis ātrums, tādēļ sākumā rūpīgi ar speciālas
mērierīces palīdzību tika veikta straumes ātruma mērīšana, lai
aprēķinātu bonu līnijas uzstādīšanas leņķi un tās garumu. Tad ūdenī
tika izvietotas norobežojošās bonas un veikta piesārņojuma
savākšana.

Mācībās bija iesaistīti «Latvijas dzelzceļa»
ugunsdzēsēji, VUGD, Valsts un Pašvaldības policija, kas rūpējās par
satiksmes norobežošanu un organizēšanu mācību norises vietā,
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Valsts vides
dienests, kā arī Jelgavas pilsētas, Jelgavas un Ozolnieku novadu
apvienotās civilās aizsardzības komisija.

Foto: Raitis Supe