20 °C, 2.8 m/s, 60.8 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaJelgavnieks M.Dzerkalis – «Jaunais skolotājs 2014»
Jelgavnieks M.Dzerkalis – «Jaunais skolotājs 2014»
11/06/2014

Jelgavnieks 2. pamatskolas mājturības un informātikas skolotājs Mārtiņš Dzerkalis kļuvis par konkursa «Jaunais skolotājs» laureātu. Jaunietis atzīst, ka skolā nokļuvis nejauši, taču savu izvēli nenožēlo.

www.jelgavasvestnesis.lv

Jelgavnieks 2. pamatskolas mājturības
un informātikas skolotājs Mārtiņš Dzerkalis kļuvis par konkursa
«Jaunais skolotājs» laureātu. Jaunietis atzīst, ka skolā nokļuvis
nejauši, taču savu izvēli nenožēlo.

«Stājos LLU būvinženieru studiju programmā, taču netiku budžeta
grupā. Nolēmu studēt mājturības un informātikas skolotāju studiju
programmā, jo tur varēja mācīties bez maksas. Skolotāja ceļu
izvēlējos it kā nejauši, bet neesmu to nožēlojis,» teic konkursa
uzvarētājs, Jelgavas 2. pamatskolas mājturības un informātikas
skolotājs M.Dzerkalis. Viņš absolvējis LLU studiju programmu «Mājas
vide izglītībā».

Jelgavas 2. pamatskolā M.Dzerkalis nokļuva, kad kāda no LLU
pasniedzējām ieteica pieteikties šim darbam. Tā kā šī ir
mazākumtautību skola, viens no izaicinājumiem bijis vadīt stundas
bilingvāli. «Bija bail, ka nesapratīšos ar bērniem, bet saņēmos un
strādāju. Sākumā dažbrīd pat sazinājāmies ar žestiem, bet nu jau
viss kārtībā: vadu stundas gan latviski, gan krieviski,» konkursa
organizatoriem «Latvijas Avīzei» stāsta skolotājs.

Viena no M.Dzerkaļa sirdslietām ir kokapstrāde. Veidot no koka
skaistas un noderīgas lietas viņš māca ne tikai stundās, bet arī
kokapstrādes pulciņā skolā un arī bērnu un jauniešu centrā «Junda»,
kur vada tehniskās modelēšanas un lidmodelēšanas nodarbības. Jau
bērnībā interesējis, kā paša rokām radīt ko vērtīgu. «Kāpēc pirkt
veikalā, kur lietas bieži vien ir nesamērīgi dārgas un nepietiekami
kvalitatīvas, ja vari uztaisīt pats, ko vien gribi?» – tas ir arī
viens no argumentiem, ko puisis izmanto, lai ieinteresētu skolēnus
par kokapstrādi.

M.Dzerkalis atzīst, ka studiju laikā vairāk aizrāvies ar
informātiku, taču vēlāk sapratis, ka sirdij tuvāka ir mājturība.
Tagad viņš domā, kā sasaistīt abus mācību priekšmetus tā, lai
informātikas stundās skolēni uzzinātu šo to mājturībai noderīgu.
Skolotājs iecerējis likt informātikas stundās veidot prezentācijas
par mājturības tēmām, lai, apgūstot darbu ar datoru, skolēni
vienlaikus arī uzzinātu, piemēram, kādi instrumenti kādiem darbiem
jāizmanto. Stundu laiks jātaupa, jo mazākumtautību skolās katrai
klasei ir tikai viena mājturības nodarbība nedēļā.

Jaunais skolotājs piedalās arī dažādos izglītojošos projektos:
gan veido darba stacijas, kas atspoguļo dabas likumus un
paredzētas, lai ieinteresētu sākumskolēnus par eksaktajām zinātnēm,
gan kopā ar skolēniem gatavo putnu būrīšus.

Konkursu «Jaunais skolotājs» ar mērķi popularizēt jauno
skolotāju pirmo darba gadu pieredzi organizēja laikraksts «Latvijas
Avīze» un nodibinājums «Latvijas Izglītības fonds». Konkursu
atbalstīja Izglītības un zinātnes ministrija.

Foto: Timurs Subhankulovs