-4.2 °C, 2.7 m/s, 83.6 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāLatvijas autovadītāju tipus palīdzējuši veidot 700 jelgavnieki
Latvijas autovadītāju tipus palīdzējuši veidot 700 jelgavnieki
24/04/2013

Publiskoti tipiskākie Latvijas autovadītāju profili, kas tika veidoti, autovadītājiem aizpildot Nacionālo braukšanas testu. Šo testu aizpildījuši arī 700 jelgavnieki.

Ilze Knusle-Jankevica

Publiskoti tipiskākie Latvijas autovadītāju profili, kas
tika veidoti, autovadītājiem aizpildot Nacionālo braukšanas testu.
Šo testu aizpildījuši arī 700 jelgavnieki.

Apdrošināšanas kompānijas «Balta», kas ir viena no akcijas
rīkotājiem, komunikācijas vadītāja Ilze Rassa informē, ka Jelgava
aktivitātes ziņā ir trešā starp lielākajām Latvijas pilsētām: Rīgā
testu aizpildījuši 9543 šoferi, Liepājā – 783, Jelgavā – 700.
Kopumā nacionālo braukšanas testu aizpildīja 23 000
autobraucēji.

Apkopojot iegūtos rezultātus, var secināt, ka visbiežāk šoferi
Latvijā sevi uzskata par «Debespušu meistariem», ko satiksmes
eksperti dēvē par tipisku Latvijas šoferi. Arī Zemgalē šis ir
izplatītākais autovadītāja profils. «Debespušu meistars» bieži
maina viedokli par savu braukšanas kultūru, uzskatot, ka dažkārt
brauc labi, bet dažkārt – slikti. Viņš ir nepastāvīgs un svārstīgs.
Jāpiebilst, ka Zemgalē šī profila autovadītāji ir populārākie kā
starp vīriešiem, tā starp sievietēm.

Otrs izplatītākais autovadītāja tips Zemgalē ir «Saprātīgais
braucējs» – gana zinošs autovadītājs, kurš spēj pieņemt lēmumus un
attiecīgi rīkoties. Visticamāk, ka šī tipa autobraucējiem saistībā
ar auto ir kādi neizdarīti tehniski sīkumi, taču tie ir nebūtiski.
Sievietēm otrs izplatītākais tips mūsu reģionā ir «Pagriezienu
meistare». Viņu var dēvēt par visdrošāko šofera tipu, jo šīs
braucējas ir prasmīgas, azartiskas, taču spēkratu vada ar prātu,
kas nozīmē, ka Latvijā liela daļa sieviešu auto vada tiešām
labi.

Trešais izplatītākais autovadītāju vīriešu tips Zemgalē ir
«Teorētiski-ideāls», bet sievietēm – «Saprātīgā braucēja».
Teorētiski ideālos autovadītājus var dēvēt par inteliģentiem
šoferiem, kas daudz zina, taču tad, kad ir jārīkojas, viņiem
pietrūkst iemaņu. Sarežģītākās situācijās viņi var apjukt un
nezināt, kā pareizi rīkoties.

I.Rassa sola, ka detalizēta informācija par Jelgavas
autobraucējiem būs pieejama apmēram pēc divām nedēļām.

Jāpiebilst, ka savu viedokli par to, kāds ir drošs braucējs,
pauda arī policijas darbinieki. Viņuprāt, drošs autobraucējs
Latvijā ir 35 līdz 44 gadus vecs šoferis ar vismaz astoņu gadu
stāžu.

Akciju rīkoja «Balta» kopā ar Valsts policiju un «Drošas
braukšanas skolu».

 

Prezentācija: Nacionālā braukšanas testa rezultāti