23.4 °C, 1.8 m/s, 56.7 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaJelgavas skolēni mācījušies lidot Harija Potera filmas uzņemšanas laukumā
Jelgavas skolēni mācījušies lidot Harija Potera filmas uzņemšanas laukumā
04/06/2012

Ar spilgtiem iespaidiem par piedzīvoto no apmaiņas brauciena Anglijā atgriezušies četri Jelgavas 4. vidusskolas skolēni – Kitija Kučinska, Egija Antoņeviča, Elīna Petrika no 8.a klases un Antons Maksimenko no 12.b klases – un četras skolotājas – Ivita Steķe, Sanita Baltiņa, Ingrīda Ilmane un Liene Brēdiķe. Mūsu 4. vidusskolas komanda prezentēja savu veidoto matemātikas spēli, iepazinās ar sadraudzības skolu Anglijā, pabija Harija Potera filmas filmēšanas laukumā un iepazinās ar tuvāko apkārtni.

www.jelgavasvestnesis.lv

Ar spilgtiem iespaidiem par
piedzīvoto no apmaiņas brauciena Anglijā atgriezušies četri
Jelgavas 4. vidusskolas skolēni – Kitija Kučinska, Egija
Antoņeviča, Elīna Petrika no 8.a klases un Antons Maksimenko no
12.b klases – un četras skolotājas – Ivita Steķe, Sanita Baltiņa,
Ingrīda Ilmane un Liene Brēdiķe. Mūsu 4. vidusskolas komanda
prezentēja savu veidoto matemātikas spēli, iepazinās ar
sadraudzības skolu Anglijā, pabija Harija Potera filmas filmēšanas
laukumā un iepazinās ar tuvāko apkārtni.

Šis brauciens notika mūžizglītības
programmas «Comenius» daudzpusējā projekta «Maths as play» gaitā.
Šajā projektā kopā ar mūsu valsti iesaistījusies arī Turcija,
Spānija, Anglija, Vācija, Rumānija, Francija un Bulgārija. «Skolēni
un skolotāji šajās projekta aktivitātēs apmeklēja un vēroja
matemātikas, dabaszinību, kultūras vēstures un svešvalodu stundas,
dalījās savā pieredzē un idejās attiecībā uz spēles elementiem
mācību stundās. Bija interesanti ierosinājumi, kā iesaistīt angļu
un citas svešvalodas matemātikas un eksakto priekšmetu apguvē, kā
no matemātiskā viedokļa būtu iespējams pētīt latviešu un citu tautu
etnogrāfiskās rakstu zīmes, kā izmantot interneta iespējas, lai
skolotāji dalītos ar savu izveidoto mācību materiālu un interneta
vidē arī projektā iesaistītajiem skolēniem būtu pieejamas dažādas
matemātiskas spēles pašmācībai,» tā 4. vidusskolas direktora
vietniece S.Baltiņa.

Viens no svarīgākajiem veicamajiem
uzdevumiem skolēniem šajā projektā bija izveidot savu matemātisko
spēli. Mūsu skolā šajā procesā iesaistījās 129 bērni, un tika
izveidotas 78 jaunas spēles, labākās no kurām izspēlēja īpašā
matemātikas pēcpusdienā.

Skola, kurā mūsu delegācija viesojās,
atrodas pilsētas nomalē, tai atvēlēta plaša apzaļumota
teritorija.

Skolēni stāsta, ka skolā pie sienas
milzīgs ekrāns, kurā visu laiku tiek demonstrētas BBC ziņas, bet
zemāk iekārtotas vietas ar datoriem, kuros var spēlēt spēles vai
meklēt kādu informāciju. «Televizori, kuros tiek rādīta informācija
par skolas pasākumiem, sasniegumiem un aktualitātēm, ir izvietoti
visā skolā, tāpat kā printeri un kopētāji, kurus var izmantot gan
skolotāji, gan skolēni. Tiesa gan – skolēniem gan šīs iespējas tiek
limitētas,» stāsta 4. vidusskolas skolēni, piebilstot – lai iegūtu
nepieciešamo kopēto materiālu vai nopirktu skolas ēdnīcā pusdienas,
tiek izmantots pirksts. «Ierīces atpazīst cilvēka pirkstu
nospiedumu. Ir arī naudas aparāti pusdienu konta papildināšanai –
atkal atliek pielikt pirkstu, iemest naudiņu, un lieta darīta,» tā
Kitija. Interesanti arī tas, ka katrs stāvs un gaitenis iekārtots
kādai radniecīgu mācību priekšmetu grupai.

