Starptautiskās «Bike To Work» nedēļas gaitā šodien, 13. maijā, daudzviet Latvijā notika riteņbraucēju skaitīšana ar mērķi noskaidrot braucēju skaita tendences. Velobraucēji šorīt no pulksten 8 līdz 9 tika skaitīti arī piecās vietās Jelgavā. Brīvprātīgajiem jauniešiem un Sabiedrības integrācijas pārvaldes darbiniekiem stundas laikā izdevies saskaitīt 153 riteņbraucējus.
Ritma Gaidamoviča
Rīgā un Liepājā velobraucēju skaitīšana notiek jau vairākus gadus, bet citas reģionālās pilsētas, tostarp Jelgava, akcijai pievienojās šogad. Jelgavā velo uzskaitīšanu šorīt veica apvienības «Brīvprātīgie Jelgavai» jaunieši piecās vietās pilsētā – Rūpniecības un Tērvetes ielas krustojumā, Zemgales prospektā, Jāņa Čakstes bulvārī pie «Jelgavas studenta», Dobeles šosejā un Pasta un Dobeles ielas krustojumā. Stundas laikā skaitītājiem izdevies fiksēt 153 velobraucējus. Visvairāk velobraucēju stundas laikā izdevies fiksēt pie «Jelgavas studenta» – 73 velobraucējus, no tiem 32 sievietes un 41 vīrietis. Viens mazais pasažieris tika vests velosēdeklītī. Dobeles šosejā saskaitīti 18 velobraucēji, Rūpniecības un Tērvetes ielas krustojumā – 18, Pasta un Dobeles ielas krustojumā – 20, Zemgales prospektā – 22.
Jāteic, ka laiks velobraucēju skaitīšanai no pulksten 8 līdz 9 bija izvēlēts apzināti, jo tad cilvēki pamatā brauc uz darbu vai mācību iestādi – tātad tie ir riteņbraucēji, kas ar divriteni pārvietojas ikdienā. Vēlāk vai brīvdienās ielās izbrauc atpūtas pēc un, ļoti iespējams, to nedara katru dienu.
Jelgavas Sabiedrības integrācijas pārvaldes, kas uzņēmās koordinēt skaitīšanu Jelgavā, vadītāja Ilga Antuža atzīst, ka, iespējams, velobraucēju skaitu šodien ietekmējis drēgnais laiks un solītais lietus. «Es uzskaitīju velobraucējus Dobeles ielā, kur arī aprunājos ar gājējiem, galvenokārt skolēniem, kas devās uz stundām 3. sākumskolā. Bērni atzina, ka ar velo izvēlas braukt pēcpusdienā uz ārpusstundu nodarbībām, taču bieži brauc arī uz skolu. Šodien velo atstājuši mājās, jo solīts lietus,» stāsta I.Antuža.
Jāteic, ka šīs akcijas mērķis ir nevis noteikt kopējo riteņbraucēju skaitu pilsētā, kas nav tehniski iespējams, bet gan fiksēt braucēju skaita izmaiņas. Tiesa, Jelgavā salīdzinājumus nevar veikt, taču mums ir iegūti dati, ar kuriem varēs jau strādāt nākamgad. «Atkārtota skaitīšana noteiktās vietās un datu salīdzināšana vairāku gadu griezumā ļauj izdarīt secinājumus par riteņbraucēju kā satiksmes dalībnieku skaita izmaiņām. Šie fakti ir noderīgi, lai konsultētu pašvaldības par nepieciešamo infrastruktūru un pētījumu veicējus par ikdienas riteņbraukšanu,» uzsver Latvijas Riteņbraucēju apvienības pārstāve Dace Jēkabsone.
Foto: Raitis Supe