«Jelgavas Vēstneša» redakcijā vērsās kāds jelgavnieks, norādot uz, viņaprāt, neadekvāti īsu zaļās gaismas signālu luksoforā gājējiem Lielās un Dambja ielas krustojumā. «Lai Lielo ielu šķērsotu pie Dambja ielas, gājējam teju vai jāskrien – ejot normālā solī, to vienkārši nevar paspēt,» klāsta jelgavnieks, ierosinot tur izmainīt gaismas signālu intervālu, lai šajā krustojumā pāri Lielajai ielai gājēji var iet droši. Viņaprāt, cits risinājums, domājot par gājēju drošību, nepieciešams arī Lielās un Katoļu ielas krustojumā. «Tur taču mašīnas, kas vēlas nogriezties uz Lielo ielu, cilvēkiem, kuri iet kājām, praktiski brauc virsū!» tā viņš.
«Lielās un Dambja ielas krustojumā, lai šķērsotu Lielu ielu, gājējiem atļautais signāls luksoforā kopumā ir septiņpadsmit sekundes, no tām divpadsmit sekundes ir zaļš signāls, bet piecas – mirgojošs zaļš signāls. Transports pa Lielo ielu kustību uzsāk vēl pēc desmit sekundēm. Šajās desmit sekundēs gājējs drīkst pabeigt šķērsot Lielo ielu, bet gadījumā, ja kāds to nav paspējis, tad autovadītājam atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem jādod ceļš gājējam,» informē pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs Baļčūns, atgādinot, ka ceļu satiksmes noteikumu 144. punkts paredz: kad luksoforā iedegas zaļais atļaujošais signāls, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš to transporta līdzekļu vadītājiem, kas iebraukuši krustojumā, kad viņiem to atļāva luksofora signāls, kā arī gājējiem, kas nav paguvuši šķērsot brauktuvi.
Taču, kā akcentē A.Baļčūns, ņemot vērā reālo situāciju, kad gājējiem iela jāšķērso septiņpadsmit sekunžu īsā laika posmā, tiek meklēts risinājums, kā iespējams pagarināt gājējiem zaļo signālu, vienlaicīgi nodrošinot «zaļo vilni» pa Lielo ielu posmā no Čakstes bulvāra līdz Dambja ielai.
Savukārt, komentējot lasītāja iebildes par Lielās un Katoļu ielas krustojumu, «Pilsētsaimniecības» direktors skaidro, ka no Katoļu ielas transportlīdzekļiem atļauts izbraukt uz Lielās ielas tikai tad, kad gājēju pārejā deg sarkans signāls, un vienlaicīgi jādod ceļš transportam, kas brauc pa Lielo ielu. «Jebkurā gadījumā transportlīdzekļa vadītājam nogriežoties jādod ceļš gājējam,» tā viņš, norādot, ka pašlaik tiek izstrādāts Lielās ielas rekonstrukcijas projekts un šī projekta gaitā tiks izmainīta satiksmes organizācija, tostarp Lielās un Katoļu ielas krustojumā. «Paredzēts, ka šis krustojums būs pilnībā regulēts,» uzsver A.Baļčūns.
Sagatavoja Sintija Čepanone