«Mums ļoti interesants šķita
praktiskajam darbam veltītais stāvs – viesojāmies zēnu un meiteņu
mājturības stundās. Vienā klasē tika gatavotas krāsainas kūciņas,
kuras skolēni pēc darba salika kastītēs, lai vakariņās cienātu savu
ģimeni, citā klasē zēni strādāja ar koku. Redzējām viņu glīti
izveidotos koka ratiņus. Izrādās, ka viņiem blakus telpā ir
iekārtoti moderni metināšanas galdi, kuri arī tiek izmantoti mācību
procesā. Tiesa, atšķirībā no mums meitenes gan neapgūst šeit ne
adīšanu, ne šūšanu,» tā Kitija.

Stundas šajā skolā sākas pulksten 8.45
un beidzas 14.45, dienā skolēniem ir piecas 60 minūšu garas
stundas. Starp pirmo un otro stundu nav starpbrīža, tad ir viens 20
minūšu starpbrīdis un vēl viens pusdienu 40 minūšu ilgs.

4. vidusskolas direktora vietniece
I.Steķe, vērojot darbu mācību stundās, atzīst, ka acīmredzama un
ļoti pamanāma ir pedagoģiskā mērķtiecība, ar kādu strādā angļu
skolotāji. Skolā ir izstrādāti dzīves prasmju kritēriji, kas palīdz
skolēniem gūt sekmes katrā mācību priekšmetā. Piemēram, veiksmīgas
runāšanas un klausīšanās atslēga ir runāt skaidri, ievērot acu
kontaktu, lietot piemērotu vārdu krājumu, klausīties un atbildēt
sarunas partnerim, diskutēt, jautāt un atbildēt uz jautājumiem,
lietot ķermeņa valodu komunikācijā.

Skola lepojas ar to, ka līdztekus
specializācijas priekšmetiem skatuves mākslā (mūzika, drāma, deja,
mediju tehnoloģijas) var piedāvāt arī labi aprīkotas mācību telpas
izvēles priekšmetiem profesionālajā izglītībā, piemēram, apmācību
friziera amatam friziermākslas darbnīcā, kas ir kā izvēles
priekšmets skolā, sākot no 14 gadu vecuma.

«Stundas laikā visi uzdevumi tiek
risināti uz īpašām baltām tāfelītēm, ko pirms stundas katram izdala
dežuranti. Uz tāfelītes ar flomāsteru skolēni risina uzdevumus,
atrisinājumu, paceļot tāfelīti, parāda skolotājam, un pēc tam visu
nodzēš, lai rakstītu nākamo uzdevumu. Stundas gaisotne bija ļoti
demokrātiska, jāsaka, man kā skolotājai tādā būtu grūti strādāt, jo
visu laiku ir fona troksnis, ne skaļš, bet tomēr. Tiesa gan, kad
skolotājs ko jautā, visi tūdaļ apklust un cenšas atbildēt. Tāpat
dīvaini šķita tas, ka nevienam skolēnam nekas netiek uzspiests –
katrs rēķina pēc savām spējām. Sēdējām blakus kādam puisītim, kam
diez ko ar rēķināšanu nevedās, bet viņš tāpēc nenoskuma un uz
tāfelītes arī nedaudz pazīmēja,» tā S.Baltiņa.

Mūsu komandai izdevies paviesoties arī
Alnvikas pilī, kur notikusi filmu par pasaulē slavenāko burvi
Hariju Poteru uzņemšana. «Mūs sagaidīja Hagridam (burvju skolas
pasniedzējs un Potera liels draugs) līdzīgi tērpies gids, kas
pastāstīja dažādus filmēšanas knifus – arī to, kā ainā, kur Harijs
kopā ar Hagridu dodas uz burvju mežu, speciāli tika būvēts zāles
valnis, lai burvja skolotājs izskatītos iespaidīgi liekāks par
zēnu, kā pils tika sagatavota ziemas ainām ar mākslīgo sniegu, kuru
pēc tam bijis grūti nomazgāt no senajiem mūriem. Varējām
piedalīties arī slotu lidotapmācībās, aplūkot vēstures ekspozīcijas
un krāšņo interjeru,» stāsta S.Baltiņa.

Foto: no skolas arhīva