1.3 °C, 1.6 m/s, 90.6 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāLabo avārijas bedres; plānveida ielu remonts sāksies aprīlī
Labo avārijas bedres; plānveida ielu remonts sāksies aprīlī
19/03/2012

Līdz šim pilsētā satiksmei bīstamās bedres salabotas apmēram 500 kvadrātmetru platībā, taču darbs turpinās, un, tiklīdz būs atbilstoši laika apstākļi, varēs sākties intensīva ceļa seguma labošana.

Sintija Čepanone

Līdz šim pilsētā satiksmei bīstamās bedres salabotas
apmēram 500 kvadrātmetru platībā, taču darbs turpinās, un, tiklīdz
būs atbilstoši laika apstākļi, varēs sākties intensīva ceļa seguma
labošana.   

«Tiklīdz kļūst siltāks un gaisa temperatūra svārstās ap nulle
grādiem, bedres ielas segumā veidojas ļoti strauji – ja gada sākumā
avārijas bedres kopumā tika likvidētas nepilnu 100 kvadrātmetru
platībā, tad pašlaik tās salabotas jau ap 500 kvadrātmetru platībā
un darbs turpinās,» stāsta pašvaldības aģentūras
«Pilsētsaimniecība» Apsaimniekošanas daļas vadītājs Māris
Mielavs.

Asfaltbetona bedrīšu remonts tiek organizēts, izvērtējot
remontdarbu tehnoloģijai pieļaujamos laika apstākļus – kamēr seguma
virsmas temperatūra nepārsniedz plus piecus grādus, avārijas bedres
tiek aizpildītas ar auksto asfaltbetonu. Šie remontdarbi ir
nepieciešami satiksmes drošībai. «Pašreizējos laika apstākļos
svarīgākais ir novērst avārijas bedres – tās, kas lielākas par 0,1
kvadrātmetru un dziļākas par pieciem centimetriem –, taču, tiklīdz
kļūs siltāks, sāksies plānveida ielu remonts. M.Mielavs prognozē,
ka intensīvi ceļa seguma remontdarbi varētu sākties aprīļa pirmajā
pusē.

Šos darbus veic SIA «Kulk» saskaņā ar «Pilsētsaimniecības»
iesniegto plānu. «Speciālisti ielu stāvokli pilsētā apseko ik
dienu, tāpat, nosakot prioritāri remontējamās bedres, vērā tiek
ņemti iedzīvotāju ziņojumi. Kritiskākā situācija, kā ierasts, ir
ielās, kurās asfalta segums nolietojies un ir liela transporta
intensitāte, piemēram, Lielajā, Uzvaras, K.Barona, Ruļļu, Staļģenes
ielā, arī Lietuvas šosejā un Loka maģistrālē,» tā Apsaimniekošanas
daļas vadītājs. «Iedzīvotāji pilsētā fiksētās avārijas bedres
visbiežāk pamana maršrutā, pa kuru ikdienā pārvietojas, un tās viņi
gan atzīmē interaktīvajā kartē, gan par tām informē telefoniski,
zvanot POIC pa tālruni 8787. Jāatzīst, ka daudzas no problēmām,
kuras esam novērsuši, ir fiksējuši tieši iedzīvotāji,» tā
M.Mielavs, gan norādot, ka, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem,
situācija pilsētā ir krietni uzlabojusies. Pēc «Pilsētsaimniecības»
aplēsēm, salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem 20 – 30 tūkstošu
latu ietaupījumu veido rekonstruētā Dobeles šoseja, sakārtotā
Garozas iela, 4. un 6. līnija, arī Raiņa iela un Čakstes bulvāris,
kas iepriekš bija ļoti sliktā stāvoklī.

Šonedēļ bedru remonts turpinās, un, kā norāda SIA «Kulk»
ražošanas direktors Artūrs Ošenieks, vienlaicīgi pilsētā strādā
trīs četras brigādes, izmantojot gan auksto asfaltu, gan karsto
asfaltbetonu, ja vien to atļauj laika apstākļi.

Bedrīšu remontam 2012. gadā plānoti 172 438 lati. No šiem
līdzekļiem ziemas periodā bedrīšu remontam ieplānoti 26 000 latu,
iekšpagalmu bedrīšu remontam – 11 000 latu. Satiksmes ministrijas
piešķirtais līdzfinansējums tranzītielu asfalta bedrīšu remontam ir
9328 lati, informē pašvaldības Sabiedrisko attiecību sektors.

Foto: Ivars Veiliņš