Divdesmit pieci LLU Lauksaimniecības fakultātes 1. kursa studenti, kuru studiju specializācijas virziens ir uzņēmējdarbība lauksaimniecībā, šodien tikās ar Zemkopības ministrijas (ZM) speciālistiem, lai iepazītos ar nozares aktualitātēm, informē ZM sabiedrisko attiecību speciāliste Solveiga Lazovska.
www.jelgavasvestnesis.lv
Jauniešu vizītes mērķis bija iepazīties ar ministrijas pārziņā esošajām lauksaimniecības jomām, lēmumu pieņemšanu, kā arī – vairot zināšanas par aktuāliem jautājumiem nozarē, dziļāk izprast procesus gan Latvijas, gan Eiropas Savienības lauksaimniecības politikā.
«Šie jaunieši lielākoties nāk no lauksaimnieku ģimenēm, tāpēc lauksaimnieku ikdiena un problēmas viņiem nav svešas. Domāju, ka šī vizīte rosinās viņus dziļāk izprast procesus nozarē un tāpēc, iespējams, skaidrāk un drošāk raudzīties savā nākotnē,» pēc tikšanās norādīja asociētā profesore Dzidra Kreišmane.
ZM pārstāvji studentiem skaidroja ES Kopējo lauksaimniecības politiku (KLP) vēsturiskā griezumā, KLP uzdevumus, darbību, budžeta veidošanu, kā arī pašreizējos procesus – diskusijas par tiešo maksājumu izlīdzināšanu, KLP politikas izaicinājumiem nākotnē un attīstības iespējām. Tāpat jaunieši tika iepazīstināti ar ES tirgus atbalsta instrumentiem un vecināšanas programmām, to darbību un ietekmi uz ES lauksaimniecības produktu kopējo tirgu, kā arī ar Latvijas lauku attīstības programmas pasākumiem un šīs programmas atbalsta iespējām.
Jaunieši diskusijas laikā interesējās par mazo saimniecību atbalstu un pārstrukturēšanos, cukurbiešu audzēšanas perspektīvām un to izmantošanu pārstrādē. Tāpat arī viņi vēlējās uzzināt vairāk par šī brīža situāciju cūkkopībā, kā arī kopējā lauku dzīves līmeņa uzlabošanas iespējām ministrijas pārstāvju skatījumā.
Pēc diskusijas ZM Tirgus un tiešā atbalsta departamenta direktores vietnieks Zigmārs Ķikāns atzina: «Studentu jautājumi bija ļoti konkrēti un skaidri formulēti. Jūtams, ka šie jaunieši nopietni interesējas par nozares aktualitātēm gan Latvijā, gan Eiropas Savienībā kopumā, kaut arī viņi studē augstskolā tikai pirmo gadu. Te savs nopelns ir gan pasniedzējiem, gan arī pašu iniciatīvai un vēlmei pamatīgi apgūt jomu, ar kuru būs saistīta viņu turpmākā darba dzīve.»