23.5 °C, 3.3 m/s, 59.1 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāMītavas tilts atzīts par gada labāko inženierbūvi Latvijā
Mītavas tilts atzīts par gada labāko inženierbūvi Latvijā
23/03/2013

Mītavas tilts ir ieguvis 1.vietu konkursa «Gada labākā būve Latvijā 2012» nominācijā «Inženierbūve». Balva tika pasniegta piektdien, 22.martā, svinīgā pasākumā, kur tika paziņoti Latvijas būvniecības nozares nozīmīgākie sasniegumi pagājušajā gadā, informē Jelgavas pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību pārvalde.

Konkurss notika sešās nominācijās – jaunbūve, rekonstrukcija,
restaurācija, inženierbūve, renovācija (t.sk. energoefektivitātes
paaugstināšana), publiskās ārtelpas objekts. Visām nominācijā kopā
tika saņemti 30 objektu pieteikumi no dažādiem Latvijas reģioniem.
Latvijas Būvnieku asociācijas (LBA) organizētā skate «Gada labākā
būve Latvijā 2012» šogad notika jau 17. reizi.

Baltijas valstīs unikāls gājēju tilts, kam Jelgavas iedzīvotāji
ir devuši pilsētas vēsturiskā nosaukuma – Mītava – vārdu, tika
atklāts 2012. gada 15. novembrī.  Tilts savieno pilsētas
centra daļu ar Pasta salu.

Tērauda tilts ir iekārts vantīs un izliekts divās asīs, padarot
to par tehniski sarežģītu konstrukciju. Tilta laiduma garums ir 152
metri, tilta garums ar betonēto pagarinājumu pilsētas pusē – 199,6
metri. Tilta platums ir 3,5 metri, tam ir 28 vantis, divi 22 un 24
metrus augsti piloni. Tiltu veido 3850 tērauda elementi un laiduma
konstrukcija izgatavota no septiņiem 19 – 24 metrus gariem
blokiem.

Mītavas tilta būve, Jāņa Čakstes bulvāra rekonstrukcija posmā no
Raiņa ielas līdz Lielajai ielai, Pasta salas tilta rekonstrukcija
un pontona tilta izbūve zem Driksas upes tilta ir pēdējo gadu
lielākais būvdarbu līgums pilsētas infrastruktūras uzlabošanā un
tas ir daļa no projekta «Ielu infrastruktūras attīstība un Driksas
upes krastmalas sakārtošana» daļa.

Veikto būvdarbu kopējās izmaksas ir  6 472 755 lati. 
Mītavas tilta būvniecībai bija nepieciešami 800 000 latu, Pasta
salas tilta rekonstrukcijai – 217 000 latu, pontona tilta izbūve
izmaksāja 45 577 latus.

Būvprojekta «Jāņa Čakstes bulvāra rekonstrukcija, Jelgavā»
autors ir SIA «3C». Būvprojekta arhitektūras daļu izstrādāja SIA
«Arhitektu kompānija «Ivara Šļivkas birojs»», bet tiltu daļu – SIA
«Projekts 3». Ģenerāluzņēmējs SIA «Tilts» nodrošināja būvdarbu
vadību, kā arī veica promenādes betonēšanas un izbūves darbus, visu
tiltu izbūves un teritorijas labiekārtošanas darbus.
Rekonstrukcijas darbu būvuzraudzību veica AS «Ceļu inženieri», bet
autoruzraudzību – projekta autori. No pašvaldības puses būvniecības
procesu vadīja aģentūra «Pilsētsaimniecība».

Foto: Ivars Veiliņš