«Latvijas dzelzceļš», izmantojot ES struktūrfondu finansējumu, plāno modernizēt 13 dzelzceļa stacijas, tajā skaitā, Jelgavas un Cukurfabrikas staciju. Pasažieru platformas plānots paaugstināt no 20 līdz 50 centimetriem, savukārt viena līmeņa kustība iekļūšanai vilcienā pasažieriem paredzēta vien līdz ar jauno ritošo sastāvu iegādi, kas Satiksmes ministrijā paredzēta nākamgad.
Ligita Lapiņa
«Kā viens no būtiskākajiem faktoriem dzelzceļa staciju izvēlē ir pasažieru plūsma. Šīs 13 stacijas, kas izvēlētas, ir mūsu galvenie dzelzceļa mezgli gan iekšējai pasažieru kustībai Latvijā, gan starptautiskiem pārvadājumiem,» skaidro «Latvijas dzelzceļa» mediju attiecību vadītājs Māris Ozols, piebilstot gan, ka projekts vēl būs jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju.
A/s «Pasažieru vilciens» sabiedrisko attiecību speciāliste Jana Priedniece informē, ka 2012. gadā vidējā pasažieru plūsma mēnesī Jelgavas dzelzceļa stacijā bija 4162 cilvēki, bet stacijā «Cukurfabrika» – 1348. J.Priedniece gan skaidro, ka, izvēloties projektā iesaistītās stacijas, ņemti vērā vēl citi faktori, kā, piemēram, peronu skaits, iespējamība izbūvēt «Park and Ride» stāvvietu, tāpat, lai izbūvētu paaugstināto pasažieru platformu, peronam stacijā jābūt garākam. «Mums joprojām ir dzelzceļa stacijas, kur nemaz nav biļešu kasu, tās, protams, kā vietas ar vismazāko pasažieru plūsmu projektā tiek apskatītas kā pēdējās,» tā «Pasažieru vilciena» pārstāve, piebilstot, ka turklāt ne visi staciju peroni pieder «Latvijas dzelzceļam», kas arī rada virkni sarežģījumu projekta gaitā.
Kā skaidro M.Ozols, ir maldīgi uzskatīt, ka vienīgais projekta realizācijas ieguvums ir paaugstinātas pasažieru platformas. «Projekts paredz kompleksus dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas darbus, tajā skaitā stacijas ēku, uzgaidāmo telpu, nojumju pretējās pasažieru platformas pusēs, tualešu, autostāvietu izveidi. Tādējādi paaugstināto pasažieru platformu izbūve ir tikai viens no infrastruktūras uzlabošanas elementiem,» teic M.Ozols.
Paaugstināto pasažieru platformu izbūve ievērojami atvieglos pasažieru iekļūšanu vilcienā. «Kamēr nav iegādāti jauni ritošie sastāvi, platformas paaugstināšana no 20 uz 50 centimetriem būtiski atvieglos pasažieru iekāpšanu. Savukārt līdz ar jauno ritošo sastāvu iegādi, kas agrāk vai vēlāk notiks, vilcienā būs iespējams iekļūt bez līmeņa maiņām,» teic M.Ozols. Jāpiebilst, ka satiksmes ministrs Anrijs Matīss pagājušajā nedēļā portālu Nozare.lv informēja, ka pie jauniem ritošajiem sastāviem Latvija varētu tikt nākamajā gadā.
Pasažieru piekļuves un apkalpošanas infrastruktūras modernizācija un augsto peronu būvniecība paredzēta 13 stacijās – Bulduros, Dzintaros, Majoros, Babītē, Lielupē, Slokā, Imantā, Zolitūdē, Cukurfabrikā, Jelgavā, Ikšķilē, Salaspilī, Ogrē.
Foto: Ivars Veiliņš