Lai nodrošinātu vienmērīgu satiksmes dalībnieku plūsmu Lielās ielas, Dobeles šosejas un Māras ielas krustojumā, šajās dienās tur pieslēgts luksofors. Tādējādi arī izbraukšana no Māras ielas transportlīdzekļu vadītājiem vairs nesagādā neērtības, jo satiksmes kustību regulē luksofors.
Sintija Čepanone
Lielās ielas, Dobeles šosejas un Māras ielas krustojumā luksofors uzstādīts, realizējot rekonstrukcijas darbus Lielās ielas posmā no Dambja līdz Māras ielai un Dobeles šosejas posmā no Māras līdz Atmodas ielai. Pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs Baļčūns norāda, ka tādējādi rekonstruējamos ielu posmos jauni luksofori darbojas jau divos krustojumos, arī Dobeles šosejas un Atmodas ielas krustojumā, kur ved tranzītceļš, tādējādi atvieglojot satiksmes organizāciju, tostarp izbraukšanu no šķērsielām. Jāpiebilst, ka jauni luksofori uzlikti arī Lielās un Dambja ielas krustojumā.
Kaut arī luksofors Lielās ielas, Dobeles šosejas un Māras ielas krustojumā tika uzstādīts jau pagājušajā mēnesī, tikai nesen izdevies atrisināt pieslēguma problēmu, tādējādi reāli tas darbojas kopš pagājušās nedēļas nogales.
Pašlaik vēl tiek analizēta satiksmes intensitāte, lai rastu optimālāko luksoforu darbības režīmu. «Pavasarī, realizējot Lielās ielas un Dobeles šosejas posmu rekonstrukcijas otro kārtu, jauns luksofors tiks uzstādīts arī pretī veikalam «Iki». Tas būs luksofors gājējiem, kas regulējams ar pogu. Kad šajos ielas posmos būs pieslēgti visi luksofori, to darbība tiks saskaņota, lai tie darbojoties veidotu tā saukto «zaļo vilni», satiksmes dalībniekiem nodrošinot vienmērīgu kustību,» skaidro A.Baļčūns.
Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja, ka, realizējot Lielās ielas un Dobeles šosejas rekonstrukciju, šogad paveikti 1. kārtā ieplānotie darbi un pašlaik ir tehnoloģiskā pauze, savukārt nākamā gada pavasarī atliks vien uzklāt asfalta seguma virskārtu, ielu horizontālo marķējumu un paveikt atsevišķus labiekārtošanas darbus. Kopumā, piesaistot Eiropas Savienības fondu līdzekļus, Lielā iela un Dobeles šoseja būs rekonstruēta 1450 metru garumā.
Foto: Ivars Veiliņš