23.9 °C, 1.5 m/s, 49.9 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāMeklē iespējas krustojumā pagarināt zaļo signālu gājējiem
Meklē iespējas krustojumā pagarināt zaļo signālu gājējiem
18/07/2011

«Jelgavas Vēstneša» redakcijā vērsās kāds jelgavnieks, norādot uz, viņaprāt, neadekvāti īsu zaļās gaismas signālu luksoforā gājējiem Lielās un Dambja ielas krustojumā. «Lai Lielo ielu šķērsotu pie Dambja ielas, gājējam teju vai jāskrien – ejot normālā solī, to vienkārši nevar paspēt,» klāsta jelgavnieks, ierosinot tur izmainīt gaismas signālu intervālu, lai šajā krustojumā pāri Lielajai ielai gājēji var iet droši. Viņaprāt, cits risinājums, domājot par gājēju drošību, nepieciešams arī Lielās un Katoļu ielas krustojumā. «Tur taču mašīnas, kas vēlas nogriezties uz Lielo ielu, cilvēkiem, kuri iet kājām, praktiski brauc virsū!» tā viņš. 

«Jelgavas Vēstneša» redakcijā
vērsās kāds jelgavnieks, norādot uz, viņaprāt, neadekvāti īsu zaļās
gaismas signālu luksoforā gājējiem Lielās un Dambja ielas
krustojumā. «Lai Lielo ielu šķērsotu pie Dambja ielas, gājējam teju
vai jāskrien – ejot normālā solī, to vienkārši nevar paspēt,»
klāsta jelgavnieks, ierosinot tur izmainīt gaismas signālu
intervālu, lai šajā krustojumā pāri Lielajai ielai gājēji var iet
droši. Viņaprāt, cits risinājums, domājot par gājēju drošību,
nepieciešams arī Lielās un Katoļu ielas krustojumā. «Tur taču
mašīnas, kas vēlas nogriezties uz Lielo ielu, cilvēkiem, kuri iet
kājām, praktiski brauc virsū!» tā
viņš. 

«Lielās un Dambja ielas krustojumā, lai
šķērsotu Lielu ielu, gājējiem atļautais signāls luksoforā kopumā ir
septiņpadsmit sekundes, no tām divpadsmit sekundes ir zaļš signāls,
bet piecas – mirgojošs zaļš signāls. Transports pa Lielo ielu
kustību uzsāk vēl pēc desmit sekundēm. Šajās desmit sekundēs gājējs
drīkst pabeigt šķērsot Lielo ielu, bet gadījumā, ja kāds to nav
paspējis, tad autovadītājam atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem
jādod ceļš gājējam,» informē pašvaldības aģentūras
«Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs Baļčūns, atgādinot, ka ceļu
satiksmes noteikumu 144. punkts paredz: kad luksoforā iedegas
zaļais atļaujošais signāls, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš
to transporta līdzekļu vadītājiem, kas iebraukuši krustojumā, kad
viņiem to atļāva luksofora signāls, kā arī gājējiem, kas nav
paguvuši šķērsot brauktuvi.

Taču, kā akcentē A.Baļčūns, ņemot vērā
reālo situāciju, kad gājējiem iela jāšķērso septiņpadsmit sekunžu
īsā laika posmā, tiek meklēts risinājums, kā iespējams pagarināt
gājējiem zaļo signālu, vienlaicīgi nodrošinot «zaļo vilni» pa Lielo
ielu posmā no Čakstes bulvāra līdz Dambja ielai.

Savukārt, komentējot lasītāja iebildes
par Lielās un Katoļu ielas krustojumu, «Pilsētsaimniecības»
direktors skaidro, ka no Katoļu ielas transportlīdzekļiem atļauts
izbraukt uz Lielās ielas tikai tad, kad gājēju pārejā deg sarkans
signāls, un vienlaicīgi jādod ceļš transportam, kas brauc pa Lielo
ielu. «Jebkurā gadījumā transportlīdzekļa vadītājam nogriežoties
jādod ceļš gājējam,» tā viņš, norādot, ka pašlaik tiek izstrādāts
Lielās ielas rekonstrukcijas projekts un šī projekta gaitā tiks
izmainīta satiksmes organizācija, tostarp Lielās un Katoļu ielas
krustojumā. «Paredzēts, ka šis krustojums būs pilnībā regulēts,»
uzsver A.Baļčūns.

Sagatavoja Sintija Čepanone