Šodien mašīnbūves ražotnē «Amo Plant» turpinās SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) šoferu apmācības. To gaitā četrpadsmit cilvēki apgūst tehnikas specifiku, lai, visticamāk, jau mēneša beigās jaunie autobusi varētu doties pilsētas maršrutos.
Sintija Čepanone
Kā stāsta JAP tehniskais direktors Gints Burks, apmācības paredzētas divas dienas – vakar un šodien – un to laikā kopumā četrpadsmit šoferi apgūs jauno mašīnbūves ražotnē «Amo Plant» komplektēto autobusu specifiku, lai, palaižot tos pilsētas satiksmē, šoferi būtu apmācīti darbam ar jauno tehniku.
«Mācības sākās pirmdien, kad tika apmācīti pirmie septiņi šoferi, šodien mācības turpina vēl septiņi autovadītāji. Un viņi nodrošinās pilsētas sabiedriskā transporta maršruta izpildi ar kopumā pieciem autobusiem,» klāsta G.Burks, akcentējot, ka mācības organizētas divās daļās. Pirmajā jeb teorētiskajā viņiem tiek skaidrota autobusu konstrukcija, stāstīts par drošu un ekonomisku braukšanu, apkopes intervāliem un specifiku, ekspluatācijas nosacījumiem. Savukārt otrā daļa ir praktiskā, kad šoferi brauc ar jauno autobusu. «Vispirms šoferi brauc pa poligonu, bet pēc tam – pa pilsētas ielām, protams, neuzņemot pasažierus, jo tas ir testa brauciens. Šādas apmācības pirms autobusu intensīvas ekspluatēšanas pilsētas maršrutos ir vērtīgas, jo ļauj, piemēram, izjust autobusu gabarītus, braucot pa pilsētu un piebraucot pieturās, trenēties durvju atvēršanā un aizvēršanā. Tādējādi būs iespējams izvairīties no dažādiem pārpratumiem, kad ar autobusiem uzsāks pasažieru pārvadājumus,» apmācību lietderību ieskicē JAP tehniskais direktors. Jāpiebilst, ka Jelgavā komplektētos autobusus JAP šoferi vērtē ļoti atzinīgi – viņiem jaunā tehnika patīk.
Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja, ka JAP nomās piecus vidējas ietilpības autobusus, lai atjaunotu autobusu parku. Paredzēts, ka jaunie autobusi kursēs pa Jelgavas ielām. «Interesi par mūsu izsludināto iepirkumu izrādīja 11 pretendenti, bet pieteikumus iesniedza tikai divi. Tā kā šoreiz galvenais kritērijs, lai noteiktu uzvarētāju, ir zemākā cena, tad pēc aplokšņu atvēršanas par uzvarētāju noteicām akciju sabiedrību «Ferrus»,» iepriekš stāstīja JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs, piebilstot, ka abu piedāvājumu starpība ir ļoti ievērojama. «Ferrus» piedāvātā cena ir 957 000 latu, bet otra pretendenta norādītā cena pārsniedza 1,2 miljonus latu. Autobusus plānots piegādāt līdz 28. oktobrim.
Foto: Ivars Veiliņš