15.8 °C, 6.1 m/s, 87.7 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāMazcenas mobilo var iegādāties tikai ar pieslēgumu
Mazcenas mobilo var iegādāties tikai ar pieslēgumu
28/11/2010

«Jelgavas Vēstneša» redakcijā vērsās Birutas kundze – viņasprāt, uzņēmums «Tele2» ļaunprātīgi izmantojis veca cilvēka nezināšanu, kā rezultātā viņas vīrs jau teju divus gadus katru mēnesi spiests maksāt fiksētu abonēšanas maksu, lai gan sarunām izmanto «Zelta zivtiņu». «2009. gada 30. martā mans vīrs «Tele2» akcijā iegādājās mazcenas mobilo telefonu. Uzņēmuma klientu apkalpošanas centrā viņam jautāja, vai vēlas pieslēgumu vai «Zelta zivtiņas» karti, un viņš izvēlējās pēdējo. Pati pārdevēja «Zelta zivtiņas» SIM karti mūsu acu priekšā ielika jaunajā telefonā,» stāsta Birutas kundze. Taču abi pensionāri bijuši neizpratnē, kad katru mēnesi pa pastu sāka pienākt rēķins, un tajā skaidri norādīts, ka jāmaksā 3,07 lati par abonēšanu, lai gan «Zelta zivtiņa» ir priekšapmaksas karte. «Kad sāku par šo jautājumu interesēties, klientu centrā man paskaidroja, ka vīrs izvēlējies «Starta tarifu» un noslēgts subsidētais līgums uz diviem gadiem, tādēļ viņa rīcībā jābūt arī citai SIM kartei – abonenta. Protams, mājās telefona kastītē to arī atradām, taču kādēļ tad pārdevēja piedāvāja «Zelta zivtiņu» un pati šo karti arī telefonā ielika, ja reiz zināja, ka ir līgums par pastāvīgo pieslēgumu?» neizpratnē ir abi pensionāri, norādot, ka subsidētā līguma darbības termiņš ir 24 mēneši un viņi kopš pagājušā gada 30. marta ik mēnesi maksā par abonēšanu. To apliecina kvītis. Viņuprāt, tā ir krāpšana, tāpēc būtu tikai godīgi, ja «Tele2» visu līdz šim samaksāto summu klientam atmaksātu.

«Jelgavas Vēstneša» redakcijā vērsās Birutas kundze –
viņasprāt, uzņēmums «Tele2» ļaunprātīgi izmantojis veca cilvēka
nezināšanu, kā rezultātā viņas vīrs jau teju divus gadus katru
mēnesi spiests maksāt fiksētu abonēšanas maksu, lai gan sarunām
izmanto «Zelta zivtiņu». «2009. gada 30. martā mans vīrs «Tele2»
akcijā iegādājās mazcenas mobilo telefonu. Uzņēmuma klientu
apkalpošanas centrā viņam jautāja, vai vēlas pieslēgumu vai «Zelta
zivtiņas» karti, un viņš izvēlējās pēdējo. Pati pārdevēja «Zelta
zivtiņas» SIM karti mūsu acu priekšā ielika jaunajā telefonā,»
stāsta Birutas kundze. Taču abi pensionāri bijuši neizpratnē, kad
katru mēnesi pa pastu sāka pienākt rēķins, un tajā skaidri
norādīts, ka jāmaksā 3,07 lati par abonēšanu, lai gan «Zelta
zivtiņa» ir priekšapmaksas karte. «Kad sāku par šo jautājumu
interesēties, klientu centrā man paskaidroja, ka vīrs izvēlējies
«Starta tarifu» un noslēgts subsidētais līgums uz diviem gadiem,
tādēļ viņa rīcībā jābūt arī citai SIM kartei – abonenta. Protams,
mājās telefona kastītē to arī atradām, taču kādēļ tad pārdevēja
piedāvāja «Zelta zivtiņu» un pati šo karti arī telefonā ielika, ja
reiz zināja, ka ir līgums par pastāvīgo pieslēgumu?» neizpratnē ir
abi pensionāri, norādot, ka subsidētā līguma darbības termiņš ir 24
mēneši un viņi kopš pagājušā gada 30. marta ik mēnesi maksā par
abonēšanu. To apliecina kvītis. Viņuprāt, tā ir krāpšana, tāpēc
būtu tikai godīgi, ja «Tele2» visu līdz šim samaksāto summu
klientam atmaksātu.

«Visi mobilie operatori Latvijā piedāvā tirdzniecībā subsidētos jeb
mazcenas mobilos tālruņus, kuri tiek pārdoti par zemāku cenu nekā
tirgus vērtība un kurus var iegādāties tikai ar pastāvīgo
pieslēgumu, slēdzot līgumu uz noteiktu laiku. «Tele2» gadījumā
līgums privātpersonām tiek slēgts uz 24 mēnešiem,» skaidro «Tele2»
Klientu apkalpošanas servisa vadītāja Linda Puzule. Viņa norāda, ka
ar subsidēto tālruni var lietot jebkuru «Tele2» SIM karti, tajā
skaitā arī priekšapmaksas karti «Zelta zivtiņa», – tālrunī nav
obligāti jālieto tā SIM karte, kas iegādāta, slēdzot pieslēguma
līgumu. Taču jebkurā gadījumā – lai arī kādu karti izmantotu,
jārēķinās ar to, ka ik mēnesi vajadzēs segt abonēšanas maksu.

«Arī konkrētajā gadījumā klients ir iegādājies subsidēto mobilo
tālruni, noslēdzot līgumu uz 24 mēnešiem ar abonēšanas maksu 3,07
lati, tāpēc tā ir jāmaksā. Citādi šādu lēto telefonu viņš vispār
nevarētu iegādāties. Taču kungs izvēlējies lietot priekšapmaksas
karti «Zelta zivtiņa», kas, iespējams, viņam ir izdevīgāk,» tā
L.Puzule, noraidot jebkādus apgalvojumus, ka notikusi ļaunprātīga
klienta maldināšana. «Krāpšana nekādā gadījumā nav notikusi, jo
klients ir parakstījis līgumu, kas apliecina viņa piekrišanu tajā
ietvertajiem noteikumiem un apņemšanos tos pildīt. Klienta
pienākums ir iepazīties ar ikviena līguma saturu pirms tā
parakstīšanas. Turklāt abonēšanas maksa ir norādīta konkrētā
klienta līguma par «Starta tarifu» pirmajā lappusē ar izceltiem
burtiem, lai klients varētu to viegli atrast un ar to iepazīties,»
uzsver L.Puzule.
Taču viņa sola, ka «Tele2» klientu apkalpošanas speciālists
sazināsies ar minēto klientu, lai personīgi izskaidrotu situāciju,
novērstu radušos pārpratumus un rastu abpusēju sapratni.

Sagatavoja Sintija Čepanone