24.4 °C, 3.5 m/s, 70.5 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāKā jārīkojas, ja nopirktā prece izrādījusies nekvalitatīva?
Kā jārīkojas, ja nopirktā prece izrādījusies nekvalitatīva?
13/10/2012

«Kādā veikalā nopirku preci, kura izjuka divu mēnešu laikā. Nesu to atpakaļ, bet veikalā man sarīkoja tādu cirku, kurš ilgst joprojām. Firma ir pārreģistrēta, un tagad, kad es vērsos Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), paziņo, ka manus trīs iesniegumus nav saņēmusi. Iesniegumus es nesu uz to pašu veikalu, kur preci pirku, trešo pat īpašniekiem personīgi, bet viņi to nav pieņēmuši un parakstījuši. Turklāt tas veikals jau ir pārreģistrēts uz citu firmu, kura, starp citu, pieder tam pašam īpašniekam. Dzirdēts, ka daudziem ir problēmas ar šī veikala preču kvalitāti,» neminot konkrētu veikalu, «Jelgavas Vēstnesim» klāsta kāds lasītājs. Taču viņš vēlas pircējus pabrīdināt par problēmām, ar kurām var saskarties, ja nopirkto preci būs jāatgriež. «Un vispār – daudzi nemaz nezina, kā ir jārīkojas tādos gadījumos, kaut vai to, kāds iesniegums un kam jāraksta. Cilvēki nezina elementāras pircēja tiesības! Lūdzu, izskaidrojiet to lasītājiem!» tā viņš.

«Kādā veikalā nopirku preci, kura izjuka divu mēnešu
laikā. Nesu to atpakaļ, bet veikalā man sarīkoja tādu cirku, kurš
ilgst joprojām. Firma ir pārreģistrēta, un tagad, kad es vērsos
Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), paziņo, ka manus
trīs iesniegumus nav saņēmusi. Iesniegumus es nesu uz to pašu
veikalu, kur preci pirku, trešo pat īpašniekiem personīgi, bet viņi
to nav pieņēmuši un parakstījuši. Turklāt tas veikals jau ir
pārreģistrēts uz citu firmu, kura, starp citu, pieder tam pašam
īpašniekam. Dzirdēts, ka daudziem ir problēmas ar šī veikala preču
kvalitāti,» neminot konkrētu veikalu, «Jelgavas Vēstnesim» klāsta
kāds lasītājs. Taču viņš vēlas pircējus pabrīdināt par problēmām,
ar kurām var saskarties, ja nopirkto preci būs jāatgriež. «Un
vispār – daudzi nemaz nezina, kā ir jārīkojas tādos gadījumos, kaut
vai to, kāds iesniegums un kam jāraksta. Cilvēki nezina elementāras
pircēja tiesības! Lūdzu, izskaidrojiet to lasītājiem!» tā
viņš.

PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā
konsultante Ilze Žunde atgādina, ka saskaņā ar Patērētāju tiesību
aizsardzības likumu patērētājs ir tiesīgs izvirzīt pretenzijas par
preces neatbilstību līguma noteikumiem (tajā skaitā preci ar
ražošanas defektiem) divu gadu laikā no preces iegādes dienas. «Ja
defekts atklājas pirmā pusgada laikā kopš preces iegādes,
patērētājs pēc savas izvēles var izvirzīt pārdevējam vienu no šādām
prasībām: salabot preci, apmainīt pret tādu pašu vai līdzvērtīgu
vai lauzt pirkuma līgumu un saņemt par preci samaksāto naudas
summu,» norāda I.Žunde.

Viņa skaidro – ja sarunu ceļā ar pārdevēju par prasības izpildi
vienoties neizdodas, tad būtu jārīkojas saskaņā ar MK noteikumos
Nr.631 noteikto kārtību un jāiesniedz pārdevējam rakstisks
prasījuma pieteikums. Prasījums sastādāms brīvā formā vai
izmantojot veidlapu (veidlapu un paraugu var aplūkot PTAC mājas
lapā: www.ptac.gov.lv). «Prasījuma pieteikums jāsagatavo divos
eksemplāros, pielikumā pievienojot darījumu apliecinošo dokumentu
kopijas. To var iesniegt personīgi vai pa pastu, sūtot kā
ierakstītu vēstuli ar paziņojumu no pasta, lai būtu apliecinājums
par dokumenta saņemšanu. Personīgi iesniedzot prasījumu, jāpalūdz
uz patērētāja eksemplāra parakstīties par saņemšanu, kas arī kalpo
kā pierādījums par saņemšanas brīdi,» tā viņa, akcentējot, ka
pārdevēja pienākums ir desmit dienu laikā no prasījuma pieteikuma
saņemšanas dienas sniegt rakstisku atbildi par pieņemto lēmumu
attiecībā uz pieteikumā izvirzīto prasību.

Ja uzņēmējs piekrīt izpildīt prasījuma pieteikumā izvirzīto
prasību, tad tā izpildāma septiņu dienu laikā vai pēc abpusējas
vienošanās citā noteiktā laikā. Savukārt, ja uzņēmējs atsaka
prasības izpildi, lai izšķirtu strīdu, ir nepieciešams pieteikt
neatkarīgo ekspertīzi, izvēloties ekspertu no PTAC datubāzes. To,
kura no pusēm pieteiks neatkarīgo ekspertīzi un vai tā vispār tiks
pieteikta, nosaka patērētājs. Par pieņemto lēmumu uzņēmējs
jāinformē rakstveidā. «Nesaņemot pārdevēja atbildi noteiktajā
termiņā, patērētājam ir tiesības vērsties PTAC ar rakstveida
sūdzību,» informē I.Žunde.

Sagatavoja Sintija Čepanone