«Jelgavas Vēstneša» redakcijā vērsās Birutas kundze – viņasprāt, uzņēmums «Tele2» ļaunprātīgi izmantojis veca cilvēka nezināšanu, kā rezultātā viņas vīrs jau teju divus gadus katru mēnesi spiests maksāt fiksētu abonēšanas maksu, lai gan sarunām izmanto «Zelta zivtiņu». «2009. gada 30. martā mans vīrs «Tele2» akcijā iegādājās mazcenas mobilo telefonu. Uzņēmuma klientu apkalpošanas centrā viņam jautāja, vai vēlas pieslēgumu vai «Zelta zivtiņas» karti, un viņš izvēlējās pēdējo. Pati pārdevēja «Zelta zivtiņas» SIM karti mūsu acu priekšā ielika jaunajā telefonā,» stāsta Birutas kundze. Taču abi pensionāri bijuši neizpratnē, kad katru mēnesi pa pastu sāka pienākt rēķins, un tajā skaidri norādīts, ka jāmaksā 3,07 lati par abonēšanu, lai gan «Zelta zivtiņa» ir priekšapmaksas karte. «Kad sāku par šo jautājumu interesēties, klientu centrā man paskaidroja, ka vīrs izvēlējies «Starta tarifu» un noslēgts subsidētais līgums uz diviem gadiem, tādēļ viņa rīcībā jābūt arī citai SIM kartei – abonenta. Protams, mājās telefona kastītē to arī atradām, taču kādēļ tad pārdevēja piedāvāja «Zelta zivtiņu» un pati šo karti arī telefonā ielika, ja reiz zināja, ka ir līgums par pastāvīgo pieslēgumu?» neizpratnē ir abi pensionāri, norādot, ka subsidētā līguma darbības termiņš ir 24 mēneši un viņi kopš pagājušā gada 30. marta ik mēnesi maksā par abonēšanu. To apliecina kvītis. Viņuprāt, tā ir krāpšana, tāpēc būtu tikai godīgi, ja «Tele2» visu līdz šim samaksāto summu klientam atmaksātu.
«Visi mobilie operatori Latvijā piedāvā tirdzniecībā subsidētos jeb mazcenas mobilos tālruņus, kuri tiek pārdoti par zemāku cenu nekā tirgus vērtība un kurus var iegādāties tikai ar pastāvīgo pieslēgumu, slēdzot līgumu uz noteiktu laiku. «Tele2» gadījumā līgums privātpersonām tiek slēgts uz 24 mēnešiem,» skaidro «Tele2» Klientu apkalpošanas servisa vadītāja Linda Puzule. Viņa norāda, ka ar subsidēto tālruni var lietot jebkuru «Tele2» SIM karti, tajā skaitā arī priekšapmaksas karti «Zelta zivtiņa», – tālrunī nav obligāti jālieto tā SIM karte, kas iegādāta, slēdzot pieslēguma līgumu. Taču jebkurā gadījumā – lai arī kādu karti izmantotu, jārēķinās ar to, ka ik mēnesi vajadzēs segt abonēšanas maksu.
«Arī konkrētajā gadījumā klients ir iegādājies subsidēto mobilo tālruni, noslēdzot līgumu uz 24 mēnešiem ar abonēšanas maksu 3,07 lati, tāpēc tā ir jāmaksā. Citādi šādu lēto telefonu viņš vispār nevarētu iegādāties. Taču kungs izvēlējies lietot priekšapmaksas karti «Zelta zivtiņa», kas, iespējams, viņam ir izdevīgāk,» tā L.Puzule, noraidot jebkādus apgalvojumus, ka notikusi ļaunprātīga klienta maldināšana. «Krāpšana nekādā gadījumā nav notikusi, jo klients ir parakstījis līgumu, kas apliecina viņa piekrišanu tajā ietvertajiem noteikumiem un apņemšanos tos pildīt. Klienta pienākums ir iepazīties ar ikviena līguma saturu pirms tā parakstīšanas. Turklāt abonēšanas maksa ir norādīta konkrētā klienta līguma par «Starta tarifu» pirmajā lappusē ar izceltiem burtiem, lai klients varētu to viegli atrast un ar to iepazīties,» uzsver L.Puzule. Taču viņa sola, ka «Tele2» klientu apkalpošanas speciālists sazināsies ar minēto klientu, lai personīgi izskaidrotu situāciju, novērstu radušos pārpratumus un rastu abpusēju sapratni.
Sagatavoja Sintija Čepanone