-0.3 °C, 3.9 m/s, 81 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāJelgavas un Cukurfabrikas stacijās būs paaugstinātie peroni
Jelgavas un Cukurfabrikas stacijās būs paaugstinātie peroni
22/04/2013

«Latvijas dzelzceļš», izmantojot ES struktūrfondu finansējumu, plāno modernizēt 13 dzelzceļa stacijas, tajā skaitā, Jelgavas un Cukurfabrikas staciju. Pasažieru platformas plānots paaugstināt no 20 līdz 50 centimetriem, savukārt viena līmeņa kustība iekļūšanai vilcienā pasažieriem paredzēta vien līdz ar jauno ritošo sastāvu iegādi, kas Satiksmes ministrijā paredzēta nākamgad.

Ligita Lapiņa

«Latvijas dzelzceļš», izmantojot ES
struktūrfondu finansējumu, plāno modernizēt 13 dzelzceļa stacijas,
tajā skaitā, Jelgavas un Cukurfabrikas staciju. Pasažieru
platformas plānots paaugstināt no 20 līdz 50 centimetriem, savukārt
viena līmeņa kustība iekļūšanai vilcienā pasažieriem paredzēta vien
līdz ar jauno ritošo sastāvu iegādi, kas Satiksmes ministrijā
paredzēta nākamgad.

«Kā viens no būtiskākajiem faktoriem dzelzceļa
staciju izvēlē ir pasažieru plūsma. Šīs 13 stacijas, kas izvēlētas,
ir mūsu galvenie dzelzceļa mezgli gan iekšējai pasažieru kustībai
Latvijā, gan starptautiskiem pārvadājumiem,» skaidro «Latvijas
dzelzceļa» mediju attiecību vadītājs Māris Ozols, piebilstot gan,
ka projekts vēl būs jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju.

A/s «Pasažieru vilciens» sabiedrisko attiecību
speciāliste Jana Priedniece informē, ka 2012. gadā vidējā pasažieru
plūsma mēnesī Jelgavas dzelzceļa stacijā bija 4162 cilvēki, bet
stacijā «Cukurfabrika» – 1348. J.Priedniece gan skaidro, ka,
izvēloties projektā iesaistītās stacijas, ņemti vērā vēl citi
faktori, kā, piemēram, peronu skaits, iespējamība izbūvēt «Park and
Ride» stāvvietu, tāpat, lai izbūvētu paaugstināto pasažieru
platformu, peronam stacijā jābūt garākam. «Mums joprojām ir
dzelzceļa stacijas, kur nemaz nav biļešu kasu, tās, protams, kā
vietas ar vismazāko pasažieru plūsmu projektā tiek apskatītas kā
pēdējās,» tā «Pasažieru vilciena» pārstāve, piebilstot, ka turklāt
ne visi staciju peroni pieder «Latvijas dzelzceļam», kas arī rada
virkni sarežģījumu projekta gaitā.

Kā skaidro M.Ozols, ir maldīgi uzskatīt, ka
vienīgais projekta realizācijas ieguvums ir paaugstinātas pasažieru
platformas. «Projekts paredz kompleksus dzelzceļa infrastruktūras
modernizācijas darbus, tajā skaitā stacijas ēku, uzgaidāmo telpu,
nojumju pretējās pasažieru platformas pusēs, tualešu, autostāvietu
izveidi. Tādējādi paaugstināto pasažieru platformu izbūve ir tikai
viens no infrastruktūras uzlabošanas elementiem,» teic M.Ozols.

Paaugstināto pasažieru platformu izbūve
ievērojami atvieglos pasažieru iekļūšanu vilcienā. «Kamēr nav
iegādāti jauni ritošie sastāvi, platformas paaugstināšana no 20 uz
50 centimetriem būtiski atvieglos pasažieru iekāpšanu. Savukārt
līdz ar jauno ritošo sastāvu iegādi, kas agrāk vai vēlāk notiks,
vilcienā būs iespējams iekļūt bez līmeņa maiņām,» teic M.Ozols.
Jāpiebilst, ka satiksmes ministrs Anrijs Matīss pagājušajā nedēļā
portālu Nozare.lv informēja, ka pie jauniem ritošajiem sastāviem
Latvija varētu tikt nākamajā gadā.

Pasažieru piekļuves un apkalpošanas
infrastruktūras modernizācija un augsto peronu būvniecība paredzēta
13 stacijās – Bulduros, Dzintaros, Majoros, Babītē, Lielupē, Slokā,
Imantā, Zolitūdē, Cukurfabrikā, Jelgavā, Ikšķilē, Salaspilī,
Ogrē.

Foto: Ivars Veiliņš