20 °C, 2 m/s, 73 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāKonferencē diskutē par muzeju sadarbību ar skolām
Konferencē diskutē par muzeju sadarbību ar skolām
05/12/2008

Sadarbība, resursi, ko skolēni var izmantot mācību procesā, skolu un skolēnu interese par muzeju – par šiem un vēl citiem jautājumiem skolu, augstskolu un muzeju pārstāvji šodien pārrunāja Ģederta Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzejā organizētajā Zinātniskajā konferencē «Muzejs un skola: teorija un prakse».

Ritma Gaidamoviča

Sadarbība, resursi, ko skolēni var izmantot mācību procesā,
skolu un skolēnu interese par muzeju – par šiem un vēl citiem
jautājumiem skolu, augstskolu un muzeju pārstāvji šodien pārrunāja
Ģederta Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzejā organizētajā
Zinātniskajā konferencē «Muzejs un skola: teorija un
prakse».

Muzeja valsts pārvaldes priekšnieks Jānis Garjāns savā uzrunā
atzina, ka skolu un muzeja sadarbība ir ļoti būtiska. Viņš
norādīja, ir svarīgi izstrādāt modeli, kā šīm grupām savā starpā
apmainīties ar informāciju. «Skatot muzeju gada pārskatus, redzam,
ka tiek organizēti neskaitāmi pasākumi, uz kuriem varētu ierasties
arī skolēni, bet bieži skolas par tiem nemaz nezina. Ir jādomā arī
par muzeju darbinieku profesionalitāti darbā ar skolēniem – viņiem
ir jāstrādā tā, lai skolēniem muzejos būtu interesanti,» tā
J.Garjāns.

Jāpiemin, ka Jelgava pārējo kolēģu starpā varēja izcelties ar
pozitīvu piemēru, jo jau 19 gadus Jelgavas Spīdolas ģimnāzijai ir
cieša sadarbība ar pilsētas muzeju. Šeit tradicionāli notiek viņu
1. septembra pasākums, skolēni uz muzeju nāk vēstures stundās, nāk
ēnot muzeja speciālistus, kā arī praktizējas muzejā.

Muzeja direktores vietniece un konferences organizatore Marija
Kaupere portālam www.jelgavasvestnesis.lv jau
iepriekš atklāja, ka konferences mērķis bija apzināt iespējas
izmantot muzeja resursus valodas, literatūras, vēstures un kultūras
vēstures apguvē skolās. «Kā zināms, muzeja priekšmeti ir ne tikai
vēstures liecība, tie ir arī nozīmīgs izziņas avots gan izglītībā,
gan zinātnē, gan citās dzīves jomās, tāpēc muzeja krājumā esošie
mākslas vērtības var tikt izmantoti gan kā kulturoloģiskais fons
skolēnu un studentu redzesloka paplašināšanai, gan arī kā mācību
satura komponents kultūras kompetences attīstīšanai,» stāsta
M.Kaupere.