0.6 °C, 4.9 m/s, 85 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaIniciatīvas tūrisma nozarē – darbinieku atalgojums un pakalpojuma novērtējums
Iniciatīvas tūrisma nozarē – darbinieku atalgojums un pakalpojuma novērtējums
15/08/2017

Šodien, 15. augustā, viesnīcā «Jelgava» norisinājās Jelgavas tūrisma nozares uzņēmēju tikšanās ar Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) pārstāvjiem. Tikšanās laikā apspriestas nozares aktualitātes, piemēram, nozarē strādājošo atalgojuma jautājums, pārmaiņas likumdošanā, kā arī atbilstības sertifikāta jeb pakalpojuma novērtējuma iegūšana.

LVRA prezidents Jānis Pinnis pastāstīja par asociācijas
aktivitātēm un iniciatīvām. Viena no tām ir panākt, lai tūrisma
nozares uzņēmumos tiktu palielināta vidējā alga – tā nedrīkstētu
būt mazāka par 70 procentiem no Centrālās statistikas pārvaldes
noteiktās vidējās darba samaksas valstī. Pēc semināra Jelgavas
un novada uzņēmēji diskusijā par iniciatīvu norādīja, ka šis
risinājums būtu nozarei labvēlīgs, tomēr jāņem vērā, ka uzņēmēju
ieņēmumiem ir sezonāls raksturs – vasaras sezonā slodze un līdz ar
to peļņa ir lielāka, savukārt ziemas periodā ieņēmumi ievērojami
sarūk. Uzņēmēji atzīst: piemērot vidējo algu reģionos un, piemēram,
galvaspilsētā nav līdzvērtīgi, un situācija jāizvērtē rūpīgāk.
Savukārt viesnīcas «Jelgava» pārstāve Sanita Kalvīte sarunā ar
portālu www.jelgavasvestnesis.lv uzsvēra, ka uzņēmēji, kuri
nodrošina konkurētspējīgu atalgojumu, izmaiņas jutīs minimāli,
savukārt gadījumā, ja uzņēmumā algas ievērojami jāpalielina virknei
darbinieku, varētu rasties finansiālas grūtības. J.Pinnis
uzsvēra, ka jautājumus, kas saistīti ar likumdošanu, risinās
organizēta LVRA darba grupa, kura izskatīs un izvērtēs visdažādākos
jautājumu aspektus.

Savukārt SIA «Viesnīcu un restorānu centrs» direktors Edvīns
Buka norādīja, ka gaidāmas pārmaiņas arī sertifikācijas sistēmā. Tā
jau vairākkārt tika pilnveidota un koriģēta, savukārt tagad
jautājumam pieslēgsies arī Latvijas Investīciju un attīstības
aģentūra (LIAA). Jelgavas reģionālā Tūrisma centra vadītāja Anda
Iljina uzskata, ka tā ir laba ziņa Jelgavas tūrisma nozares
uzņēmējiem, jo līdz ar LIAA iesaistīšanos, sertifikācija notiks
valsts līmenī, un atbilstības sertifikāts vienlaikus būs kā
pakalpojuma kvalitātes zīme. Jāpiebilst, ka, piemēram, standartos
prasības viesnīcām sadalītas piecās kategorijās, kuras tiek
apzīmētas ar zvaigznēm – no vienas līdz piecām –, pieaugot
iekārtojuma un servisa līmenim. A.Iljina stāsta, ka vērtējumus
veic anonīmi, noskaidrojot servisa patieso kvalitāti. «Kādā brīdī
arī pie mums, Jelgavas Tūrisma informācijas centrā Svētās
Trīsvienības baznīcas tornī, bija viesojies cilvēks, kurš uzdeva
jautājumus un vērtēja pakalpojuma saņemšanas kvalitāti,» tā viņa,
norādot, ka slepenais klients pakalpojumus vērtē pēc izstrādātas
punktu sistēmas.

LVRA juriste M.Beķere īpašu uzmanību aicināja pievērst
Vispārīgās datu aizsardzības regulai, kura stāsies spēkā 2018. gada
maijā. Viņa skaidroja, ka regulas ievērošanu var nodrošināt,
ieviešot tehniskus un organizatoriskus pasākumus, piemēram,
piesaistot datu aizsardzības speciālistu vai uzturot datu apstrādes
reģistru, līdz ar to regulas ievērošanai ir jāsagatavojas. Vēl tika
pārrunāts arī Autortiesību likums un kārtība, kādā drīkst atskaņot
mūziku, kā arī grozījumi darba aizsardzības likumā. «Visi seminārā
pārrunātie jautājumi ir ļoti būtiski, taču viens no svarīgākajiem
un grūtāk izprotamiem ir datu aizsardzību jautājums, kuram noteikti
nākotnē pievērsīsim papildu uzmanību,» tā A.Iljina, norādot: šis
jautājums Jelgavas nozares uzņēmējiem ir ļoti būtisks, tādēļ par to
būs nepieciešams runāt atsevišķā seminārā, aicinot kompetentus
jomas speciālistus.

Jāpiebilst, ka seminārā piedalījās vairāk tā 20 dalībnieki,
tostarp ne tikai Jelgavas, bet arī novada tūrisma nozares
uzņēmēji.

Foto: Ivars Veiliņš