-1.2 °C, 2.9 m/s, 94.9 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāLLU speciālisti gatavi izstrādāt pētījumu par sabiedrisko transportu
LLU speciālisti gatavi izstrādāt pētījumu par sabiedrisko transportu
09/02/2012

Diskusijā par Jelgavas sabiedrisko transportu pilsētas uzņēmēji, pašvaldības pārstāvji un LLU pārstāvji vienojušies, ka turpmākai rīcībai nepieciešami divi pētījumi – par alternatīvo enerģiju un iedzīvotāju paradumiem, informē LLU Sabiedrisko attiecību daļas speciālists Aigars Ieviņš.

www.jelgavasvestnesis.lv

Diskusijā par Jelgavas
sabiedrisko transportu pilsētas uzņēmēji, pašvaldības pārstāvji un
LLU pārstāvji vienojušies, ka turpmākai rīcībai nepieciešami divi
pētījumi – par alternatīvo enerģiju un iedzīvotāju paradumiem,
informē LLU Sabiedrisko attiecību daļas speciālists Aigars
Ieviņš.

LLU Tehniskās fakultātes (TF) eksperts
mācību līdzekļa «Transporta vadība un loģistika» autors Gints
Birzietis, aicinot Jelgavas Autobusu parku (JAP) ņemt vērā citu
Eiropas pilsētu, piemēram, Stokholmas, pieredzi, uzsvēra, ka
Eiropas Savienības noteiktās direktīvas – līdz 2020. gadam vismaz
desmit procentus sabiedriskā transporta darbināt ar atjaunojamo
enerģiju – izpildīt būs iespējams vien tad, ja sāks rīkoties jau
tagad.

«Uzskatu, ka LLU TF sadarbībā ar JAP un,
iespējams, arī rūpnīcu «Amo Plant» būtu jāizstrādā pilotprojekts,
kā biodegviela ietekmē sabiedriskā transporta dzinēju,» stāsta
G.Birzietis. Viņš norādīja, ka ir nepieciešams reālās dzīves
situācijās saprast, kā šo direktīvu ieviest ikdienā.

Pirmās paaudzes biodegvielu, kas ražota
no pārtikas izejvielām, modernie dzinēji nespēj izmantot, tādēļ
jāmeklē alternatīvas. «Es savu auto esmu testējis ar otrās paaudzes
degvielu, kuras pamatā ir atkritumu un pat aļģu spirts.
Galarezultāts ir praktiski tāds pats, taču šī degviela ir vairāk
piemērota «Euro5» tipa dzinējiem,» stāsta TF eksperts.

Tāpat diskusijas dalībnieki pievērsās
vakara reisu problēmai, kas JAP nes zaudējumus. Kā vienu no
risinājumiem klātesošie piedāvāja īpašu vakara reisu izstrādi, kas,
pieskaņojoties arī vilcienu kustības grafikam, vestu gar
nozīmīgākajiem rūpnieciskajiem, izglītības un kultūras objektiem.
Lai šādu maršrutu izstrādātu, nepieciešams jauns pētījums. «Pēdējo
reizi maršruti koriģēti ap 2007. gadu, kad par pamatu tika ņemts
2005. gada pētījums,» stāsta JAP vadītājs Pēteris Salkazanovs. Arī
šajā jautājumā klātesošie bija vienisprātis, ka nepieciešama LLU
palīdzība – Ekonomikas un Sociālo zinātņu fakultātes studenti
varētu izpētīt, kādi ir iedzīvotāju paradumi un pārvietošanās
vajadzības.

Foto: Ivars Veiliņš