Šobrīd Lielās ielas posmā no Driksas tilta līdz Pasta ielai notiek asfaltēšanas darbi un tiek klāta apakškārta. Izvērtējot laika prognozes, šo posmu satiksmei atvērt plānots nākamnedēļ, no 15. novembra, vienlaikus ar rekonstruēto Jāņa Čakstes bulvāri.
Ilze Knusle-Jankevica
«Tas, ka laiks ir apmācies, mums netraucē – galvenais, lai nav lietus, peļķu un sniega,» norāda būvdarbu veicēja «Igate» būvdarbu vadītājs Kaspars Macāns. Viņš apstiprina, ka šā brīža laika prognozes ļauj domāt, ka līdz 15. novembrim Lielās ielas posmā izdosies ieklāt apakškārtu, lai to varētu atvērt satiksmei. «Vissmagākie jau ir tieši sagatavošanās darbi – pati asfaltēšana iet ātri,» viņš skaidro, piebilstot, ka sarežģītākais gan ir sakārtot Lielās–Akadēmijas–Uzvaras ielas krustojumu, jo tajā satiksme ir ļoti intensīva.
Jāpiebilst, ka Lielās ielas posms nebūt nav pabeigts. Darbi šajā posmā – no tilta līdz Pasta ielai – atsāksies pavasarī, jo vēl jāuzklāj divas asfalta kārtas, jāizbūvē ietves, jāsakārto infrastruktūra un jāapzaļumo teritorija. Tāpēc vēl tiek pārrunāts ar Jelgavas Autobusu parku, vai pa atvērto posmu kursēs arī sabiedriskais transports.
Līdz ar šī posma atvēršanu satiksmei darbi turpināsies nākamajā Lielās ielas posmā – no Pasta ielas līdz Pētera ielai. Kā norāda K.Macāns, tur šogad, ja laikapstākļi ļaus, plānots izbūvēt lietus ūdens kanalizāciju un citas komunikācijas.
Rekonstruējamais Lielās ielas posms ir gandrīz 1300 metrus garš. Pēc rekonstrukcijas paredzēts saglabāt četras braukšanas joslas, brauktuves malās tiks izveidoti paplašinājumi autobusu pieturām un stāvlaukumi īslaicīgai automašīnu novietošanai, veloceliņš un gājēju ietves. Projekta realizācijas gaitā paredzēta arī ielas apgaismojuma atjaunošana, ūdensvada rekonstrukcija no Dambja līdz Mātera ielai, trīs lietus ūdens sūknētavu izbūve, kā arī tiks veikti labiekārtošanas darbi. Vēl būvdarbu gaitā tiks mainīti apstādījumi – esošo koku vietā tiks stādītas Holandes liepas, kļavas un pīlādži, kā arī tiks veidoti jauni dekoratīvie stādījumi ielas malās.
Lielās ielas rekonstrukcija ir ERAF līdzfinansētā projekta «Ielu infrastruktūras attīstība un Driksas upes krastmalas sakārtošana» daļa – Raiņa iela jau ir sakārtota, Čakstes bulvārī un Driksas upes krastmalā vēl tiek pabeigtas «astītes». Viss projekts jāpabeidz 2013. gadā. Tā kopējās plānotās izmaksas ir 16,2 miljoni latu.
Foto: Ivars Veiliņš