3.9 °C, 3 m/s, 91.4 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāLabākie rezultāti – valodās un matemātikā
Labākie rezultāti – valodās un matemātikā
30/07/2011

Jelgavas Izglītības pārvalde apkopojusi 12. klases valsts pārbaudes darbu rezultātus. Mūsu pilsētas vidusskolu absolventi valsts pārbaudes darbos apliecinājuši stabilas zināšanas un ieguvuši pozitīvu vērtējumu, kas liecina par sistemātisku un rūpīgu darbu, secina pārvaldes vadītāja Gunta Auza. Tiesa gan – vairākām skolām jaunajā mācību gadā lielāku uzmanību vajadzēs pievērst ķīmijai. Šogad centralizēto eksāmenu šajā mācību priekšmetā kārtoja tikai 38 pilsētas vidusskolu absolventi, un tas ir maz, arī eksāmena rezultāti ir pieticīgi.

Ritma Gaidamoviča

Jelgavas Izglītības pārvalde apkopojusi 12. klases valsts
pārbaudes darbu rezultātus. Mūsu pilsētas vidusskolu absolventi
valsts pārbaudes darbos apliecinājuši stabilas zināšanas un
ieguvuši pozitīvu vērtējumu, kas liecina par sistemātisku un rūpīgu
darbu, secina pārvaldes vadītāja Gunta Auza. Tiesa gan – vairākām
skolām jaunajā mācību gadā lielāku uzmanību vajadzēs pievērst
ķīmijai. Šogad centralizēto eksāmenu šajā mācību priekšmetā kārtoja
tikai 38 pilsētas vidusskolu absolventi, un tas ir maz, arī
eksāmena rezultāti ir pieticīgi.

Pavisam centralizētos eksāmenus šogad pilsētā kārtoja 839 12.
klases audzēkņi. Runājot par kopējo vērtējumu, G.Auza norāda, ka
līdere starp visām mūsu pilsētas skolām ir Jelgavas Valsts
ģimnāzija, kurā 84,3 procenti skolēnu ieguvuši augstākos rezultātus
jeb A, B vai C līmeni. Spīdolas ģimnāzijā augstākos rezultātus
ieguvuši 79,9 procenti skolēnu, 5. vidusskolā – 75, 4. vidusskolā –
61,2 procenti, 1. ģimnāzijā – 60,4 procenti, bet 6. vidusskolā A, B
vai C līmenis ir 51,9 procentiem absolventu. «Kopumā mūsu skolēnu
zināšanu vērtējums ir pozitīvs. Šogad skolēniem labāk ir veicies
dzimtās valodas jeb latviešu valodas un literatūras eksāmenā,» tā
G.Auza, piebilstot, ka pērn A, B vai C līmeni šajā priekšmetā
saņēma 52 procenti skolēnu, bet šogad – jau gandrīz 54 procenti.
Absolventu sasniegumi dienas vidusskolās un ģimnāzijās ir daudz
augstāki – 87 procenti latviešu valodā saņēmuši A, B vai C līmeni.
Labi rezultāti arī angļu valodā, un tie apliecina, ka 70 procenti
beidzēju angļu valodu pārvalda brīvi. Vadītāja uzsver, ka skolās ar
latviešu mācību valodu teicami rezultāti ir arī krievu valodas
eksāmenā, proti, visi 78 pilsētas skolēni, kuri kārtoja eksāmenu
šajā priekšmetā, ieguva augstākos vērtējumus. «Diemžēl tik labu
rādītāju nav fizikas eksāmenā, kuru kārtoja 93 skolēni, – tikai 34
procenti no viņiem saņēmuši kādu no augstākajiem rezultātiem,»
skaidro G.Auza. Viņa norāda, ka labākie rezultāti matemātikā, tāpat
kā iepriekš, ir 5. vidusskolas un Valsts ģimnāzijas skolēniem, taču
šogad jāuzteic arī 6. vidusskolas absolventi, jo no 29 eksāmena
kārtotājiem 66 procenti to nokārtojuši A, B vai C līmenī. Ķīmijā
labi veicies Valsts un Spīdolas ģimnāzijas skolēniem, bet pārējās
skolās G.Auza aicina pievērst lielāku uzmanību šim mācību
priekšmetam. «Par to nopietni būtu jāpadomā arī skolēniem. Ķīmijas
eksāmenu šogad kārtoja tikai 38 audzēkņi, un tas ir gaužām maz, lai
gan zinām, ka ķīmijas, dabaszinātņu, medicīnas un farmācijas nozarē
vajadzīgi kvalificēti speciālisti. Šīs nozares ir vienas no valsts
attīstības perspektīvām,» uzsver G.Auza.

Izvērtējot šī un iepriekšējo gadu rezultātus, G.Auza uzteic
Jelgavas Mūzikas vidusskolu, kuras absolventi šogad uzrādījuši
labākus rezultātus – 61,2 procenti skolēnu eksāmenus nokārtojuši A,
B vai C līmenī.

Salīdzinot Jelgavas pilsētas jauniešu zināšanu pārbaudes
rezultātus ar vidējiem rezultātiem valstī aizvadītajā mācību gadā,
procentuāli jelgavnieku rezultāti centralizētajos eksāmenos labāki
ir latviešu valodā un literatūrā, angļu valodā, krievu valodā un
matemātikā. Piemēram, matemātikā valstī augstākos vērtējumus
saņēmuši 55 procenti, Jelgavā – 61 procents skolēnu. G.Auza atzīst,
ka diemžēl jau otro gadu pēc kārtas sliktāki rezultāti nekā valstī
kopumā mūsu pilsētas skolēniem ir bioloģijā un ķīmijā, kam šogad
pievienojusies arī fizika. Fizikā A, B un C līmenis pilsētā ir 34
procentiem skolēnu, valstī – 58; ķīmijā pilsētā – 38, bet valstī –
58, bioloģijā 41 procents pilsētā un 57 valstī. Pārvaldes vadītāja
stāsta, ka šie rezultāti augustā tiks analizēti pedagogu
metodiskajās apvienībās, izvērtējot eksāmenu saturu, mācību procesa
organizēšanu, lai rastu risinājumu, kā rezultātus uzlabot.

Foto: Ivars Veiliņš