Diskusijā par Jelgavas sabiedrisko transportu pilsētas uzņēmēji, pašvaldības pārstāvji un LLU pārstāvji vienojušies, ka turpmākai rīcībai nepieciešami divi pētījumi – par alternatīvo enerģiju un iedzīvotāju paradumiem, informē LLU Sabiedrisko attiecību daļas speciālists Aigars Ieviņš.
www.jelgavasvestnesis.lv
LLU Tehniskās fakultātes (TF) eksperts mācību līdzekļa «Transporta vadība un loģistika» autors Gints Birzietis, aicinot Jelgavas Autobusu parku (JAP) ņemt vērā citu Eiropas pilsētu, piemēram, Stokholmas, pieredzi, uzsvēra, ka Eiropas Savienības noteiktās direktīvas – līdz 2020. gadam vismaz desmit procentus sabiedriskā transporta darbināt ar atjaunojamo enerģiju – izpildīt būs iespējams vien tad, ja sāks rīkoties jau tagad.
«Uzskatu, ka LLU TF sadarbībā ar JAP un, iespējams, arī rūpnīcu «Amo Plant» būtu jāizstrādā pilotprojekts, kā biodegviela ietekmē sabiedriskā transporta dzinēju,» stāsta G.Birzietis. Viņš norādīja, ka ir nepieciešams reālās dzīves situācijās saprast, kā šo direktīvu ieviest ikdienā.
Pirmās paaudzes biodegvielu, kas ražota no pārtikas izejvielām, modernie dzinēji nespēj izmantot, tādēļ jāmeklē alternatīvas. «Es savu auto esmu testējis ar otrās paaudzes degvielu, kuras pamatā ir atkritumu un pat aļģu spirts. Galarezultāts ir praktiski tāds pats, taču šī degviela ir vairāk piemērota «Euro5» tipa dzinējiem,» stāsta TF eksperts.
Tāpat diskusijas dalībnieki pievērsās vakara reisu problēmai, kas JAP nes zaudējumus. Kā vienu no risinājumiem klātesošie piedāvāja īpašu vakara reisu izstrādi, kas, pieskaņojoties arī vilcienu kustības grafikam, vestu gar nozīmīgākajiem rūpnieciskajiem, izglītības un kultūras objektiem. Lai šādu maršrutu izstrādātu, nepieciešams jauns pētījums. «Pēdējo reizi maršruti koriģēti ap 2007. gadu, kad par pamatu tika ņemts 2005. gada pētījums,» stāsta JAP vadītājs Pēteris Salkazanovs. Arī šajā jautājumā klātesošie bija vienisprātis, ka nepieciešama LLU palīdzība – Ekonomikas un Sociālo zinātņu fakultātes studenti varētu izpētīt, kādi ir iedzīvotāju paradumi un pārvietošanās vajadzības.
Foto: Ivars Veiliņš