«Mani satrauc situācija ar Jelgavas autobusu parku (JAP) saistībā ar bērnu ratiņiem – man kā māmiņai nav skaidrs, vai mēs, māmiņas, varam tikt uz Rīgu un atpakaļ sev vajadzīgā laikā. Vilcienā ar bērnu ratiņiem normāli iekšā netiekam, jo ratus uzcelt tik augstu ne visiem ir pa spēkam. Bet kā ir ar JAP mikroautobusiem? Vai mums savas ikdienas gaidas jāpakārto tā, lai mēs uz Rīgu un atpakaļ varētu braukt tikai ar lielajiem autobusiem?» jautā Zanda. Viņa stāsta, ka jautājums aktualizējās pēc piedzīvotā 1. maijā. «Gribot aizbraukt uz Rīgu ar mikroautobusu, kas izbrauc pulksten 12.15 no Jelgavas, šoferim jautāju: «Vai ir vēl vietas uz Rīgu?» Šoferis atbildēja, ka ir. Teicu, ka man ir bērnu ratiņi, bet viņš neapmierinātā tonī man pajautāja, kā viņš tos ratus ielikšot?! Es atbildēju, ka ratus var dabūt salonā, bet autobusa vadītājs turpināja sarunu neapmierinātā tonī, sakot, lai es ratus izjaucu – tikai tad viņš tos iecels. Es neizprotu šofera attieksmi pret mums, pasažieriem ar bērnu ratiem, jo iepriekš, braucot ar mikroautobusu uz Rīgu, kā arī no Rīgas, šoferis palīdzēja iecelt ratus, neizjaucot tos. Nesaprotu, kāpēc šim šoferim ir problēmas pamēģināt iecelt ratus, ja citam vadītājam tas grūtības nesagādā?!» tā Zanda. Viņa vēlas noskaidrot, vai JAP mikroautobusos uzņem pasažierus ar bērnu ratiem un kā rīkoties situācijā, ja šoferis to atsaka. «Vai tiešām iepriekšējā reize, kad ar mikroautobusu, neizjaucot ratiņus, nokļuvu Rīgā, bija tikai laimīga sagadīšanās?»
«Mani satrauc situācija ar Jelgavas autobusu parku (JAP) saistībā ar bērnu ratiņiem – man kā māmiņai nav skaidrs, vai mēs, māmiņas, varam tikt uz Rīgu un atpakaļ sev vajadzīgā laikā. Vilcienā ar bērnu ratiņiem normāli iekšā netiekam, jo ratus uzcelt tik augstu ne visiem ir pa spēkam. Bet kā ir ar JAP mikroautobusiem? Vai mums savas ikdienas gaidas jāpakārto tā, lai mēs uz Rīgu un atpakaļ varētu braukt tikai ar lielajiem autobusiem?» jautā Zanda. Viņa stāsta, ka jautājums aktualizējās pēc piedzīvotā 1. maijā. «Gribot aizbraukt uz Rīgu ar mikroautobusu, kas izbrauc pulksten 12.15 no Jelgavas, šoferim jautāju: «Vai ir vēl vietas uz Rīgu?» Šoferis atbildēja, ka ir. Teicu, ka man ir bērnu ratiņi, bet viņš neapmierinātā tonī man pajautāja, kā viņš tos ratus ielikšot?! Es atbildēju, ka ratus var dabūt salonā, bet autobusa vadītājs turpināja sarunu neapmierinātā tonī, sakot, lai es ratus izjaucu – tikai tad viņš tos iecels. Es neizprotu šofera attieksmi pret mums, pasažieriem ar bērnu ratiem, jo iepriekš, braucot ar mikroautobusu uz Rīgu, kā arī no Rīgas, šoferis palīdzēja iecelt ratus, neizjaucot tos. Nesaprotu, kāpēc šim šoferim ir problēmas pamēģināt iecelt ratus, ja citam vadītājam tas grūtības nesagādā?!» tā Zanda. Viņa vēlas noskaidrot, vai JAP mikroautobusos uzņem pasažierus ar bērnu ratiem un kā rīkoties situācijā, ja šoferis to atsaka. «Vai tiešām iepriekšējā reize, kad ar mikroautobusu, neizjaucot ratiņus, nokļuvu Rīgā, bija tikai laimīga sagadīšanās?» «Bērnu rati ir bagāža, kuru atļauts pārvadāt autobusos bez maksas, bet ar vienu būtisku piebildi – ja autobusa tehniskie parametri nodrošina bērnu ratiņu drošu pārvadāšanu, tas ir, lai netiek apdraudēti citi pasažieri autobusā vai pats braucējs, kurš atrodas autobusā ar bērnu ratiem,» informē JAP komercdirektore Viktorija Ļubļinska. Runājot par konkrēto lasītājas minēto situāciju, viņa norāda, ka autobuss «Mercedes-Benz Sprinter 516», kas ir mikroautobuss, nav pielāgots un tehniski nenodrošina iespēju droši pārvadāt bērnu ratus kā bagāžu. Līdz ar to saskaņā ar MK noteikumiem par bagāžas pārvadāšanu šajā autobusa modelī atļauts pārvadāt tikai rokas bagāžu, kuras izmēri nepārsniedz 60x40x20 centimetrus, un arī ar nosacījumu, ja šī rokas bagāža netraucē citus pasažierus, nebojā un nesmērē sēdekļus, tajā nav indīgas, sprāgstošas vielas, kā arī nepatīkamas smakas. Viņa norāda, ka mūsu valstī ir noteikta prioritāte pasažieru pārvadājumiem ar vilcieniem, tādējādi virzienā Jelgava–Rīga–Jelgava tiek sniegts arī tāds pakalpojums kā bērnu ratiņu iecelšana vilciena vagonā. Visa informācija par šo pakalpojumu ir pieejama «Pasažieru vilciena» mājas lapā. Bet attiecībā uz pasažieru pārvadājumiem ar autobusiem pašlaik mūsu valsts normatīvajos dokumentos nav noteiktas prasības, ka visiem autobusiem jānodrošina iespēja pārvadāt bērnu ratiņus. Autobusiem (mikroautobusiem), kuri apkalpo reisus Jelgava–Rīga–Jelgava, tehniski tādu iespēju nav, un autobusa salonā esošie bērnu rati nopietni var apdraudēt pasažieru drošību. «Ņemot vērā šī jautājuma nopietnību, autobusa vadītājiem no 18. jūnija veikta pārvadājumu un darba drošības instruktāža, un šajos autobusos (mikroautobusos) pasažieriem redzamā vietā izvietota informācija, ka šajā transporta līdzeklī bērnu ratus pārvadāt nav atļauts,» piebilst V.Ļubļinska.
Sagatavoja Sintija Čepanone