Pēc četru gadu pārtraukuma «Jundas» automodelisti atkal atzīti par labākajiem Latvijā, iegūstot trīs pirmās vietas un uzvaru komandu konkurencē. Pulciņa vadītājs Māris Kalniņš saka: «Puiši sen to bija pelnījuši, jo pēdējos gados vienmēr labi sagatavojamies, taču mazliet, mazliet pietrūkst līdz augstākajam panākumam komandu vērtējumā.»
Ritma Gaidamoviča
«Jundas» puiši nedēļas nogalē Rīgā cīnījās Valsts izglītības satura centra organizētajās Latvijas skolēnu sacensībās trases automodelismā «Rīgas Motormuzeja kauss 2012». «Jundu» sacensībās pārstāvēja komanda piecu puišu sastāvā. Ņemot vērā, ka šīs ir Latvijas mēroga sacensības, tajās spēkiem mērojās paši meistarīgākie braucēji.
M.Kalniņš stāsta, ka sacensības notika trīs automodeļu klasēs: Iesācēju klase (paštaisīta šasija, ierobežoti dzinēji un pārnesumu zobrati, sporta virsbūve, ierobežots braucēju vecumposms līdz 14 gadiem); «Production 24» klase (automodelis ir 24 reizes mazāks par īsto auto, visiem līdzīga tipa šasijas, ielas tipa virsbūve, ierobežoti motori); «Open» klase (ātrākā klase, atļautas sporta tipa virsbūves aerodinamiskākas par ielas auto virsbūvēm, visiem vienāda tipa motori).
Jau piektdien mūsu puiši devās uz Rīgu, lai trenētos Motormuzeja trasē un pārbaudītu, vai tehnika pietiekami labi sagatavota šai trasei. Treniņu laikā neiztika bez sadursmēm, līdz ar to nācās jaukt ārā motoru un remontēt auto.
Bet sestdien bija sacensību diena, un tajās kopumā piedalījās 50 dalībnieki no visas Latvijas – Valmieras, Ventspils, Mazsalacas, Bērzaines, Rīgas un Jelgavas.
«Pirmie uz starta izgāja Iesācēju klases braucēji. «Jundu» pārstāvēja Roberts Hercs, Ralfs Leitis un Emīls Tīsiņš. Jāpiebilst, ka 16 labākie kvalificējās finālbraucieniem. Braucēju rīcībā bija divas minūtes uz katra trases celiņa, kura laikā vajadzēja pierādīt varēšanu un nobraukt pēc iespējas vairāk apļu. Tas lieliski izdevās Robertam un Ralfam, kuri tika finālā. Diemžēl Emīlam sacensības beidzās trešajā braucienā, kad ne viņa vainas dēļ modelis iekļuva sadursmē un pēc tā šasija jau bija gandrīz izjukusi un turpināt braukšanu vairs nebija iespējams,» stāsta vadītājs.
Pirms fināla tika dotas 20 minūtes laika, lai savest modeļus kārtībā braucieniem. «Tik spraigas un dinamiskas sacensības sen nebija notikušas. Pieciem braucējiem sacensību beigās bija iespēja izcīnīt godalgu, taču, par vienu apli apdzenot otro vietu, par divkārtējo Latvijas čempionu kļuva «Jundas» braucējs Roberts. Ralfam sacensību beigās «no rokām izslīdēja» 3. vieta – rezultātā iegūta 4. vieta. Pietrūka divi apļi līdz 3. vietai,» stāsta M.Kalniņš, piebilstot, ka braucēji cītīgi brauca, lai pelnītu punktus komandu ieskaitē un cīnītos par Motormuzeja kausu. Labāko komandu nosaka, summējot nobrauktos apļus diviem iesācējiem, vienam «Production» un vienam «Open» klases braucējam.
«Kopā divi «Jundas» braucēji nobrauca 269 apļus, un atradāmies ar trim punktiem priekšā Valmieras komandai, kura jau ilgus gadus ir «Jundas» lielākā konkurente,» tā M.Kalniņš.
«Production 24» klasē «Jundu» pārstāvēja Mārtiņš Poga un Mārtiņš Reiņikovs. Mūsu braucējiem otrais labākais apļa laiks – 4,286 sekundes. Abi «Jundas» braucēji iekļuva līderu grupā. «Cīņa bija spraiga, un uzvaru izcīnīja Mārtiņš Reiņikovs. Mārtiņš Poga, kurš brauca komandu ieskaitē, pusi no sacensībām bija līderis, tomēr sadursmju rezultātā ieguva 4. vietu,» tā M.Kalniņš.
Pēc šī brauciena Jelgava komandu vērtējumā noslīdējām uz 2. vietu, taču visu izšķīra «Open» klases brauciens. M.Reiņikovam no rīta pārtaisītais motors uzrādīja atzīstamu jaudu, un viņš pārliecinoši triumfēja 1. vietā. Tas nozīmēja to, ka «Jundas» komanda, uzvarot katrā klasē, ieņēma 1. vietu komandu vērtējumā Latvijas sacensībās deviņu komandu konkurencē. «Komandai šis panākums bija ļoti nozīmīgs, jo uzvaru komandu vērtējumā nebijām ieguvuši četrus gadus. Vienmēr mazliet, mazliet pietrūka līdz pirmajai vietai,» tā M.Kalniņš.
Foto: no komandas arhīva