Vērtējot «Latvijas Avīzē» publicēto augstskolu reitingu, kurā LLU šogad ierindojusies 6. vietā, mācību prorektors Arnis Mugurēvičs uzsver, ka datus var izmantot analīzei, taču galīgais lēmums par augstskolas izvēli jābalsta uz katra personīgajām interesēm.
www.jelgavasvestnesis.lv
«Reitingus veido daudzi, jo tas pasaulē šobrīd ir ļoti populāri. Jā, augstskolu reitings dod kaut kādu orientieri augstākās izglītības piedāvājumā, bet jāsaprot, ka visi reitingi pēc savas būtības ir subjektīvi,» norāda mācību prorektors LLU portālā.
Salīdzinājumā ar pērno gadu šogad LLU kopējā Latvijas augstskolu reitingā atrodas vietu zemāk. Reģionālo augstskolu reitingā LLU vieta palikusi nemainīga – otrā, ziņo LLU Sabiedrisko attiecību daļas speciāliste Ilvija Gaidukoviča.
«Pirmajā sešiniekā LLU svārstās, kopš šis reitings pastāv. Pēc tā datiem varam izdarīt zināmus secinājumus tikai paši par sevi. Tas ir labs materiāls analīzei, lai mēs varētu saprast, kas mums turpmāk jāuzlabo. Uz kopējā fona mūsu situācija nav slikta, bet mums vēl ir daudz, ko darīt – jāanalizē tie kritēriji, kuros ir zemākie rādītāji, un mērķtiecīgi jāstrādā pie situācijas uzlabošanas, piemēram, ārzemju studentu un mācībspēku piesaistē, studentu atbiruma mazināšanā un citur,» saka A.Mugurēvičs.
Mācību prorektors atzīmē, ka LLU visu laiku notiek intensīvs darbs studiju kvalitātes pilnveidošanā un ar to saistīto jautājumu risināšanā: «Strādājam pie akadēmiskā personāla vecuma struktūras uzlabošanas, pasniedzēja darbam piesaistot jaunos doktorantus. Arī publikāciju skaits, palielinoties pētījumu veikšanai pieejamajiem līdzekļiem, tuvākajos gados pieaugs. Lielāka problēma ir ar ārzemju studentu īpatsvaru, un šajā jomā mums ir daudz darāmā. Tām augstskolām, kurām ir daudz ārzemju studentu, ir iestrādnes jau no Latvijas neatkarības un pat «padomju» laikiem, tāpēc šis LLU nav ātri atrisināms jautājums.»
«Potenciālajiem studentiem iesaku daudz neskatīties uz reitingiem un izvēlēties to studiju jomu, kura viņiem ir sirdslieta, lai darba dzīve būtu interesanta. Galvenais arī pārliecināties, vai studiju programma ir akreditēta, kas liecina par to, ka tai ir atbilstoša studiju kvalitāte,» tā A.Mugurēvičs.
Latvijas augstskolu reitings veidots, balsoties uz iepriekš izstrādātu, pasaulē atzītu un praksē aprobētu metodoloģiju, kas ietver desmit indikatorus jeb kritērijus: studējošo un akadēmiskā personāla skaita attiecība, absolventu īpatsvars, akadēmiskā personāla ar doktora grādu īpatsvars pamatdarbā, akadēmiskā personāla vecuma struktūra, publikāciju skaits uz vienu akadēmisko personu, ārzemju studentu īpatsvars, kā arī Latvijas iedzīvotāju viedoklis par katras augstskolas popularitāti, atpazīstamību un piedāvātās izglītības kvalitāti.
Foto: Gita Ogņeva