25.1 °C, 7.7 m/s, 90 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāJelgavā un Valmierā sāks vienas pieturas aģentūras pilotprojektu īstenot arī Vides dienestā
Jelgavā un Valmierā sāks vienas pieturas aģentūras pilotprojektu īstenot arī Vides dienestā
13/07/2013

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) nolēmusi, ka vienas pieturas aģentūras tīkla pilotprojekts tiks realizēts divās pašvaldībās – Valmierā un Jelgavā, kur uz Valsts vides dienesta bāzes vienuviet pakalpojumus sniegs sešas institūcijas. Pilotprojektu paredzēts ieviest ar nākamā gada 1. janvāri, vēsta ziņu aģentūra LETA.

www.jelgavasvestnesis.lv

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
(VARAM) nolēmusi, ka vienas pieturas aģentūras tīkla pilotprojekts
tiks realizēts divās pašvaldībās – Valmierā un Jelgavā, kur uz
Valsts vides dienesta bāzes vienuviet pakalpojumus sniegs sešas
institūcijas. Pilotprojektu paredzēts ieviest ar nākamā gada 1.
janvāri, vēsta ziņu aģentūra LETA.

Kā norāda ministrija, izvērtēšanā nolemts pilotprojektu īstenot
šajās divās pašvaldībās uz Valsts vides dienesta bāzes. Katra
pilotprojekta īstenošanā iesaistītā institūcija norīkos uz vienoto
klientu apkalpošanas centru vismaz vienu darbinieku, pārceļot to no
pašreizējās klientu apkalpošanas struktūrvienības. Tas nozīmē, ka
vienotajos klientu apkalpošanas centros Valmierā un Jelgavā
institūcijas sniegs pilnu vai daļēju savu pakalpojumu klāstu vai
konsultatīvu atbalstu to saņemšanā, kādu tās šobrīd jau sniedz
klientu apkalpošanas struktūrvienībās, teikts VARAM sagatavotajā
ziņojumā.

Katra iesaistītā institūcija ir izskatījusi savu piedāvāto
pakalpojumu grozu, izvēlējusies pieprasītākos pakalpojumus, kurus
būs iespēja sniegt sadarbībā ar pašvaldībām. Tādējādi ar pašvaldību
palīdzību pilotprojekta laikā tiks sniegti atsevišķi pakalpojumi,
nodrošinot klientiem dokumentu pieņemšanu, pakalpojumu izpildes
rezultātu izsniegšanu, konsultācijas un palīdzību e-pakalpojumu
izmantošanā.

Pilotprojekta īstenošanā VARAM aicināja piedalīties vairākas
valsts pārvaldes institūcijas, kurām jau ir pieredze vienas
pieturas aģentūras principa īstenošanā. Gatavojot pilotprojektu,
tika atlasītas sešas iestādes, kas vienuviet nodrošinās pakalpojumu
sniegšanu – Lauku atbalsta dienests, Valsts sociālās apdrošināšanas
aģentūra, Uzņēmumu reģistrs, Valsts ieņēmumu dienests, Valsts zemes
dienests un Valsts vides dienests. Iesaistīsies arī trīs
pašvaldības – Rīga, Roja un Auce.

Valmierā vienotais klientu apkalpošanas centrs atradīsies
pašreizējās Valsts vides dienesta telpās, L.Paegles ielā 13. Šīs
telpas ir izvēlētas, jo tajās iespējams ierīkot 12 darbavietas, tās
ir piemērotas klientu apkalpošanai, kā arī atrodas pilsētas centrā,
un tuvumā ir izvietotas gan bankas, gan arī sabiedriskais
transports. Tomēr, lai centrs pilnvērtīgi varētu darboties, tam vēl
nepieciešams kosmētiskais remonts, informācijas komunikāciju
tehnoloģiju jaudas palielināšana un sakaru līniju ierīkošana līdz
katrai darbavietai.

Arī Jelgavā klientu apkalpošanas centru izvietos Valsts vides
dienesta telpās, Kazarmes ielā 17a. Telpa ir 40 kvadrātmetrus plaša
un tajā var ierīkot klientu uzgaidāmo zāli, izvietot kopētāju,
printeri un citas ierīces, kā arī e-kioskus – datorus ar pieslēgumu
portālam www.latvija.lv, savukārt atsevišķajos kabinetos – 6
darbavietas. Arī šīm telpām gan vēl nepieciešams kosmētiskais
remonts, informācijas komunikāciju tehnoloģiju jaudas palielināšana
un sakaru līniju ierīkošana.

Lai īstenotu pilotprojektu, šogad paredzēts organizēt iesaistīto
darbinieku apmācības, kas notiks rudens mēnešos, ir jāizstrādā
kritēriji pilotprojekta rezultātu mērīšanai, jāpielāgo telpas, kā
arī jāpārbūvē sniedzamie pakalpojumi.

Ministrija iecerējusi, ka nākotnē klientu apkalpošanas centri
varētu atrasties reģionālās attīstības centros, kas ir nosaukti
Reģionālās attīstības pamatnostādnēs. Papildus tam klientiem tiktu
sniegta iespēja pieprasīt valsts pakalpojumus ārpus reģionālajiem
centriem, tostarp klientu apkalpošanas punktos, kur valsts
pakalpojumus varēs nodrošināt citi pakalpojumu sniedzēji, piemēram,
pašvaldību administrācijas, pilsētu pagastu pārvaldes, 800
pašvaldības bibliotēkas un publiskie interneta punkti.

Pilotprojektu paredzēts ieviest ar nākamā gada 1. janvāri. Pēc
tā īstenošanas un novērtēšanas tiks aktualizēta un valdībā
iesniegta koncepcija par publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidi un
Ministru kabinetam būs iespēja lemt par vienota valsts klātienes
klientu apkalpošanas centru tīkla ieviešanas procesu.

Latvijā no 2016. gada paredzēts vienots klientu apkalpošanas
tīkls, kur vienuviet tiks sniegti pieprasītākie valsts pārvaldes
institūciju piedāvātie pakalpojumi.

Koncepcijas projekts paredz, ka visā valsts teritorijā darbosies
vienots valsts klientu apkalpošanas centru tīkls, kas nodrošinās
informēšanu par visiem individuālajiem pakalpojumiem, visu
pakalpojumu pieprasīšanu, kā arī pakalpojumu rezultātu piegādi
klātienē. Šis tīkls var būt veidots, apvienojot valsts iestāžu
reģionālo filiāļu un klientu apkalpošanas centru resursus vienotā
tīklā, tostarp izmantojot arī vienotus informāciju komunikāciju
tehnoloģiju risinājumus. Paralēli paredzēts arī pakāpeniski slēgt
valsts tiešās pārvaldes klientu klātienes apkalpošanas centrus.