Valsts sekretāru sanāksmē izsludināts informatīvā ziņojuma projekts, kurā ietverti vairāki risinājuma varianti sabiedriskajā transportā pārvadāto personu ar invaliditāti uzskaitei un identificēšanai. Satiksmes ministrija rosina izmantot bezkontaktu karšu ieviešanu, kas balstīta uz kādu no jau strādājošām sistēmām, un viena no tām ir Jelgavas e-karte.
Ligita Lapiņa
Pašlaik personām, kurām valsts noteikusi braukšanas maksas atvieglojumus, braukšanas biļetes tiek izsniegtas, uzrādot attiecīgai kategorijai atbilstošu apliecību. Minēto pasažieru uzskaite sabiedriskajā transportā tiek organizēta, izsniedzot tiem braukšanas tiesības apliecinošu dokumentu – biļeti, kurai ir piemērota 100 procentu maksas atlaide.
Informatīvā ziņojuma projektā «Priekšlikumi sabiedriskajā transportā pārvadāto personu ar invaliditāti uzskaitei un identificēšanai» ir iekļauti trīs priekšlikumi. Satiksmes ministrija piedāvā organizēt darba grupu, lai veiktu vairāku jautājumu detalizētāku izpēti publisko iepirkumu procedūras uzsākšanai. Tostarp tādu, kas saistīti ar bezkontakta karšu sistēmas ieviešanas un izmantošanas izmaksām, atbildīgo iestādi sistēmas ieviešanai, uzraudzībai un administrēšanai, bezkontakta karšu sistēmas realizācijai nepieciešamo laiku.
Tāpat arī jāizvērtē sistēmas piemērošanas iespējas citām pasažieru kategorijām, kurām Latvijas teritorijā piemērojami braukšanas maksas atvieglojumi (represētās personas un bērni bāreņi), informē Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba.
Jaunā sistēma varētu balstīties uz vienu no jau strādājošajām sistēmām (Rīgā e-talons, Jelgavā e-kartes), taču būtu izvirzāms obligāts nosacījums – savienojamība ar citām iespējamām analogām sistēmām. Jaunās sistēmas operatoram uz sadarbības līguma pamata būtu jānodrošina piekļuve Invaliditātes reģistram un citiem nepieciešamajiem reģistriem, lai tiktu nodrošināta informācija par braukšanas maksas atvieglojumiem, kas pienākas konkrētai personai. Savukārt jaunās sistēmas uzturēšanas izmaksām nevajadzētu pārsniegt piecus procentus no biļešu apgrozījuma, bet starppilsētu biļešu tirdzniecībā šis procents varētu būt zemāks, jo biļešu cena starppilsētu maršrutos ir augstāka nekā vietējās nozīmes un pilsētas maršrutos.
Informatīvā ziņojuma projektā iekļautais valdības protokollēmums paredz, ka Satiksmes ministrijai tiks dots uzdevums izveidot darba grupu šajā modelī ietverto pasākumu izvērtēšanai un līdz 2014. gada 1. februārim sagatavot un iesniegt Ministru kabinetā priekšlikumus par minētā risinājuma īstenošanas iespējām.
Informatīvā ziņojuma projekts nodots saskaņošanai ministrijām un Latvijas Pašvaldību savienībai, pirms to skatīs Ministru kabinets. Informatīvo ziņojumu sagatavojusi Satiksmes ministrija sadarbībā ar VSIA «Autotransporta direkcija».
Foto: Ivars Veiliņš