2.3 °C, 4 m/s, 95.2 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāJelgavu kā tūrisma objektu popularizēs ārvalstu mediji
Jelgavu kā tūrisma objektu popularizēs ārvalstu mediji
22/08/2013

Šonedēļ Latvijā viesojas seši tūrisma mediju pārstāvji no Lietuvas un Somijas, un viens no vizītes mērķiem ir arī Jelgavas iepazīšana. Tūrisma vizītes žurnālistiem ir ierasta prakse un tiek organizētas arī Latvijā, tomēr Jelgavas reģionālajam tūrisma centram (JRTC) šis ir pirmais solis, un arī sākums, lai Jelgavu kā tūrisma objektu ārvalstīs turpinātu popularizēt, izmantojot tieši mediju tūrisma prizmu.

Ligita Lapiņa

Šonedēļ Latvijā viesojas seši tūrisma
mediju pārstāvji no Lietuvas un Somijas, un viens no vizītes
mērķiem ir arī Jelgavas iepazīšana. Tūrisma vizītes žurnālistiem ir
ierasta prakse un tiek organizētas arī Latvijā, tomēr Jelgavas
reģionālajam tūrisma centram (JRTC) šis ir pirmais solis, un arī
sākums, lai Jelgavu kā tūrisma objektu ārvalstīs turpinātu
popularizēt, izmantojot tieši mediju tūrisma prizmu.

«Žurnālistu vizītes tūrismā ir ierasta prakse,
un Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) tās regulāri organizē
arī Latvijā, tomēr Jelgava līdz šim nav bijusi starp šo vizīšu
apskates vietām,» skaidro JRTC vadītājas vietniece Liene Rulle,
piebilstot, ka līdz šim Latvijā ārvalstu tūristi visbiežāk
iepazinuši top tūrisma objektus un vietas Latvijā – Jūrmalu,
Siguldu, Rundāles pili.

«Ceram, ka šis būs sākums, lai arī turpmāk gan
vietējiem, gan ārvalstu tūristiem mēs varētu organizēt līdzīgas
vizītes, tādējādi popularizējot Jelgavu kā tūrisma objektu,» tā
L.Rulle, piebilstot, ka Jelgavas apskatei izvēlēts 24. augusts, lai
Piena, maizes un medus svētku laikā vienlaikus parādītu gan
pilsētai raksturīgākās un skaistākās vietas, gan pilsētu svētku
laikā.

Šonedēļ iepazīt populārākos galamērķus Latvijā
ieradušies seši žurnālisti no Lietuvas un Somijas tūrisma
laikrakstiem.

Kā informē TAVA, lietuvietes pārstāv ceļojumu
žurnālu «Keliones ir pramogos», kura tirāža ir vairāk nekā 10 000
eksemplāru un mērķauditorija – visu vecuma grupu cilvēki, kuriem
patīk ceļot.

Soms Pekka Virolainens raksta žurnālam
«Taloustaito», ko izdod Somijas nodokļu maksātāju asociācija un kas
ir lielākais biznesa izdevums šajā valstī. Tā tirāža ir gandrīz 240
000 eksemplāru. Savukārt «Vitonen.fi», kam Virolainens arī gatavo
materiālus, ir interneta izdevums, kas dibināts pirms gada, un tā
lasītāju loks lēsts ap 20 000.

Trīs pārējie somi pārstāv žurnālu «Latu», kas
īpaši saista dabas un aktīvā tūrisma cienītājus (Somijas dabas un
aktīvā tūrisma asociācijā ir 78 000 biedru), un žurnālu «Matkaopas»
– izdevumu ceļotājiem ar vairāk nekā 110 000 lasītāju lielu
auditoriju.

No 22. līdz 24. augustam ārvalstu preses
pārstāvji iepazīs Zemgales reģiona tūrisma piedāvājumu, apmeklējot
Likteņdārzu, Kokneses pilsdrupas, Skrīveru saldumu un saldējuma
ražotni, Bausku, Tērvetes dabas parku un Jelgavas pilsētu.
Žurnālistiem būs iespēja izbraukt arī divus velomaršrutus –
«Bauskas apkārtnes pilis» un daļu no maršruta «Tērvetes dabas parka
velo loks».

Jelgavu mediju pārstāvji iepazīs 24. augustā,
apmeklējot maizes ceptuvi «Svētes maize», autobusu rūpnīcu «Amo
Plant», Jelgavas Svētās Trīsvienības baznīcas torni, 11. «Rasa»
Piena paku laivu regates parādi un Jelgavas pili. Vizītes noslēgumā
viesi apmeklēs Latvijas Lauksaimniecības universitātes 150 gadu
jubilejas koncertu Jelgavas pils pagalmā, informē JRTC.

Foto: Ivars Veiliņš