«Mani interesē 8. maršruta autobusa kustības grafiks – cik lielā mērā tas vasaras sezonā salāgots ar vilciena kustības sarakstu? JAP vienmēr uzsver, ka cenšas salāgot pilsētas autobusu grafiku ar vilcienu kursēšanas laiku, taču reāli tā nenotiek,» portālam www.jelgavasvestnesis.lv klāsta kāds jelgavnieks.
www.jelgavasvestnesis.lv
Viņš iepriekš no Rīgas braucis ar vilcienu, kas Jelgavā ienāk pulksten 19.35, un uzreiz varējis iekāpt 8. autobusā pulksten 19.38, lai nokļūtu mājās. «Tagad līdz ar izmaiņām vilciena kustības sarakstā ar vilcienu Jelgavā iebraucu pulksten 19.41 – protams, mans 8. autobuss šajā laikā jau sen ir gabalā…» tā viņš.
SIA «Jelgavas autobusu parks» (JAP) satiksmes organizācijas inženieris Gatis Dūmiņš informē, ka pašlaik pilsētas autobusu kustības grafiks pamatā tiek mainīts divas reizes gadā – šogad izmaiņas stājās spēkā 1. maijā, bet nākamās plānotas rudens pusē. «Apstiprinot jaunu autobusu kustības grafiku, atsevišķi reisi iespēju robežās tiek pielāgoti vilcienu kursēšanas grafikam, ņemot vērā «Pasažieru vilciena» veiktās izmaiņas. Taču jāsaprot, ka ne visos gadījumos tas ir iespējams, jo maršrutu salāgošana un izmaiņu ieviešana ir sarežģīts un finansiāli dārgs process, un katru autobusa reisu pielāgot vilcienam nav iespējams,» skaidro G.Dūmiņš.
Komentējot portāla lasītāja atspoguļoto situāciju, viņš skaidro, ka par izmaiņām vilcienu kustības grafikā «Pasažieru vilciens» JAP informē 10 – 15 dienas iepriekš, un tik īsā termiņā pārorientēties, lai vilcienu pienākšanas laikus pielāgotu autobusu atiešanas un pienākšanas laikiem, fiziski nav iespējams. Taču iespēju robežās tas tiek darīts, un, visticamāk, šī iemesla dēļ, rudenī apstiprinot izmaiņas pilsētas autobusu kustības grafikā, autobusu izbraukšanas laiki iespēju robežās tiks pārskatīti.
Jāpiebilst, ka saskaņā ar JAP maršrutu apsekošanas datiem pilsētas autobusus izmanto tikai nepilni desmit procenti pasažieru, kuriem ir svarīgi autobusu kursēšanas laikus pieskaņot vilcienu kustības laikiem, bet lielākajai daļai pasažieru ir svarīgi nokļūt vietējās skolās un darba vietās.
JAP uzsver, ka, lai izpildītu atsevišķu pasažieru vēlēšanos un katram vilcienam pieskaņotu autobusu, Jelgavas pilsētas pārvadājumos būtu jānodrošina ievērojami lielāks autobusu skaits, jo ar vienu diviem autobusiem katrā maršrutā nevar nodrošināt to saskaņošanu ar katru pienākošo vai aizejošo vilcienu.
Foto: Ivars Veiliņš