Jelgavas reģionālā Tūrisma centra (JRTC) speciālisti tikās ar Jelgavas tūrisma uzņēmējiem, lai pārrunātu turpmākās sadarbības iespējas. «Ir vairākas lietas, pie kurām visiem kopā jāstrādā. Pirmkārt, jāmaina sabiedrības uzskats, ka Jelgava ir tikai caurbrauktuve un ka te nav, ko redzēt. Otrkārt, jārisina jautājums par gidiem, jo labu gidu, kurš spētu pastāstīt arī svešvalodā, ir grūti atrast. Treškārt, jāmēģina apvienot tūrisma nozarē strādājošos uzņēmumus, lai varētu izstrādāt jaunus un tūristiem pievilcīgus piedāvājumus,» uzskata «StarTours» komercdirektore Ināra Ozola.
Ilze Knusle-Jankevica
Jelgavas reģionālā Tūrisma centra (JRTC) speciālisti tikās ar Jelgavas tūrisma uzņēmējiem, lai pārrunātu turpmākās sadarbības iespējas. «Ir vairākas lietas, pie kurām visiem kopā jāstrādā. Pirmkārt, jāmaina sabiedrības uzskats, ka Jelgava ir tikai caurbrauktuve un ka te nav, ko redzēt. Otrkārt, jārisina jautājums par gidiem, jo labu gidu, kurš spētu pastāstīt arī svešvalodā, ir grūti atrast. Treškārt, jāmēģina apvienot tūrisma nozarē strādājošos uzņēmumus, lai varētu izstrādāt jaunus un tūristiem pievilcīgus piedāvājumus,» uzskata «StarTours» komercdirektore Ināra Ozola. JRTC ir Jelgavas pašvaldības iestāde, kuras galvenais uzdevums ir veicināt tūrisma attīstību pilsētā. Tomēr, lai tas izdotos pēc iespējas labāk, tiek gatavots trīspusējs sadarbības līgums ar Jelgavas un Ozolnieku novada pašvaldībām.
Tūrisma uzņēmumi no jaunizveidotās iestādes gaida sadarbību dažādos jautājumos, bet ir gatavi iesaistīties arī paši, piemēram, informējot par jaunumiem, kopīgi rīkojot pasākumus, piemēram, Tūrisma dienu, konkursus, orientēšanos pa pilsētu.
Tūrisma uzņēmēji izteica arī idejas, ka šajos ekonomiski grūtajos laikos vajadzētu pārskatīt tāda jēdziena kā «tūrisma grupa» definīciju, jo JRTC cenrādī atlaides paredzēts piemērot grupai, sākot no 20 cilvēkiem, bet tagad reti kad izdodoties savākt tik lielu grupu. Tāpat izskanēja ideja arī Jelgavā iedzīvināt tā saukto Krievijas principu un vietējo uzņēmumu piesaistītajām tūristu grupām piemērot mazliet zemāku cenu nekā iebraucējiem. «Te jau nav runa par tiem santīmiem, ko izdotos ietaupīt, bet gan par īpašo attieksmi, ko mēs, vietējie uzņēmēji, izjustu,» tā I.Ozola.
JRTC Tūrisma informācijas centra vadītāja Vita Kindereviča pastāstīja, ka jau veikta gidu apzināšana. Pieteikušies 35 cilvēki, ar visiem notikušas pārrunas, un izveidota datu bāze, kuru varēs izmantot turpmāk. Tāpat notiek intensīvs darbs un gatavošanās Svētās Trīsvienības baznīcas torņa atvēršanas svētkiem, kas plānoti 16. novembrī. Vēl plānots piedalīties izstādē «Balttour», kas notiks februārī, bet vēl tiks domāts, kā pilnveidot Jelgavas stendu.
Foto: Ivars Veiliņš