Biedrība «Latvijas zaļā josta» izsludina pieteikšanos jaunam konkursam «Caur izpratni – aktīvai rīcībai», lai vecinātu izglītības iestāžu audzēkņu izpratni par klimata pārmaiņām. Konkursam pamatskolu, vidusskolu un profesionālo skolu audzēkņi var pieteikties līdz 15. oktobrim.
www.jelgavasvestnesis.lv
Konkursa mērķis ir veicināt Latvijas pamatskolu, vidusskolu un profesionālo izglītības iestāžu audzēkņu izpratni par klimata pārmaiņām, to potenciālo ietekmi uz Latviju un pasauli kopumā, par iespējām samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas, taupot enerģiju un resursus mācību iestādē un mājās, iesaistot izglītības iestāžu audzēkņus videi draudzīgas izpratnes veidošanā un aktīvā rīcībā.
Dalībniekiem konkursā būs jānovērtē savas izglītības iestādes ietekme uz klimata pārmaiņām, veicot enerģijas un ūdens resursu patēriņa pārskatu, kā arī atkritumu apsaimniekošanas reālās situācijas izpēte savā izglītības iestādē. Pamatojoties uz novērtējuma rezultātiem, jāizstrādā pasākumu plāns situācijas uzlabošanai, iepazīstinot ar to visus audzēkņus un mācību iestādē strādājošos, rosinot ikdienas uzvedības maiņu un piedāvājot iespējamos tehniskos risinājumus. Pēc pasākumu ieviešanas jānovērtē sasniegtais un jāizstrādā konkursa darbs.
Konkurss norisināsies divās kārtās. Uzvarētāji – pirmo trīs vietu ieguvēji – tiks apbalvoti ar Goda rakstu un balvām attiecīgi 500, 400 un 300 latu vērtībā, ko finansē konkursa atbalstītāji. Aktīvākie pieci skolēni vai audzēkņi, kurus izvirza komanda no uzvarējušām skolām (kopā 15 konkursa dalībnieki kopā ar komandās iesaistīto pedagogu vai pasniedzēju) balvā iegūs ceļojumu uz Zinātnes muzeju Somijā vai līdzvērtīgu ceļojumu uz kādu no Eiropas Savienības valstīm.
Pieteikšanās konkursam – līdz 15. oktobrim, sūtot pieteikuma anketu uz e-pasta adresi: konkurss@zalajosta.lv.
Vairāk par konkursu un tā gaitu, uzdevumiem, pieteikuma anketu var atrast mājas lapā: www.lzj.lv.
Konkurss tiek finansēts no Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta finansēto projektu atklātā konkursa «Sabiedrības izpratnes attīstīšana par siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanas nozīmi un iespējām».